Vajda Péter: lesz elég higiéniai termék, de drágább lesz

2021. 10. 28., 12:00

A Vajda-Papír Kft. a magas cellulózárak mellett is tartani tudja tervezett termelését, de a higiéniai papírtermékek ára emelkedni fog – mondta Vajda Attila, a vállalat ügyvezető igazgatója az MTI-nek.

Van elérhető cellulóz a nemzetközi piacon, de ára az év eleje óta a duplájára emelkedett. Bár ellátási probléma nincs, nem várható középtávon csökkenés a cellulóz árában – mondta Vajda Attila.

Az ügyvezető igazgató kifejtette, hogy a műanyagok visszaszorulásával jelentősen nőtt a papírfelhasználás minden kategóriában, így a cellulózé is. A friss cellulóz, amelyből a higiéniai alappapír készül, nem helyettesíthető más alapanyaggal a technológiai és minőségi szabályozottság miatt. Az újrahasznosított papír elérhetősége korlátozott, nem áll rendelkezésre kellő mennyiség a tiszta cellulóz teljes és globális szintű kiváltására - hangsúlyozta.

A higiéniai papírgyártás során felhasznált cellulózrostokat, amelyből az alappapír készül, Dél-Amerikából, illetve a skandináv térségből veszi a cég. A jelenlegi és a gyárbővítés második ütemében elkészülő cellulóztároló 3 havi készlet tárolására alkalmas, alappapírból 2 havi készlet tárolására van lehetőségük.

Az alapanyagárak és az előállítási költségek jelentős és tartós emelkedésének hatását már a legtöbb iparágban, így a papírgyártásban sem tudják a gyártók sokáig tompítani, elkerülhetetlennek látszik azok legalább részleges áthárítása a vásárlókra, így további áremelkedések várhatók.

Felhívta a figyelmet arra, hogy nem csak az alapanyag drágult, de az emelkedő energiaárak a szállítási költségeket is jelentősen megemelték, és a forint gyengülése is emelte a költségeket.

Vajda Attila ugyanakkor megerősítette, hogy a Vajda-Papír évről évre bővíti gyártókapacitását, hogy biztosítani tudja az ellátást.

Magyarország éves szükséglete 90 ezer tonna a toalettpapírból, a papír zsebkendőből és a háztartási papírtörlőből, a Vajda-Papír csoport éves kapacitása pedig 140 ezer tonna. Vajda Attila elmondta, hogy a koronavírus-járvány kitörése óta teljes létszámmal dolgoznak, a gyártás folyamatos a dunaföldvári, székesfehérvári és a budapesti gyáregységben is, éjjel-nappal a hét minden napján.

A vállalat működési és termékelőállítási költségei emelkedni fognak a jövőben. Ezek ellentételezésére környezetvédelmi, hatékonyságjavítási intézkedéseket és beruházásokat hajtanak végre, hogy a fogyasztói árak csak a legszükségesebb mértékben emelkedjenek.

Vajda Attila hangsúlyozta, hogy a vállalat az elmúlt 10 évben 20 milliárd forintot fordított arra, hogy a gyártás és az üzemeltetés a lehető legmodernebb és legkörnyezetkímélőbb, fenntartható technológiákkal valósulhasson meg. A higiéniai papírtermékeikhez felelős erdőgazdálkodásból származó cellulóz alapanyagot használnak fel. Az ügyvezető igazgató elmondta azt is, hogy a következő években a környezetkímélőbb megoldások alkalmazására évente 50 millió forintot tervez költeni a Vajda-Papír.

Kiemelte, hogy a dunaföldvári gyár első ütemű fejlesztésénél is szempont volt az energiatakarékos megoldások alkalmazása, a környezet védelme, de a legutóbbi kötvénykibocsátásból finanszírozott második ütem ennél is zöldebb megoldásokat eredményez.

A vállalat korábbi tájékoztatása szerint a Vajda-Papír Csoport árbevétele tavaly 10 százalékkal 52 milliárd forintra nőtt, adó- és kamatfizetés, illetve értékcsökkenési leírás előtti eredménye (EBITDA) hatmilliárd forintot tett ki, míg egy évvel korábban még 2,5 milliárd forint volt. (MTI)

(Fotó: Vajda-Papír)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 03. 20., 16:40
Nem jellemezte magas cégfluktuáció a faipari szektort 2022-ben, alapvetően stagnált az itt működő cégek száma. Az egyéni vállalkozók köre tavaly közel 100 fővel tovább csökkent. A jövő rövidtávon várhatóan nem hoz jelentős kiugrást, 2023-ban csökkenő cégszámmal érdemes számolni – írja elemzésében az Opten.
2023. 03. 14., 13:43
Tíz év alatt sikerült egy marginális szereplőnek számító magyar kisvállalatból Magyarország elsőszámú fejvadász cégét felépíteni – mondta az Üzletemnek dr. Molontay Patrik, a HumanField Vezető- és Specialistakiválasztó Kft. ügyvezető igazgatója és Executive-üzletágvezetője.
2023-03-21 19:13:00
Ha Önnek van a feltételeknek megfelelő, eladó kutyája és részt kíván venni a NAV április hónapban tervezett kutyavásárán, akkor 2023. április 12-ig küldjön előzetes ajánlatot!

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Miért és hogyan érdemes különbséget tenni vállalkozás és női vállalkozás között? Hogyan segítheti ez a szekció a VOSZ-on belül a hazai társas vállalkozások női vezetőit és dolgozóit? Mi az, amit egy női vállalkozás csípőből tud, de a cégeknek – még a nagyobbaknak is – még mindig tanulni kell? A szövetség legújabb szervezetét, a Női Vállalkozói Szekciót az elnök, Lakatosné Lukács Zsuzsanna mutatja be.
Mire számíthatnak a hazai vendéglátók és a szálláshely-szolgáltatók 2023-ban? Melyek az ágazat legfőbb problémái és kiugrási lehetőségei, mely régiók reménykedhetnek leginkább jó eredményekben? Hogyan támogatja a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége az ágazat szereplőit? A kérdésekre Duska Sándor, az Idegenforgalmi, Szálláshely-szolgáltatók és Vendéglátó-ipari szekció elnöke válaszol.
2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.

  Rovathírek: GUSTO

Nekem nagyon tetszik, annyira, hogy kiálltam mellette főszerkesztőnkkel szemben is, aki szerint csak szokványos ipari képlettel van dolgunk.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS