Idén többet költenek játékra a szülők gyereknapon

2021. 05. 29., 09:00

Az idén többet költenek játékra a magyar szülők a gyereknapon –derült ki a játékkereskedő cégek MTI-nek küldött adataiból.

A gyereknap előtti 1-2 hét az év egyik legforgalmasabb időszaka – karácsony és húsvét után – a jétékkereskedőknél. A cégek adataiból az is látszik, hogy online jellemzően többet költenek játékokra a vásárlók, mint az üzletekben.

A Regio Játékkereskedelmi Kft. legfrissebb adatai szerint a magyar családok online átlagosan 7800 forintért, személyesen áruházban 7200 forintért vásárolnak gyereknapi meglepetést az idén, ami kissé meghaladja az előző évit.

Ebben az időszakban a játékkereskedő éves forgalmának 8-10 százaléka realizálódik. A legkeresettebb ajándékok között Lego-készletek, szabadtéri játékok és strandfelszerelések szerepelnek.

A cég friss kutatása szerint a szülők 40 százaléka online és áruházban is vásárol, 36 százalékuk csak internetről rendel, egyötödük pedig kizárólag személyesen választja ki a meglepetést.

A kutatásban résztvevők 30 százaléka 2000-6000 forint közötti értékben vásárol gyereknapi ajándékot, további 30 százalék azonban 6000 forintnál is többet szán az ünnepi meglepetésre gyermekenként.

A Játéksziget üzlethálózatot tulajdonló Formatex Kft. ügyvezető igazgatója és tulajdonosa, Borhi János az MTI-vel közölte: többéves tapasztalataik alapján a gyereknap, a karácsony és a húsvét után a 3. legjelentősebb ünnep az ajándékok tekintetében, illetve a 3. legforgalmasabb időszak a játékboltokban. A húsvéti szezon forgalma a pandémia miatti üzletbezárások miatt tavaly és az idén is teljesen kiesett az offline térben, így a gyereknap a 2. legforgalmasabb ünnep lett.

A jateksziget.hu webáruházban a gyereknapot megelőzően az átlagos kosárérték az idén 12 ezer forint, ez közel azonos a tavalyival. Az üzletekben a tavalyi évben 5500 forint volt az átlagos kosárérték a gyereknap környékén, idén ez az összeg némiképp nőtt, 5900 forintot költenek átlagosan a vásárlók a Játéksziget üzletekben.

A forgalomról elmondta: a webáruházban növekedést várnak. A látogatók számában és a kosárértékben ugyan nem mértek jelentős növekedést, viszont lényegesen több tranzakciót realizálnak, mint az előző év azonos időszakában. A Játéksziget üzletekben az összehasonlítható időszakban, azaz május 18-31. között 3 százalékos növekedést várnak idén. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.
Bár a magyarok európai összehasonlításban is tudatosan kötnek lakásbiztosítást, akadnak fontos apróságok a szerződésekben, amelyeket kifelejtenek. A kisebb, de baj esetén drága hibákra a hazai árvizek során keletkezett károk még jobban ráirányították a figyelmet. Árvízre továbbra sem, vagy csak szigorú kikötések mentén lehet biztosítást találni, viszont más természeti katasztrófák kapcsán nagyot menthet egy jó szerződés – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor ebben az epizódban tisztázza a természeti katasztrófákból eredő károk közötti fontos különbségeket és elmondja, mit nem kellene kifelejteni a szerződésekből, hogy nagyobb biztonságban tudjuk ingó és ingatlan vagyonunkat.
Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS