Újabb 16 üzleténél telepít napelemeket az ALDI Magyarországon

2021. 04. 27., 16:00

Az ALDI tovább bővíti a háztartási naperőművel ellátott üzleteinek számát, és országszerte további 16 áruházánál helyez el az üzletek tetején napelemeket.

Az ALDI Magyarország 2017-ben teljes magyarországi üzlethálózatával és biatorbágyi logisztikai, illetve igazgatási épületével zöldáramra tért át, így CO2 kibocsátását mintegy 40 százalékkal csökkentette.

2018-ban klímavédelmi projektek támogatásával ellentételezte az operatív működéséből származó üvegházhatású-gázkibocsátást, így karbonsemleges lett. Ugyancsak 2018-ban üzembe helyezte a soproni üzleténél az első hazai háztartási naperőművét. Az 50 kWp teljesítményű napelemes rendszer az eddigi tapasztalatok alapján a soproni üzlet mintegy kéthavi áramfogyasztását termeli meg.

A vállalat néhány hónappal később a budaörsi üzleténél is ugyanilyen teljesítményű napelemes rendszert telepített. A tavalyi év során a soproni üzlet több mint 60 000, a budaörsi pedig közel 64 000 kWh energiát termelt meg.

Az ALDI tovább bővíti a háztartási naperőművel ellátott üzleteinek számát, és országszerte további 16 áruházánál helyez el az üzletek tetején napelemeket. A most telepített rendszerek szintén 50 kWp teljesítményűek lesznek. A vállalat számítása szerint mindegyik naperőmű az adott üzlet legalább kéthavi elektromosáram-igényét fogja fedezni.

„A műanyag-felhasználás csökkentése mellett a megújuló forrásból származó energiatermelés kiemelt prioritást élvez stratégiánkban. A most induló naperőmű-telepítéseket terveink szerint még 2021 őszéig befejezzük. 2022-ben a 18 naperőművünk vállalatunk teljes éves energiaigényének közel 2%-át fogja fedezni, amivel újabb fontos lépést teszünk karbonlábnyomunk csökkentése és a környezetvédelem érdekében” – mondta Bernhard Haider, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. országos ügyvezető igazgatója.

A napelemek felhelyezése és üzembe állítása nem lesz hatással az üzletek nyitvatartására, a kiszolgálás mindegyik áruházban zavartalan lesz. A vásárlók a soproni és a budaörsi üzlethez hasonlóan ezeknél az egységeknél is egy kijelzővel találkoznak majd a bejáratnál, amely a napelemek által megtermelt energia pillanatnyi, illetve az elmúlt időszakra vonatkozó értékét mutatja.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-04-13 13:10:00
Már nem az energia- vagy az alapanyagárak jelentik a fő nehézséget a hazai családi vállalatok számára. Az egyelőre még mérsékelten növekvő bevétel-várakozások mellett a magas infláció és a növekvő bérek kifizetése jelent egyre nagyobb kihívást – erről számoltak be a cégek a K&H családi vállalatok klub alkalmával.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS