Ön is az impulzusvásárlók táborát erősíti?

2018. 12. 30., 09:00

A fiatalokat az ár, az idősebbeket a kedvezmény mértéke érdekli a kuponok vásárlásakor – derül ki a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös kutatásából.

Az internetes kuponos oldalakon az átlagos kosárérték közel négyszeresére nőtt: míg 8 éve átlagosan 3300 forintot költöttek egy vásárlás alkalmával a legnagyobb bónuszos-kuponos oldalon, addig az idén már közel 12 ezer forintért vesznek szolgáltatást, élményt vagy terméket az emberek.

A felmérés adatai szerint vásárláskor a legfontosabb szempont az ajánlat ára: 74 százalék dönt ez alapján. A fiatal, 18-29 éves korosztály körében az ár még meghatározóbb: 85 százalékuknál ez a döntő.

A második legfontosabb szempont a kedvezmény mértéke, a válaszadók közel fele szerint ez is lényegesen befolyásolja döntésüket.

A vevők 60 százaléka impulzusvásárló: a „szembejövő” ajánlatokból hirtelen, gyorsan választ, 40 százalék lassabban dönt, átbeszéli hozzátartozóival mielőtt vásárol.

A két társaság szerint a felmérése egyik érdekessége, hogy az idősebb korosztály hajlamosabb az impulzusvásárlásra: az 50-59 év közöttiek 61 százaléka, míg a 60 év felettiek 72 százaléka dönt gyorsan. A 18-24 évesek éppen ellenkezőleg: 69 százalékuk hosszas mérlegelés után kattint a vásárlás gombra. Az idősebbeket nagyban befolyásolják az ajánlatok és a hírlevelek, 63 százalék ez alapján dönt.

A legtöbben, a válaszadók 67 százaléka, az utazási ajánlatok miatt látogat egyebek mellett a Bónusz Brigád által is üzemeltetett internetes oldalakra, minden negyedik válaszadó pedig szabadideje eltöltéséhez keres inspirációt.

Arra a kérdésre, hogy miért szeretnek a kuponos oldalon vásárolni, 67 százalék azt válaszolta: mert így a legjobb áron jut minőségi élményekhez, 33 százalék szerint így új dolgokat próbálhat ki, 28 százalék pedig bízik az itt kínált termékekben és szolgáltatásokban.

A GKI Digital adatai szerint azoknak a magyaroknak száma, akik az elmúlt 12 hónapban legalább egyszer már vásároltak interneten, eléri a 3,2 milliót. Ebből 1,8 milliónyian már kerestek fel kuponos oldalt is, ahol regisztráltak, de nem mindegyikük vásárolt. A Bónusz Brigád felületein eddig 1,5 milliónyian regisztráltak és 600 ezren vásároltak. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS