Nem is meglepő, hogy ezek most a slágertermékek

2021. 07. 17., 13:00

Nem csak a ventilátorok bizonyultak eddig slágerterméknek a nyáron: a magyarok jégkockakészítővel, szódagéppel is felszerelkeztek, valamint úgy tűnik, a kézi gőzölő az új kényelmi eszköz az idei nyaralásokon. Ezen három termékből 100-200 százalékkal többet is eladtak az előző évhez képest a MediaMarkt műszaki áruházlánc polcairól, a melegrekord és a járvány hagyatéka is mozgathatta a keresletet.

Évek óta a nyár legkeresettebb terméke a ventilátor, viszont az idei melegrekordnak köszönhetően az érdeklődés minden elvárást felülmúlt: idén júniusban az előző év azonos időszakában értékesített mennyiség tízszeresét adták el, és több napi értékesítési rekord is megdőlt a műszaki áruházlánc beszámolója szerint. Ugyanakkor az is megfigyelhető, hogy néhány kisebb kényelmi termék is erőteljesen fogyott ezen időszakban, amikor végre kicsit felszabadultabban lehet élvezni a nyarat, a járványhullám lecsengése után.

Viszlát, retró szifon!

Amióta létezik a szódagép, a buborékos víz rajongói (és a kidobott PET palackok terhétől így megszabaduló, tudatosabb fogyasztók) könnyen szert tehetnek a korábban főként szódaszifonnal elkészíthető italra. Egy ilyen eszköz egyszeri alkalommal maximum 1 liter mennyiségben készít szódavizet az otthoni ivóvízből, de egyetlen gázpatronnal akár 60-80 liter is elkészíthető a következő patroncseréig.

Már a kényelmet szolgálja, hogy egyes modellek arra is képesek, hogy beállíthassuk, mennyire pezsegjen a szódavizünk. Úgy tűnik, idén különösen szeretik a buborékos vizet a magyarok, ugyanis a MediaMarkt tapasztalatai szerint idén júniusban kétszer annyi szódagépet adtak el, mint előző évben, ilyen kimagasló keresletet a korábbi években sem láttak. Ehhez részben az is hozzájárulhatott, hogy az így előállított szódavizet változatos ízekben is kipróbálhatják már az ital rajongói a különböző ízesítők hozzáadásával, az egyik ismert kólagyártó pedig nemrég dobta piacra kóla ízű szódaszirupját.

Profi jégkockakészítésbe kezdtünk otthon

Az otthoni jégkockakészítés is teljesen új szintre lépett az áruházlánc tapasztalatai szerint: az egyszerű, fagyasztóba helyezhető változatok helyett rekordszinten viszik a nagyobb mennyiség előállításra képes, hordozható kisgépeket. Eddig is szezonja volt ezeknek nyáron, de nem ekkora mértékben: 2020. júliusához képest ugyanis 200 százalékkal többet adtak el a hordozható készülékekből. Ezekkel akár 2 liternyi jégkocka is előállítható egyszerre, sőt a modernebb készülékek már LED működtető panellel rendelkeznek, ennek segítségével kijelzőn keresztül követhetjük a jégkockakészítés folyamatát.

„A kiugró kereslet a szódagépek és a jégkockakészítők esetében bennünket is meglepett, azt látjuk, hogy ötletes és kiválóan előkészített közösségi összejöveteleket szerveznek a vásárlók”– osztotta meg tapasztalatait Puskás Zita, a MediaMarkt kategóriamenedzsere.

„Lehet, hogy idén nyáron mindenki koktélbárral is szeretné fogadni a vendégeket, de az biztos, hogy az otthoni hűsölés, vagy nyári összejövetelek alapkelléke lehet mostantól a mobil jégkockakészítő, és a szódagép is helyet kap az otthonokban. Ezen eszközök beszerzésével az ember költséghatékony is tud lenni, mindössze érdemes vásárlás előtt mérlegelni a preferenciákat, ami érintheti az űrtartalmat, kapacitást, de akár a kinézetet, méretet is” – mondta a szakember.

Amikor a hőfok 100 °C-ra emelkedhet

Úgy tűnik, a vásárlók idén a ruhagőzölőknek is megengedik magas hőfokot, ugyanis ezen ruhaápoló eszközökből 150 százalékkal adtak el többet a tavalyi év azonos időszakához képest júniusban. Ilyen nagyfokú kereslet a kézi gőzölők iránt eddigi években nem volt jellemző a nyári hónapokban. Ezek a könnyen hordozható készülékek helyettesíthetnek egy vasalót, amennyiben a ruhák, textíliák gyors kisimítására lenne szükség, de a mosás és vegytisztítás gyakorisága is csökkenthető a gőzölés által. Használatuk pont ezért nem csupán otthon, de nyaralás alkalmával is ideális.

„A kézi gőzölők kuriózumként emelkednek ki a nyári szezon eladásaiban. Feltételezhetjük, hogy a vásárlóink idén ezt is magukkal viszik a nyaralásra, de nem utolsó szempont az sem, hogy a forró gőz a ruhák és ágyneműk felfrissítése mellett megöli a baktériumok 99,9 százalékát, így vélhetően a járványidőszak óvatossági hozadékát is láthatjuk a megnövekedett érdeklődés mögött” – zárta gondolatait Puskás Zita.

(Illusztráció: Pixabay/Dean Moriarty)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS