Nem csak a ventilátorok bizonyultak eddig slágerterméknek a nyáron: a magyarok jégkockakészítővel, szódagéppel is felszerelkeztek, valamint úgy tűnik, a kézi gőzölő az új kényelmi eszköz az idei nyaralásokon. Ezen három termékből 100-200 százalékkal többet is eladtak az előző évhez képest a MediaMarkt műszaki áruházlánc polcairól, a melegrekord és a járvány hagyatéka is mozgathatta a keresletet.
Évek óta a nyár legkeresettebb terméke a ventilátor, viszont az idei melegrekordnak köszönhetően az érdeklődés minden elvárást felülmúlt: idén júniusban az előző év azonos időszakában értékesített mennyiség tízszeresét adták el, és több napi értékesítési rekord is megdőlt a műszaki áruházlánc beszámolója szerint. Ugyanakkor az is megfigyelhető, hogy néhány kisebb kényelmi termék is erőteljesen fogyott ezen időszakban, amikor végre kicsit felszabadultabban lehet élvezni a nyarat, a járványhullám lecsengése után.
Viszlát, retró szifon!
Amióta létezik a szódagép, a buborékos víz rajongói (és a kidobott PET palackok terhétől így megszabaduló, tudatosabb fogyasztók) könnyen szert tehetnek a korábban főként szódaszifonnal elkészíthető italra. Egy ilyen eszköz egyszeri alkalommal maximum 1 liter mennyiségben készít szódavizet az otthoni ivóvízből, de egyetlen gázpatronnal akár 60-80 liter is elkészíthető a következő patroncseréig.
Már a kényelmet szolgálja, hogy egyes modellek arra is képesek, hogy beállíthassuk, mennyire pezsegjen a szódavizünk. Úgy tűnik, idén különösen szeretik a buborékos vizet a magyarok, ugyanis a MediaMarkt tapasztalatai szerint idén júniusban kétszer annyi szódagépet adtak el, mint előző évben, ilyen kimagasló keresletet a korábbi években sem láttak. Ehhez részben az is hozzájárulhatott, hogy az így előállított szódavizet változatos ízekben is kipróbálhatják már az ital rajongói a különböző ízesítők hozzáadásával, az egyik ismert kólagyártó pedig nemrég dobta piacra kóla ízű szódaszirupját.
Profi jégkockakészítésbe kezdtünk otthon
Az otthoni jégkockakészítés is teljesen új szintre lépett az áruházlánc tapasztalatai szerint: az egyszerű, fagyasztóba helyezhető változatok helyett rekordszinten viszik a nagyobb mennyiség előállításra képes, hordozható kisgépeket. Eddig is szezonja volt ezeknek nyáron, de nem ekkora mértékben: 2020. júliusához képest ugyanis 200 százalékkal többet adtak el a hordozható készülékekből. Ezekkel akár 2 liternyi jégkocka is előállítható egyszerre, sőt a modernebb készülékek már LED működtető panellel rendelkeznek, ennek segítségével kijelzőn keresztül követhetjük a jégkockakészítés folyamatát.
„A kiugró kereslet a szódagépek és a jégkockakészítők esetében bennünket is meglepett, azt látjuk, hogy ötletes és kiválóan előkészített közösségi összejöveteleket szerveznek a vásárlók”– osztotta meg tapasztalatait Puskás Zita, a MediaMarkt kategóriamenedzsere.
„Lehet, hogy idén nyáron mindenki koktélbárral is szeretné fogadni a vendégeket, de az biztos, hogy az otthoni hűsölés, vagy nyári összejövetelek alapkelléke lehet mostantól a mobil jégkockakészítő, és a szódagép is helyet kap az otthonokban. Ezen eszközök beszerzésével az ember költséghatékony is tud lenni, mindössze érdemes vásárlás előtt mérlegelni a preferenciákat, ami érintheti az űrtartalmat, kapacitást, de akár a kinézetet, méretet is” – mondta a szakember.
Amikor a hőfok 100 °C-ra emelkedhet
Úgy tűnik, a vásárlók idén a ruhagőzölőknek is megengedik magas hőfokot, ugyanis ezen ruhaápoló eszközökből 150 százalékkal adtak el többet a tavalyi év azonos időszakához képest júniusban. Ilyen nagyfokú kereslet a kézi gőzölők iránt eddigi években nem volt jellemző a nyári hónapokban. Ezek a könnyen hordozható készülékek helyettesíthetnek egy vasalót, amennyiben a ruhák, textíliák gyors kisimítására lenne szükség, de a mosás és vegytisztítás gyakorisága is csökkenthető a gőzölés által. Használatuk pont ezért nem csupán otthon, de nyaralás alkalmával is ideális.
„A kézi gőzölők kuriózumként emelkednek ki a nyári szezon eladásaiban. Feltételezhetjük, hogy a vásárlóink idén ezt is magukkal viszik a nyaralásra, de nem utolsó szempont az sem, hogy a forró gőz a ruhák és ágyneműk felfrissítése mellett megöli a baktériumok 99,9 százalékát, így vélhetően a járványidőszak óvatossági hozadékát is láthatjuk a megnövekedett érdeklődés mögött” – zárta gondolatait Puskás Zita.
(Illusztráció: Pixabay/Dean Moriarty)
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.