A vásárlás közben mobiljukat használók több nem tervezett cikket vásárolnak – derül ki egy kutatás elemzéséből.
A Fairfield University kutatói az Egyesült Államokban 231 résztvevő bevonásával egy vásárlási szimulációt végeztek. A kutatásban résztvevők egy vásárlási listát is kaptak, és megkérték őket, hogy a kísérlet végén hasonlítsák össze a megvásárolt árucikkeket a listán szereplőkkel – olvasható a Computerworld-ön.
Azok, akik használták a telefonjukat – a vásárláshoz nem kapcsolódó célokra, például hívásokat bonyolítottak le, sms-eket küldtek, ellenőrizték email-fiókjukat vagy zenét hallgattak – inkább eltértek a vásárlási tervtől, mint a többiek.
Ez arra utal, hogy az áruházon belüli mobilhasználat azt követően is elvonja a vevők figyelmét, miután eltették a mobilt – állapították meg a kutatók. Igaz, a felmérésben részt vevők ezt tagadták.
„A vásárláshoz nem kapcsolódó telefonhasználat negatívan befolyásolja a vásárlói viselkedést, bár ez a megállapításunk éles ellentétben volt a résztvevők tapasztalatával” – nyilatkozta a kutatási jelentés vezető szerzője, Michael Sciandra.
A szakember szerint a mobiltelefonok az első számú zavaró tényezővé váltak szinte minden tevékenységben, így a vásárlásban is.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.