Novemberben kevesebb új autót helyeztek forgalomba

2018. 12. 01., 17:30

Novemberben 8 százalékkal kevesebb új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, mint egy évvel korábban. Az év első 11 hónapjában viszont 20,4 százalékos növekedést regisztráltak az előző év azonos időszakához képest – közölte a Carinfo.hu a DataHouse Kft. adatai alapján szombaton.

Novemberben 11 373, az év első 11 hónapjában pedig 126 919 új személygépkocsi került forgalomba az országban.

Az új kishaszon-gépjárművekből 2122 került forgalomba novemberben, 0,5  százalékkal több a tavaly novemberinél. Az év első 11 hónapjában 19 946  kishaszon-gépjárművet helyeztek forgalomba, ez 13,3 százalékos növekedés 2017 azonos időszakához képest.

Novemberben 152 új motorbicikli került fogalomba, ami 47,6 százalékos emelkedés tavaly novemberhez képest, idén november végéig 2931 új motorkerékpárt helyeztek forgalomba, ez éves szinten 31,8 százalékos bővülés.

Az idei év 11. hónapjában 84 új busz kapta meg az engedélyt a forgalomba helyezésre, ami 78,7 százalékkal több a tavaly novemberi adatnál. November végéig 627 új autóbusz állt forgalomba, 14,6 százalékkal több, mint egy évvel korábban. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS