Minden második vevő gyakrabban vásárol divatcikket az interneten, mint a járvány előtt

2021. 05. 11., 10:00

A Glami.hu divatkereső platform nemzetközi fogyasztói felmérése szerint a koronavírus-járvány hatására a magyarok több mint fele nagyobb gyakorisággal rendelt ruházati cikkeket az interneten az elmúlt 12 hónapban, mint korábban, valamint akik ebben az időszakban tapasztalták meg az online vásárlás előnyeit a járványhelyzet megszűnése után is többet terveznek vásárolni webáruházakban.

Egy évvel a koronavírus megjelenése után a vezető divat-webáruházak kínálatát egy platformon összekötő GLAMI keresőmotor nemzetközi felmérést készített, amelyben többek között a magyar fogyasztók ruházati- és divatcikk vásárlási szokásait is vizsgálta a koronavírus-járvány megjelenése óta eltelt 12 hónapban.

A felmérés szerint az elmúlt egy évben gyakrabban rendeltünk divatcikket az interneten, minden második fogyasztó fedezett fel új webáruházakat és divatmárkákat, a legnagyobb kihívást a megfelelő méret eltalálása okozta, a fizikai üzletekben való vásárlást pedig már egyre kevésbé tekintjük egészségügyi kockázatnak.

Gyakrabban rendeltünk divatcikket az interneten

A korlátozó intézkedések óriási lökést adtak az e-kereskedelemnek, és bár a felmérés szerint a fogyasztók háromnegyede összességében ugyanannyit, vagy inkább ritkábban vásárolt divattermékeket, a válaszadók több mint fele (51 százalék) gyakrabban rendelt ruházati cikkeket az interneten, mint korábban. A felmérés szerint összességében 25 százalékra tehető azoknak a fogyasztóknak az aránya, akik a körülmények ellenére saját bevallásuk szerint gyakrabban vásároltak divatcikkeket, 8 százalék pedig az elmúlt 12 hónapban most élt először az online vásárlás lehetőségével.

Azok, akik többet vásároltak webáruházakban jellemzően a kedvező árakat és a nagyobb leárazásokat említették meg indokolásként (41 százalék), valamint azt, hogy online gyakran több dolgot is rendelnek, mint amennyit a fizikai üzletben vennének meg (45 százalék). Akik kevesebbet vásároltak divattermékeket elsősorban azzal indokolták döntésüket, hogy nem volt alkalom, amire felvehették volna az új ruhákat, vagy kiegészítőket (45 százalék).

Minden második online vásárló fedezett fel új márkákat

A divatmárkák rohamtempóban történő online fejlesztéseinek köszönhetően az elmúlt egy évben számos új webáruház és divatmárka jelent meg a világhálón, valamint az otthon gyakran online töltött szabadidő alkalmat biztosított a fogyasztók számára, hogy újdonságokat keressenek az interneten.

Ennek megfelelően a felmérésben résztvevők 55 százaléka fedezett fel, illetve vásárolt termékeket számára korábban ismeretlen márkák kínálatából. Az új divatmárkákat legnagyobb arányban (61 százalék) a weboldalakon történő keresések során, valamint webáruházak által automatikusan felajánlott termékajánlók alapján találták meg, 46 százalék a közösségi médiában (Instagram, Facebook) találkozott velük, 6 százalék pedig kifejezetten kisebb márkákat keresett, hogy támogassa őket a nehéz időkben.

A méretből adódó bizonytalanság a legnehezebben az online vásárlásban

A lehetőségek kiszélesedése mellett az online vásárlás kihívásaival is nagyobb arányban találkozhattak a fogyasztók. A legnagyobb visszatartó erőnek a magyarok a megfelelő méret kiválasztásának nehézségeit (44 százalék), a megérintés lehetőségének hiányát (41 százalék), a magas szállítási költségeket (33 százalék), valamint az árucserére vonatkozó esetenként bonyolult visszaküldési folyamatot (25 százalék) jelölték meg.

A felmérés arra is kitér, hogy a megfelelő méret kiválasztása a korlátozások miatt sokak számára különösen nehézkessé vált: 35 százalék számolt be arról, hogy az elmúlt 12 hónap során változott mérete (23 százalék nagyobb, 12 százalék kisebb méretet visel), ami még inkább megnehezítette a megfelelő ruha kiválasztását. A vásárlók szerint egyébként a méretből adódó bizonytalanság miatt a legnehezebben megvásárolható ruhadarabok a nadrágok (48 százalék), a cipők (34 százalék), valamint a fehérneműk és a fürdőruhák (27 százalék). A felsorolt tényezők már sokkal nagyobb jelentőséggel bírnak, mint az átverésektől való félelem, vagy az online fizetésekkel kapcsolatos bizalom hiánya (10 százalék), valamint a hosszadalmas szállítási idő (8 százalék).

Az egészségügyi óvintézkedések már nem játszanak meghatározó szerepet online vásárlásánál

A glami.hu kutatása szerint az elmúlt 12 hónapban az online vásárlás szempontjai is átalakultak: a biztonságos, érintésmentes kézbesítés elvesztette jelentőségét, a vásárlók számára fontosabbá vált, hogy mennyi idejük van az árucikk visszaküldésére, vagy a rendelkezésre álló kedvezmények. A bolti vásárlással kapcsolatban a válaszadók mindössze 14 százaléka válaszolta, hogy csak akkor fogja ugyanolyan biztonságban érzeni magát az offline vásárlás során, mint korábban, ha már megkapta a védőoltást.

A járvány hatása hosszútávon is érzékelhető marad

Ami a divatcikkek online történő vásárlását illeti, a járványhelyzet normalizálódása után a fogyasztók 50 százaléka továbbra is gyakrabban tervez az interneten vásárolni, mint korábban és csak 11 százalék válaszolta, hogy változatlanul az üzletekben történő vásárlást fogja előnyben részesíteni. A következő hónapokban a legtöbben, a válaszadók 39 százaléka, átlagosan 15 000 és 35 000 forint közötti összeget tervez divatcikkekre költeni.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-12 21:10:35
Csak a személyre szabott és élményalapú munkahelyek képesek hosszú távon megtartani az értékes munkaerőt – hangzott el a FIVOSZ hétfői HR-konferenciáján, ahol panelbeszélgetésen keresték a választ arra, hogy milyen az ideális munkahely 2024-ben.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS