Idén többet költenek játékra a szülők gyereknapon

2021. 05. 29., 09:00

Az idén többet költenek játékra a magyar szülők a gyereknapon –derült ki a játékkereskedő cégek MTI-nek küldött adataiból.

A gyereknap előtti 1-2 hét az év egyik legforgalmasabb időszaka – karácsony és húsvét után – a jétékkereskedőknél. A cégek adataiból az is látszik, hogy online jellemzően többet költenek játékokra a vásárlók, mint az üzletekben.

A Regio Játékkereskedelmi Kft. legfrissebb adatai szerint a magyar családok online átlagosan 7800 forintért, személyesen áruházban 7200 forintért vásárolnak gyereknapi meglepetést az idén, ami kissé meghaladja az előző évit.

Ebben az időszakban a játékkereskedő éves forgalmának 8-10 százaléka realizálódik. A legkeresettebb ajándékok között Lego-készletek, szabadtéri játékok és strandfelszerelések szerepelnek.

A cég friss kutatása szerint a szülők 40 százaléka online és áruházban is vásárol, 36 százalékuk csak internetről rendel, egyötödük pedig kizárólag személyesen választja ki a meglepetést.

A kutatásban résztvevők 30 százaléka 2000-6000 forint közötti értékben vásárol gyereknapi ajándékot, további 30 százalék azonban 6000 forintnál is többet szán az ünnepi meglepetésre gyermekenként.

A Játéksziget üzlethálózatot tulajdonló Formatex Kft. ügyvezető igazgatója és tulajdonosa, Borhi János az MTI-vel közölte: többéves tapasztalataik alapján a gyereknap, a karácsony és a húsvét után a 3. legjelentősebb ünnep az ajándékok tekintetében, illetve a 3. legforgalmasabb időszak a játékboltokban. A húsvéti szezon forgalma a pandémia miatti üzletbezárások miatt tavaly és az idén is teljesen kiesett az offline térben, így a gyereknap a 2. legforgalmasabb ünnep lett.

A jateksziget.hu webáruházban a gyereknapot megelőzően az átlagos kosárérték az idén 12 ezer forint, ez közel azonos a tavalyival. Az üzletekben a tavalyi évben 5500 forint volt az átlagos kosárérték a gyereknap környékén, idén ez az összeg némiképp nőtt, 5900 forintot költenek átlagosan a vásárlók a Játéksziget üzletekben.

A forgalomról elmondta: a webáruházban növekedést várnak. A látogatók számában és a kosárértékben ugyan nem mértek jelentős növekedést, viszont lényegesen több tranzakciót realizálnak, mint az előző év azonos időszakában. A Játéksziget üzletekben az összehasonlítható időszakban, azaz május 18-31. között 3 százalékos növekedést várnak idén. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 03. 22., 13:09
Vezetői stílusom szerves része a folyamatos és drasztikusan őszinte visszajelzés, de ezt nagyon szépen be tudom csomagolni – mondta az Üzletemnek Hortobágyi László, a Nova Human Resource Kft. új üzletágának igazgatója.
2023. 03. 14., 13:43
Tíz év alatt sikerült egy marginális szereplőnek számító magyar kisvállalatból Magyarország elsőszámú fejvadász cégét felépíteni – mondta az Üzletemnek dr. Molontay Patrik, a HumanField Vezető- és Specialistakiválasztó Kft. ügyvezető igazgatója és Executive-üzletágvezetője.
2023-03-23 18:14:26
Még mindig nincs bérmegállapodás a Magyar Postánál, ezért csütörtök reggel a Postás Szakszervezet és a Magyar Postások Érdekvédelmi Szövetsége szervezésében 19 megyéből 19 kézbesítő petíciót adott át a vezérigazgatónak és helyettesének, amiben érdemi tárgyalást és elfogadható béremelési ajánlatot sürgetnek.
2023-03-23 17:14:00
A NAV a nemzetközi futárszolgálatok forgalmában egyre többször talál bizonyos típusú, a dohányzás helyettesítésére szánt nikotintartalmú termékeket. Ezeket többen is interneten, külföldről rendelik meg. Az ilyen termék, a „snüssz” dohánygyártmánynak minősül, ezért magánszemélyként internetről rendelni illegális.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Miért és hogyan érdemes különbséget tenni vállalkozás és női vállalkozás között? Hogyan segítheti ez a szekció a VOSZ-on belül a hazai társas vállalkozások női vezetőit és dolgozóit? Mi az, amit egy női vállalkozás csípőből tud, de a cégeknek – még a nagyobbaknak is – még mindig tanulni kell? A szövetség legújabb szervezetét, a Női Vállalkozói Szekciót az elnök, Lakatosné Lukács Zsuzsanna mutatja be.
Mire számíthatnak a hazai vendéglátók és a szálláshely-szolgáltatók 2023-ban? Melyek az ágazat legfőbb problémái és kiugrási lehetőségei, mely régiók reménykedhetnek leginkább jó eredményekben? Hogyan támogatja a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége az ágazat szereplőit? A kérdésekre Duska Sándor, az Idegenforgalmi, Szálláshely-szolgáltatók és Vendéglátó-ipari szekció elnöke válaszol.
2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

Nekem nagyon tetszik, annyira, hogy kiálltam mellette főszerkesztőnkkel szemben is, aki szerint csak szokványos ipari képlettel van dolgunk.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS