Hét éve sikeres a SPAR partner program

2019. 10. 30., 17:30

A SPAR eredményes és vonzó üzleti modelljéhez mára már 186 franchise üzlet tartozik, az üzletág éves forgalma több mint 47 milliárd forint és mintegy 1700 embernek jelent biztos megélhetést. A csatlakozó üzletek átalakításakor fontos szempont, hogy minél több helyi előállítású élelmiszer is szerepeljen a választékban.

A SPAR partner program egy vonzó és eredményes üzleti modell. A SPAR franchise szövetségéhez 2019. szeptember 1-jével már 186 üzlet csatlakozott, egy év alatt 33 eladóhellyel gyarapodott a hálózat.

A hálózatbővülésnek köszönhetően új SPAR market üzletek fogadják a vevőket Budapesten, Pencen, Vértesacsán, Siófokon, Szabadszálláson, Gyomaendrődön és Nagyvenyimben, illetve OMV SPAR express nyílt a budapesti, mosonmagyaróvári, körmendi, győri, soproni, kecskeméti, szekszárdi, pécsi, egri és komáromi OMV töltőállomásokon, így már 85 töltőállomáson találkozhatnak a vásárlók a megszokott SPAR-minőséggel.

A franchise hálózat 2012-ben két üzlettel indult, 2018-ra pedig már 186-ra növekedett a társuló partnerek száma. A kezdeti forgalom 237 millió forintot tett ki, amely 2018-ra elérte a 47 milliárd forintot. Mindeközben a SPAR franchise program üzletei szerte az országban mintegy 1700 embernek nyújtanak biztos megélhetést.

„Az idén hétéves franchise rendszerünk egyértelmű sikertörténet. A magánkereskedők azért társulnak hozzá, mert a partner programmal számos előnyt élvezhetnek: széles áruválasztékot, akár heti hatszori áruszállítást, széles marketingtámogatást és promóciókat, de a modern informatikai rendszert, valamint a SuperShop hűségprogramot is igénybe vehetik. Ezen kívül a SPAR saját tulajdonú bicskei Regnum húsüzemében készülő, kiváló minőségű, mindig friss és kedvező árú húsok a franchise üzletekben is kaphatóak, és újabban az üllői SPAR enjoy. convenience üzemünk kényelmi termékeivel is gazdagíthatják a kínálatukat” – mondta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.

A SPAR partner program során a csatlakozó üzletek átalakulnak: a modernizáció első számú szempontja, hogy a vevő éppen olyan vásárlási élményben és kényelemben részesüljön, mintha saját üzemeltetésű üzletbe tért volna. Fontos a világos, tágasabb érzetet adó és letisztult színvilágú eladótér kialakítása, amely jellemzően a homlokzat teljes felújításával – esztétikusabb megjelenésű főfronttal és fotocellás ajtóval, nyílászáró-korszerűsítéssel, illetve új hőszigetelés kiépítésével jár együtt.

Kívül-belül egységes színeket kap az üzlet, a régi gépeket és berendezéseket újakra cserélik, és modernizálják a hűtés és fűtés, illetve a világítás rendszerét. Az energiatakarékos szemlélet a felújítás során nem pusztán környezetvédelmi tényező, hanem a partnerek hatékonyabb gazdálkodását is segíti.

A belső tér tervezésekor döntő jelentőséggel bír, hogy a minőségi frissáru – a zöldség–gyümölcs-, pékáru-, hús- és csemegetermékek – megjelenítéshez szép és korszerű bútorokat igényelnek a vásárlók. Egyre több üzletben kapnak helyet a grillpultok, a kényelmi és speciális élelmiszereket kínáló polcok és hűtők is, hiszen egyre több vásárló keresi és igényli ezeket a termékeket. A franchise partnereknél a SPAR arra is nagy figyelmet fordít, hogy a helyi és regionális élelmiszertermékek és specialitások minél nagyobb számban jelenjenek meg.

A franchise hálózat további bővítése az elkövetkező időkben is a SPAR Magyarország kiemelt céljai között szerepel, újabb üzletnyitások várhatóak a jövőben is.

(Fotó: spar.hu)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS