Uniós oltalmat kapott a Derecske alma elnevezés

2022. 07. 14., 10:23

Az Európai Bizottság jóváhagyta, hogy a „Derecske alma”, mint elnevezés uniós oltalomban részesüljön, azaz felkerüljön azoknak a termékeknek a jegyzékére, amelyeknek a neve védelemben részesül az Unióban. Az Agrárminisztérium Földrajzi Árujelzők Programjának eredményeként így 80-ra emelkedett ezek száma: 29 magyar élelmiszer, 38 magyar bor és 13 magyar pálinka elnevezése védett az EU területén.

Magyarország gazdaságában a mezőgazdaság és az élelmiszeripar különleges jelentőségű. Hazánk számos kiváló minőségű és egyedi termékkel büszkélkedhet. Az olyan – nemzetközi színtéren is elismert – megjelölések, mint a Szegedi paprika, a Tokaji bor vagy a Balatoni hal hazánk, azon belül az elnevezésükben megjelölt termőhely, település, régió hírnevét is öregbítik. Ezek a termékek a magas minőségi követelmények fenntartása mellett az uniós oltalom révén komoly hozzáadott piaci értéket is jelentenek.

A „Derecske alma” termesztése a Hajdú-Bihar megyében található Derecske városához, Hajdúbagos, Konyár, Sáránd és Tépe településekhez köthető. Az elnevezés több különböző almafajtára vonatkozik ugyan, ám abban megegyeznek, hogy magas kalciumtartalmuknak köszönhetően nagy húskeménységűek, ropogósak és hosszú ideig tárolhatóak. A Derecskére és térségére jellemző talaj- és éghajlati adottságoknak, illetve a termelők elkötelezett munkájának és szaktudásának köszönhetően a „Derecske alma” termesztési kultúráját és egyedi minőségét korábban már számos rangos szakmai díjjal is elismerték.

A földrajzi árujelzős agrártermékekről további információ érhető el ide kattintva.

AM Sajtóiroda

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS