Nem is meglepő, hogy ezek most a slágertermékek

2021. 07. 17., 13:00

Nem csak a ventilátorok bizonyultak eddig slágerterméknek a nyáron: a magyarok jégkockakészítővel, szódagéppel is felszerelkeztek, valamint úgy tűnik, a kézi gőzölő az új kényelmi eszköz az idei nyaralásokon. Ezen három termékből 100-200 százalékkal többet is eladtak az előző évhez képest a MediaMarkt műszaki áruházlánc polcairól, a melegrekord és a járvány hagyatéka is mozgathatta a keresletet.

Évek óta a nyár legkeresettebb terméke a ventilátor, viszont az idei melegrekordnak köszönhetően az érdeklődés minden elvárást felülmúlt: idén júniusban az előző év azonos időszakában értékesített mennyiség tízszeresét adták el, és több napi értékesítési rekord is megdőlt a műszaki áruházlánc beszámolója szerint. Ugyanakkor az is megfigyelhető, hogy néhány kisebb kényelmi termék is erőteljesen fogyott ezen időszakban, amikor végre kicsit felszabadultabban lehet élvezni a nyarat, a járványhullám lecsengése után.

Viszlát, retró szifon!

Amióta létezik a szódagép, a buborékos víz rajongói (és a kidobott PET palackok terhétől így megszabaduló, tudatosabb fogyasztók) könnyen szert tehetnek a korábban főként szódaszifonnal elkészíthető italra. Egy ilyen eszköz egyszeri alkalommal maximum 1 liter mennyiségben készít szódavizet az otthoni ivóvízből, de egyetlen gázpatronnal akár 60-80 liter is elkészíthető a következő patroncseréig.

Már a kényelmet szolgálja, hogy egyes modellek arra is képesek, hogy beállíthassuk, mennyire pezsegjen a szódavizünk. Úgy tűnik, idén különösen szeretik a buborékos vizet a magyarok, ugyanis a MediaMarkt tapasztalatai szerint idén júniusban kétszer annyi szódagépet adtak el, mint előző évben, ilyen kimagasló keresletet a korábbi években sem láttak. Ehhez részben az is hozzájárulhatott, hogy az így előállított szódavizet változatos ízekben is kipróbálhatják már az ital rajongói a különböző ízesítők hozzáadásával, az egyik ismert kólagyártó pedig nemrég dobta piacra kóla ízű szódaszirupját.

Profi jégkockakészítésbe kezdtünk otthon

Az otthoni jégkockakészítés is teljesen új szintre lépett az áruházlánc tapasztalatai szerint: az egyszerű, fagyasztóba helyezhető változatok helyett rekordszinten viszik a nagyobb mennyiség előállításra képes, hordozható kisgépeket. Eddig is szezonja volt ezeknek nyáron, de nem ekkora mértékben: 2020. júliusához képest ugyanis 200 százalékkal többet adtak el a hordozható készülékekből. Ezekkel akár 2 liternyi jégkocka is előállítható egyszerre, sőt a modernebb készülékek már LED működtető panellel rendelkeznek, ennek segítségével kijelzőn keresztül követhetjük a jégkockakészítés folyamatát.

„A kiugró kereslet a szódagépek és a jégkockakészítők esetében bennünket is meglepett, azt látjuk, hogy ötletes és kiválóan előkészített közösségi összejöveteleket szerveznek a vásárlók”– osztotta meg tapasztalatait Puskás Zita, a MediaMarkt kategóriamenedzsere.

„Lehet, hogy idén nyáron mindenki koktélbárral is szeretné fogadni a vendégeket, de az biztos, hogy az otthoni hűsölés, vagy nyári összejövetelek alapkelléke lehet mostantól a mobil jégkockakészítő, és a szódagép is helyet kap az otthonokban. Ezen eszközök beszerzésével az ember költséghatékony is tud lenni, mindössze érdemes vásárlás előtt mérlegelni a preferenciákat, ami érintheti az űrtartalmat, kapacitást, de akár a kinézetet, méretet is” – mondta a szakember.

Amikor a hőfok 100 °C-ra emelkedhet

Úgy tűnik, a vásárlók idén a ruhagőzölőknek is megengedik magas hőfokot, ugyanis ezen ruhaápoló eszközökből 150 százalékkal adtak el többet a tavalyi év azonos időszakához képest júniusban. Ilyen nagyfokú kereslet a kézi gőzölők iránt eddigi években nem volt jellemző a nyári hónapokban. Ezek a könnyen hordozható készülékek helyettesíthetnek egy vasalót, amennyiben a ruhák, textíliák gyors kisimítására lenne szükség, de a mosás és vegytisztítás gyakorisága is csökkenthető a gőzölés által. Használatuk pont ezért nem csupán otthon, de nyaralás alkalmával is ideális.

„A kézi gőzölők kuriózumként emelkednek ki a nyári szezon eladásaiban. Feltételezhetjük, hogy a vásárlóink idén ezt is magukkal viszik a nyaralásra, de nem utolsó szempont az sem, hogy a forró gőz a ruhák és ágyneműk felfrissítése mellett megöli a baktériumok 99,9 százalékát, így vélhetően a járványidőszak óvatossági hozadékát is láthatjuk a megnövekedett érdeklődés mögött” – zárta gondolatait Puskás Zita.

(Illusztráció: Pixabay/Dean Moriarty)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS