A magyar nők túlnyomó többsége már a tavaszi hónapokban megkezdi ruhatárának felkészítését a nyári hónapokra, és csak 10 százalék azoknak az aránya, akik júliusra és augusztusra időzítik vásárlásaikat – állapította meg friss felmérésében Európa vezető divatcikk böngészőjének. A szezon közeledtével az online divatvásárlási szokásokról és 2022 legfrissebb trendjeiről is megkérdezték a hazai fogyasztókat.
A divatcikkekre szánt összeg tekintetében Magyarországon 2022-ben a fogyasztók 70 százaléka legalább ugyanannyit, vagy többet tervez divatra költeni, mint a tavalyi évben, miközben hazánkban is egyre többen fedezik fel a fejlett, személyre szabott online keresési megoldások előnyeit, amelyek segítségével gyorsabbá és kényelmesebbé tehető a legjobb ajánlatok feltérképezése – derül ki a Glami.hu divatcikk kereső nemzetközi felméréséből.
A több ezer európai webáruház kínálatában történő keresést a legfejlettebb algoritmusok segítségével leegyszerűsítő platform felmérése szerint a magyar nők 72 százaléka már a tavaszi hónapokban megkezdi ruhatárának felkészítését a nyári hónapokra: idén 14 százalék márciusban, 28 százalék áprilisban, 30 százalék pedig májusban kezdett az interneten ruházati cikkeket vásárolni erre az időszakra. Júniusban már csupán 6 százalék tervez online ruhát vásárolni, és 10 százalékra tehető azoknak az aránya, akik megvárják a jelentősebb leárazásokat.
Ami a legnépszerűbb trendeket illeti, 2022-ben a nyári hétköznapokra a magyar nők 59 százaléka elsősorban a sportos, illetve a kényelmes darabokat keresi, 31 százalékra tehető azoknak az aránya, akik inkább az eleganciát helyezik előtérbe, de továbbra is nagy közkedveltségnek örvend a minimalista (20 százalék), a romantikus (18 százalék), vagy a tengerész (9 százalék) stílus is. Színvilág tekintetében 42 százalék a világos pasztell színeket, 30 százalék az élénkebb, illetve neon színeket tervezi választani, ugyanakkor a válaszadók 12 százalékának körében a fekete, a barna és a sötétkék a legnépszerűbb.
Az üdülések alkalmával 65 százalék ugyancsak a kényelmes megjelenést részesíti előnyben (póló, rövidnadrág, tornacipő), és 30 százalékra tehető azoknak az aránya, akik inkább elegáns ruhákat és szandálokat fognak felvenni. A vízparti megjelenés tekintetében elmondható, hogy a nők 75 százaléka maximum három fürdőruhát használ a szezonban, de a válaszadók 21 százaléka egyszerre több mint négy, illetve egy százalék több mint tíz fürdőruhát váltogat. A kutatás érdekességként megemlíti, hogy a nők 58 százaléka nem vesz fel végül minden ruhát, amit a nyaralásra magával visz.
A felmérésben rákérdeztek arra is, hogy a vásárlási döntések során mekkora szerepet játszik a fenntarthatóság. A válaszok szerint a magyar fogyasztók 50 százaléka számára fontos, hogy környezetbarát terméket vásároljon, 34 százalék számára viszont a környezetvédelmi szempontoknak nincs különösebb jelentősége a ruházati cikkek vásárlásakor.
(Illusztráció: Pixabay)
Ruprecht Lászlóval, a Stílusos Vidéki Éttermiség elnökével beszélgettünk egyebek között arról, miért érdemes ellátogatni szeptember 14-15-én Tatára, a SVÉT legnagyobb rendezvényére.
Instabilnak minősítette a zaporizzsjai atomerőműnél kialakult helyzetet Rafael Grossi, a Nemzetközi Atomenergia Ügynökség főigazgatója, miután szeptember 4-én felkereste a létesítményt, ugyanakkor kifejezte reményét, hogy előrelépés történik az erőmű biztonságának szavatolása terén.