Így rendelünk ruhákat az első Covid-mentes nyárra

Így rendelünk ruhákat az első Covid-mentes nyárra
2022. 05. 26., 19:06

A magyar nők túlnyomó többsége már a tavaszi hónapokban megkezdi ruhatárának felkészítését a nyári hónapokra, és csak 10 százalék azoknak az aránya, akik júliusra és augusztusra időzítik vásárlásaikat – állapította meg friss felmérésében Európa vezető divatcikk böngészőjének. A szezon közeledtével az online divatvásárlási szokásokról és 2022 legfrissebb trendjeiről is megkérdezték a hazai fogyasztókat.

A divatcikkekre szánt összeg tekintetében Magyarországon 2022-ben a fogyasztók 70 százaléka legalább ugyanannyit, vagy többet tervez divatra költeni, mint a tavalyi évben, miközben hazánkban is egyre többen fedezik fel a fejlett, személyre szabott online keresési megoldások előnyeit, amelyek segítségével gyorsabbá és kényelmesebbé tehető a legjobb ajánlatok feltérképezése – derül ki a Glami.hu divatcikk kereső nemzetközi felméréséből.

A több ezer európai webáruház kínálatában történő keresést a legfejlettebb algoritmusok segítségével leegyszerűsítő platform felmérése szerint a magyar nők 72 százaléka már a tavaszi hónapokban megkezdi ruhatárának felkészítését a nyári hónapokra: idén 14 százalék márciusban, 28 százalék áprilisban, 30 százalék pedig májusban kezdett az interneten ruházati cikkeket vásárolni erre az időszakra. Júniusban már csupán 6 százalék tervez online ruhát vásárolni, és 10 százalékra tehető azoknak az aránya, akik megvárják a jelentősebb leárazásokat.

Ami a legnépszerűbb trendeket illeti, 2022-ben a nyári hétköznapokra a magyar nők 59 százaléka elsősorban a sportos, illetve a kényelmes darabokat keresi, 31 százalékra tehető azoknak az aránya, akik inkább az eleganciát helyezik előtérbe, de továbbra is nagy közkedveltségnek örvend a minimalista (20 százalék), a romantikus (18 százalék), vagy a tengerész (9 százalék) stílus is. Színvilág tekintetében 42 százalék a világos pasztell színeket, 30 százalék az élénkebb, illetve neon színeket tervezi választani, ugyanakkor a válaszadók 12 százalékának körében a fekete, a barna és a sötétkék a legnépszerűbb.

Az üdülések alkalmával 65 százalék ugyancsak a kényelmes megjelenést részesíti előnyben (póló, rövidnadrág, tornacipő), és 30 százalékra tehető azoknak az aránya, akik inkább elegáns ruhákat és szandálokat fognak felvenni. A vízparti megjelenés tekintetében elmondható, hogy a nők 75 százaléka maximum három fürdőruhát használ a szezonban, de a válaszadók 21 százaléka egyszerre több mint négy, illetve egy százalék több mint tíz fürdőruhát váltogat. A kutatás érdekességként megemlíti, hogy a nők 58 százaléka nem vesz fel végül minden ruhát, amit a nyaralásra magával visz.

A felmérésben rákérdeztek arra is, hogy a vásárlási döntések során mekkora szerepet játszik a fenntarthatóság. A válaszok szerint a magyar fogyasztók 50 százaléka számára fontos, hogy környezetbarát terméket vásároljon, 34 százalék számára viszont a környezetvédelmi szempontoknak nincs különösebb jelentősége a ruházati cikkek vásárlásakor.

(Illusztráció: Pixabay)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023-01-28 10:13:40
A küszöbön álló uniós intézkedéscsomag újabb lendületet ad az e-számlázás és a számviteli digitalizáció elterjedésének. Amellett ugyanis, hogy kötelezővé válik az e-számla alkalmazása, az EU-s szabályozás kijelöli a számviteli-, adózási- és ezzel összefüggésben az adatszolgáltatási gyakorlatok hosszú távú fejlesztési irányát.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS