Így rendelünk ruhákat az első Covid-mentes nyárra

Így rendelünk ruhákat az első Covid-mentes nyárra
2022. 05. 26., 19:06

A magyar nők túlnyomó többsége már a tavaszi hónapokban megkezdi ruhatárának felkészítését a nyári hónapokra, és csak 10 százalék azoknak az aránya, akik júliusra és augusztusra időzítik vásárlásaikat – állapította meg friss felmérésében Európa vezető divatcikk böngészőjének. A szezon közeledtével az online divatvásárlási szokásokról és 2022 legfrissebb trendjeiről is megkérdezték a hazai fogyasztókat.

A divatcikkekre szánt összeg tekintetében Magyarországon 2022-ben a fogyasztók 70 százaléka legalább ugyanannyit, vagy többet tervez divatra költeni, mint a tavalyi évben, miközben hazánkban is egyre többen fedezik fel a fejlett, személyre szabott online keresési megoldások előnyeit, amelyek segítségével gyorsabbá és kényelmesebbé tehető a legjobb ajánlatok feltérképezése – derül ki a Glami.hu divatcikk kereső nemzetközi felméréséből.

A több ezer európai webáruház kínálatában történő keresést a legfejlettebb algoritmusok segítségével leegyszerűsítő platform felmérése szerint a magyar nők 72 százaléka már a tavaszi hónapokban megkezdi ruhatárának felkészítését a nyári hónapokra: idén 14 százalék márciusban, 28 százalék áprilisban, 30 százalék pedig májusban kezdett az interneten ruházati cikkeket vásárolni erre az időszakra. Júniusban már csupán 6 százalék tervez online ruhát vásárolni, és 10 százalékra tehető azoknak az aránya, akik megvárják a jelentősebb leárazásokat.

Ami a legnépszerűbb trendeket illeti, 2022-ben a nyári hétköznapokra a magyar nők 59 százaléka elsősorban a sportos, illetve a kényelmes darabokat keresi, 31 százalékra tehető azoknak az aránya, akik inkább az eleganciát helyezik előtérbe, de továbbra is nagy közkedveltségnek örvend a minimalista (20 százalék), a romantikus (18 százalék), vagy a tengerész (9 százalék) stílus is. Színvilág tekintetében 42 százalék a világos pasztell színeket, 30 százalék az élénkebb, illetve neon színeket tervezi választani, ugyanakkor a válaszadók 12 százalékának körében a fekete, a barna és a sötétkék a legnépszerűbb.

Az üdülések alkalmával 65 százalék ugyancsak a kényelmes megjelenést részesíti előnyben (póló, rövidnadrág, tornacipő), és 30 százalékra tehető azoknak az aránya, akik inkább elegáns ruhákat és szandálokat fognak felvenni. A vízparti megjelenés tekintetében elmondható, hogy a nők 75 százaléka maximum három fürdőruhát használ a szezonban, de a válaszadók 21 százaléka egyszerre több mint négy, illetve egy százalék több mint tíz fürdőruhát váltogat. A kutatás érdekességként megemlíti, hogy a nők 58 százaléka nem vesz fel végül minden ruhát, amit a nyaralásra magával visz.

A felmérésben rákérdeztek arra is, hogy a vásárlási döntések során mekkora szerepet játszik a fenntarthatóság. A válaszok szerint a magyar fogyasztók 50 százaléka számára fontos, hogy környezetbarát terméket vásároljon, 34 százalék számára viszont a környezetvédelmi szempontoknak nincs különösebb jelentősége a ruházati cikkek vásárlásakor.

(Illusztráció: Pixabay)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.
2024. 08. 16., 22:15
epizód: 2024 / 16   |   hossz: 22:09
Az Edinburgh-i Egyetem magyar docense nem csak azt mesélte el, hogyan vezetett az útja egy hazai egyetemről a tengerentúli Caltech-re, majd Skóciába, hanem azt is, hogy jelenlegi kutatási területe ígéretes jövőképet fest a szív- és érrendszeri betegek hatékonyabb gyógyítása számára. A kémiai és biomérnök tudós egy pakisztáni kollégájával együtt fejlesztett 3D nyomtatással készülő véreret, aminek még az alapanyagát is ők állítják elő, olcsó nyersanyagokból. A forradalmi megoldás véglegesítéséhez nemzetközi együttműködésre is nyitott tudósok szerint a találmányuk egy napon humán betegekbe is beültethető lesz, jelentősen csökkentve a fertőzések veszélyét és gyorsítva a felépülést.
Hosszútávon döbbenetesen kevés cég éli túl a generációváltást. A lehetséges megoldásokról kritikusan fontos beszélni ezekben az években, amikor nagyon nagy létszámú hazai vállalatvezető éri el a nyugdíjkorhatárt, és nem biztos, hogy van koncepciója a gyeplő átadására. Laczkó Péter, a Lawrence & Bennet tulajdonos-vezérigazgatója bemutatja, milyen alapvető stratégiákat kell alkalmazni, hogy megmeneküljenek az évtizedek alatt felépített családi vállalkozások és az élethosszig végzett munkával összeszedett örökségek. A szakembernek arra is van válasza, hogy milyen módon folytassa a munkát egy cég, ha a leköszönő vezetőt már biztosan nem követi családtag.

  Rovathírek: GUSTO

Ruprecht Lászlóval, a Stílusos Vidéki Éttermiség elnökével beszélgettünk egyebek között arról, miért érdemes ellátogatni szeptember 14-15-én Tatára, a SVÉT legnagyobb rendezvényére.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS