Rájuk sokkal jobban számíthatnak a szupermarketek

2019. 05. 10., 10:15

A vásárlás közben mobiljukat használók több nem tervezett cikket vásárolnak – derül ki egy kutatás elemzéséből.

A Fairfield University kutatói az Egyesült Államokban 231 résztvevő bevonásával egy vásárlási szimulációt végeztek. A kutatásban résztvevők egy vásárlási listát is kaptak, és megkérték őket, hogy a kísérlet végén hasonlítsák össze a megvásárolt árucikkeket a listán szereplőkkel – olvasható a Computerworld-ön.

Azok, akik használták a telefonjukat – a vásárláshoz nem kapcsolódó célokra, például hívásokat bonyolítottak le, sms-eket küldtek, ellenőrizték email-fiókjukat vagy zenét hallgattak – inkább eltértek a vásárlási tervtől, mint a többiek.

Ez arra utal, hogy az áruházon belüli mobilhasználat azt követően is elvonja a vevők figyelmét, miután eltették a mobilt – állapították meg a kutatók. Igaz, a felmérésben részt vevők ezt tagadták.

„A vásárláshoz nem kapcsolódó telefonhasználat negatívan befolyásolja a vásárlói viselkedést, bár ez a megállapításunk éles ellentétben volt a résztvevők tapasztalatával” – nyilatkozta a kutatási jelentés vezető szerzője, Michael Sciandra.

A szakember szerint a mobiltelefonok az első számú zavaró tényezővé váltak szinte minden tevékenységben, így a vásárlásban is.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS