Nyakán maradhat a 2005 előtt gyártott dízelautó

2018. 11. 07., 08:00

Bár Budapestet egyelőre nem érinti a dízelautók kitiltása, az európai tendencia nagyban befolyásolja a hazai autóárakat is. Egyre nehezebb jó áron eladni a 2005 előtt gyártott dízeleket, míg a környezetbarát autók kereskedelme szárnyal.

2019-től több európai nagyváros is megtiltja vagy szigorúan szabályozza a dízelüzemű autók használatát, hogy javítsák a levegő minőségét. A dízelautók esetleges kitiltása Budapest vezetésénél is napirenden van, igaz előreláthatólag még néhány évig biztosan nem várható konkrét változás.

„A legnagyobb probléma az öreg dízelautók esetében van, melyek károsanyag kibocsátása rendkívül káros a környezetre. Az új dízelmotorok már megfelelő emissziós normák közé vannak szorítva, így nem valószínű, hogy a jövőben kitiltásra kerülhetnek” – mondta dr. Barta Anita autójogász, az autotveszek.hu egyik tulajdonosa.

A szakértő kiemelte: a levegőtisztasági követelmények miatt hozott városvezetői döntések a dízelüzemű autók áraira is kihatással vannak. A régi, 2005 előtt gyártott dízelautók árai jelentősen elkezdtek esni. A piacon most idős dízelautókat vásárolni rizikós, hiszen nem lehet biztosan megbecsülni az értéküket. Ezeket most annyiért lehet eladni, amennyiért megveszik őket. Azonban az új, megfelelő normával rendelkező dízelautók tekintetében nem várható nagy csökkenés, hiszen azokat nem fenyegeti a kitiltás és sok embernek fontosak a kedvezőbb üzemanyag fogyasztásból származó előnyök.” 

Az autójogász úgy látja, a dízelautók kitiltásai miatt is nagyobb a kereslet a környezetbarát elektromos és hibrid autókra. Egyre többen keresik a zöld rendszámos és egyéb környezetkímélő gépkocsikat, amikből nagy mennyiségben található Magyarország első közösségi autókereskedő honlapján is.

„A környezetbarát autók stabilan jelen vannak a piacon, sőt közülük egyre többen már csereérettnek bizonyulnak, így használtautóként is megjelennek. Nagy hangsúlyt fektetünk a jövőre, ezért a jövő autókereskedő weboldalán külön környezetbarát kereső is várja a felhasználókat. Itt az is, hogy egy elektromos vagy hagyományos belső égésű motorral rendelkező autónak milyen fogyasztási adatai vannak, ami szinte példátlan jelenleg a piacon” – tette hozzá dr. Barta Anita.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.
2024-02-28 20:10:00
„Akkor tudjuk felsővezetőként újra energizálni a munkatársakat, ha emberként is jelen vagyunk, és tudunk közösséget építeni magunk körül, egy olyan közösséget, ami megtartja, segíti, nem csak szakmailag, hanem lelkileg, mentálisan is a munkavállalókat. Újra kell tölteni a biztonság- és bizalomtankjaikat, mert csak feltöltődve lesznek lelkesíthetőek és ambiciózusak a változásra, a transzformációra” – írja Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS