Nyakán maradhat a 2005 előtt gyártott dízelautó

2018. 11. 07., 08:00

Bár Budapestet egyelőre nem érinti a dízelautók kitiltása, az európai tendencia nagyban befolyásolja a hazai autóárakat is. Egyre nehezebb jó áron eladni a 2005 előtt gyártott dízeleket, míg a környezetbarát autók kereskedelme szárnyal.

2019-től több európai nagyváros is megtiltja vagy szigorúan szabályozza a dízelüzemű autók használatát, hogy javítsák a levegő minőségét. A dízelautók esetleges kitiltása Budapest vezetésénél is napirenden van, igaz előreláthatólag még néhány évig biztosan nem várható konkrét változás.

„A legnagyobb probléma az öreg dízelautók esetében van, melyek károsanyag kibocsátása rendkívül káros a környezetre. Az új dízelmotorok már megfelelő emissziós normák közé vannak szorítva, így nem valószínű, hogy a jövőben kitiltásra kerülhetnek” – mondta dr. Barta Anita autójogász, az autotveszek.hu egyik tulajdonosa.

A szakértő kiemelte: a levegőtisztasági követelmények miatt hozott városvezetői döntések a dízelüzemű autók áraira is kihatással vannak. A régi, 2005 előtt gyártott dízelautók árai jelentősen elkezdtek esni. A piacon most idős dízelautókat vásárolni rizikós, hiszen nem lehet biztosan megbecsülni az értéküket. Ezeket most annyiért lehet eladni, amennyiért megveszik őket. Azonban az új, megfelelő normával rendelkező dízelautók tekintetében nem várható nagy csökkenés, hiszen azokat nem fenyegeti a kitiltás és sok embernek fontosak a kedvezőbb üzemanyag fogyasztásból származó előnyök.” 

Az autójogász úgy látja, a dízelautók kitiltásai miatt is nagyobb a kereslet a környezetbarát elektromos és hibrid autókra. Egyre többen keresik a zöld rendszámos és egyéb környezetkímélő gépkocsikat, amikből nagy mennyiségben található Magyarország első közösségi autókereskedő honlapján is.

„A környezetbarát autók stabilan jelen vannak a piacon, sőt közülük egyre többen már csereérettnek bizonyulnak, így használtautóként is megjelennek. Nagy hangsúlyt fektetünk a jövőre, ezért a jövő autókereskedő weboldalán külön környezetbarát kereső is várja a felhasználókat. Itt az is, hogy egy elektromos vagy hagyományos belső égésű motorral rendelkező autónak milyen fogyasztási adatai vannak, ami szinte példátlan jelenleg a piacon” – tette hozzá dr. Barta Anita.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS