Rájuk sokkal jobban számíthatnak a szupermarketek

2019. 05. 10., 10:15

A vásárlás közben mobiljukat használók több nem tervezett cikket vásárolnak – derül ki egy kutatás elemzéséből.

A Fairfield University kutatói az Egyesült Államokban 231 résztvevő bevonásával egy vásárlási szimulációt végeztek. A kutatásban résztvevők egy vásárlási listát is kaptak, és megkérték őket, hogy a kísérlet végén hasonlítsák össze a megvásárolt árucikkeket a listán szereplőkkel – olvasható a Computerworld-ön.

Azok, akik használták a telefonjukat – a vásárláshoz nem kapcsolódó célokra, például hívásokat bonyolítottak le, sms-eket küldtek, ellenőrizték email-fiókjukat vagy zenét hallgattak – inkább eltértek a vásárlási tervtől, mint a többiek.

Ez arra utal, hogy az áruházon belüli mobilhasználat azt követően is elvonja a vevők figyelmét, miután eltették a mobilt – állapították meg a kutatók. Igaz, a felmérésben részt vevők ezt tagadták.

„A vásárláshoz nem kapcsolódó telefonhasználat negatívan befolyásolja a vásárlói viselkedést, bár ez a megállapításunk éles ellentétben volt a résztvevők tapasztalatával” – nyilatkozta a kutatási jelentés vezető szerzője, Michael Sciandra.

A szakember szerint a mobiltelefonok az első számú zavaró tényezővé váltak szinte minden tevékenységben, így a vásárlásban is.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS