Minden második vevő gyakrabban vásárol divatcikket az interneten, mint a járvány előtt

2021. 05. 11., 10:00

A Glami.hu divatkereső platform nemzetközi fogyasztói felmérése szerint a koronavírus-járvány hatására a magyarok több mint fele nagyobb gyakorisággal rendelt ruházati cikkeket az interneten az elmúlt 12 hónapban, mint korábban, valamint akik ebben az időszakban tapasztalták meg az online vásárlás előnyeit a járványhelyzet megszűnése után is többet terveznek vásárolni webáruházakban.

Egy évvel a koronavírus megjelenése után a vezető divat-webáruházak kínálatát egy platformon összekötő GLAMI keresőmotor nemzetközi felmérést készített, amelyben többek között a magyar fogyasztók ruházati- és divatcikk vásárlási szokásait is vizsgálta a koronavírus-járvány megjelenése óta eltelt 12 hónapban.

A felmérés szerint az elmúlt egy évben gyakrabban rendeltünk divatcikket az interneten, minden második fogyasztó fedezett fel új webáruházakat és divatmárkákat, a legnagyobb kihívást a megfelelő méret eltalálása okozta, a fizikai üzletekben való vásárlást pedig már egyre kevésbé tekintjük egészségügyi kockázatnak.

Gyakrabban rendeltünk divatcikket az interneten

A korlátozó intézkedések óriási lökést adtak az e-kereskedelemnek, és bár a felmérés szerint a fogyasztók háromnegyede összességében ugyanannyit, vagy inkább ritkábban vásárolt divattermékeket, a válaszadók több mint fele (51 százalék) gyakrabban rendelt ruházati cikkeket az interneten, mint korábban. A felmérés szerint összességében 25 százalékra tehető azoknak a fogyasztóknak az aránya, akik a körülmények ellenére saját bevallásuk szerint gyakrabban vásároltak divatcikkeket, 8 százalék pedig az elmúlt 12 hónapban most élt először az online vásárlás lehetőségével.

Azok, akik többet vásároltak webáruházakban jellemzően a kedvező árakat és a nagyobb leárazásokat említették meg indokolásként (41 százalék), valamint azt, hogy online gyakran több dolgot is rendelnek, mint amennyit a fizikai üzletben vennének meg (45 százalék). Akik kevesebbet vásároltak divattermékeket elsősorban azzal indokolták döntésüket, hogy nem volt alkalom, amire felvehették volna az új ruhákat, vagy kiegészítőket (45 százalék).

Minden második online vásárló fedezett fel új márkákat

A divatmárkák rohamtempóban történő online fejlesztéseinek köszönhetően az elmúlt egy évben számos új webáruház és divatmárka jelent meg a világhálón, valamint az otthon gyakran online töltött szabadidő alkalmat biztosított a fogyasztók számára, hogy újdonságokat keressenek az interneten.

Ennek megfelelően a felmérésben résztvevők 55 százaléka fedezett fel, illetve vásárolt termékeket számára korábban ismeretlen márkák kínálatából. Az új divatmárkákat legnagyobb arányban (61 százalék) a weboldalakon történő keresések során, valamint webáruházak által automatikusan felajánlott termékajánlók alapján találták meg, 46 százalék a közösségi médiában (Instagram, Facebook) találkozott velük, 6 százalék pedig kifejezetten kisebb márkákat keresett, hogy támogassa őket a nehéz időkben.

A méretből adódó bizonytalanság a legnehezebben az online vásárlásban

A lehetőségek kiszélesedése mellett az online vásárlás kihívásaival is nagyobb arányban találkozhattak a fogyasztók. A legnagyobb visszatartó erőnek a magyarok a megfelelő méret kiválasztásának nehézségeit (44 százalék), a megérintés lehetőségének hiányát (41 százalék), a magas szállítási költségeket (33 százalék), valamint az árucserére vonatkozó esetenként bonyolult visszaküldési folyamatot (25 százalék) jelölték meg.

A felmérés arra is kitér, hogy a megfelelő méret kiválasztása a korlátozások miatt sokak számára különösen nehézkessé vált: 35 százalék számolt be arról, hogy az elmúlt 12 hónap során változott mérete (23 százalék nagyobb, 12 százalék kisebb méretet visel), ami még inkább megnehezítette a megfelelő ruha kiválasztását. A vásárlók szerint egyébként a méretből adódó bizonytalanság miatt a legnehezebben megvásárolható ruhadarabok a nadrágok (48 százalék), a cipők (34 százalék), valamint a fehérneműk és a fürdőruhák (27 százalék). A felsorolt tényezők már sokkal nagyobb jelentőséggel bírnak, mint az átverésektől való félelem, vagy az online fizetésekkel kapcsolatos bizalom hiánya (10 százalék), valamint a hosszadalmas szállítási idő (8 százalék).

Az egészségügyi óvintézkedések már nem játszanak meghatározó szerepet online vásárlásánál

A glami.hu kutatása szerint az elmúlt 12 hónapban az online vásárlás szempontjai is átalakultak: a biztonságos, érintésmentes kézbesítés elvesztette jelentőségét, a vásárlók számára fontosabbá vált, hogy mennyi idejük van az árucikk visszaküldésére, vagy a rendelkezésre álló kedvezmények. A bolti vásárlással kapcsolatban a válaszadók mindössze 14 százaléka válaszolta, hogy csak akkor fogja ugyanolyan biztonságban érzeni magát az offline vásárlás során, mint korábban, ha már megkapta a védőoltást.

A járvány hatása hosszútávon is érzékelhető marad

Ami a divatcikkek online történő vásárlását illeti, a járványhelyzet normalizálódása után a fogyasztók 50 százaléka továbbra is gyakrabban tervez az interneten vásárolni, mint korábban és csak 11 százalék válaszolta, hogy változatlanul az üzletekben történő vásárlást fogja előnyben részesíteni. A következő hónapokban a legtöbben, a válaszadók 39 százaléka, átlagosan 15 000 és 35 000 forint közötti összeget tervez divatcikkekre költeni.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS