Hány magyar szereti az eredeti termékeket?

2020. 03. 10., 13:45

A magyar vásárlók 68 százaléka az eredeti márkát választaná az utánzat helyett – derült ki a Pilsner Urquell megbízásából készített Nagy Eredetiség Tesztből. A reprezentatív felmérésben a megkérdezettek többsége leginkább gyógyszerből és élelmiszerből ragaszkodik az eredeti termékekhez, de a ruhák és a műszaki cikkek esetében már kevésbé válogatós. A felmérésből az is kiderült, hogy az eredeti sört a csehekkel kapcsoljuk össze, a magyarokról pedig a paprika és a gulyás jutnak eszünkbe.

Mi jut eszébe a magyaroknak az eredetiségről? Többek között erre a kérdésre kereste a választ a Pilsner Urquell megbízásából készített országos reprezentatív kutatást, ami a fogyasztói szokásokat vizsgálta. A megkérdezettek közel 60 százaléka szerint az eredetiség azt jelenti, hogy az adott termék a „legelső” vagy az „igazi” a kategóriájában, és mások utánzatokat készítenek róla.

A válaszadók másik része máshonnan közelít: nekik a bontatlan, sértetlen csomagolás jut eszükbe a fogalomról. Abban viszont a többségük egyetért, hogy szívesebben vesznek hamisítatlan terméket, mint másolatot: tízből hét ember erre szavazott. A kutatás rámutatott, hogy elsősorban a megbízhatóság és a jó minőség miatt választunk autentikus márkákat, míg az ár-érték arány háttérbe szorul a fenti előnyökkel szemben.

Nem mindegy az sem, hogy milyen típusú árucikket veszünk: akkor vagyunk igazán válogatósak, ha az egészségünkről vagy a szervezetünkről van szó. A megkérdezettek a gyógyszerek és az élelmiszerek esetében fektettek igazán nagy hangsúlyt a hitelesebbnek vélt termékek kiválasztására: előbbinél 79, utóbbinál 66 százalék mondta, hogy biztosan csak eredetit választana. Ugyanez a szám az elektronikai cikkek esetében 47, a ruhamárkáknál pedig csak 23 százalék volt. És hogy mi alapján tájékozódunk? A többség – közülük is kiemelkedő arányban a 25-29 évesek – a védjegyet keresik a címkén, de vannak, akiknek a márkajelzés is garanciát jelent az elvárt minőségre és megbízhatóságra.

Nagy az egyetértés abban is, hogy milyen autentikus termékeket vagy kategóriát kapcsolunk egy-egy nemzethez: Magyarországról a paprika és a gulyás, Oroszországról a kaviár, Svédországról a húsgolyó, Csehországról pedig a sör ugrott be elsőként a válaszadóknak. A megkérdezettek többsége számára leginkább az íze tesz igazán egyedivé egy sört, de 42 százalékuk a változatlan receptet jelölte meg kritériumként. A válaszadók többsége tudta, hogy a Pilsner Urquell az eredeti pilsner sörmárka.

Március 2-án a világon először Magyarországon, majd azt követően Lengyelországban indult el az eredetiség jegyében a Pilsner Urquell új kampánya. A Pilsner Urquell a pilsner sörkategória megteremtője, amelyből rengetegen merítettek inspirációt 1842 óta a világ minden táján. A márka üzenetének bemutatására egy olyan koncepciót kerestünk, ami magában hordozza az eredetiséget és az örök inspirációt. Mi az, ami talán a legtöbb embert inspirált arra a világon, hogy valamely módon feldolgozza az „eredetit”, ugyanakkor felveti azt a kérdést, hogy az eredeti felülmúlható-e?

Louis Armstrong What a wonderful world című száma igazi megtestesítője ennek az analógiának. Nem csak az eredetiséget, hanem az inspirációt is szerettük volna megmutatni, ezért a dalt új hangszereléssel, különböző zenei hangzásokat bemutatva álmodtuk meg. A reklámfilm szereplőit 50 zenész közül választottuk ki, akik 16 különböző hangszeren adták elő az ikonikus dalt, ezzel is tükrözve azt, hogy mekkora hatással van a „követőkre” az „eredeti”, és milyen sok feldolgozás alapjául szolgált. A különböző stílusok sokszínűsége a reklámfilmben egységes harmóniává áll össze, hogy a végén Louis Armstrong előadásával teljesedjen ki az üzenet: „Az eredeti nehezen felülmúlható.”

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 11. 14., 18:05
A díjat immár negyedik alkalommal adják át azoknak a referenseknek és vállalkozásoknak, akik munkájukkal túlmutatnak a jogszabályi kötelezettségeken, és aktívan hozzájárulnak a fogyasztóvédelmi szemlélet, valamint a fogyasztóbarát vállalati kultúra erősítéséhez.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Ha felhív bennünket egy kérdezőbiztos, már nem száz százalék, hogy élő személyhez van szerencsénk – még akkor sem, ha természetes hangon beszélget velünk –, hiszen megjelentek a mesterséges intelligenciával lebonyolított telefonos közvélemény-kutatások. A technológia hazai úttörője a Minerva Intézet, amelynek vezetője, Pohly Ferenc elárulta: bár csak nemrég jöttek létre, már több sikeres kutatás és rengeteg tapasztalat van a hátuk mögött. Az AI-kérdezőbiztos a valódi emberre megtévesztésig hasonló módon beszélget a résztvevőkkel, és a több ezredik hívásnál is tűpontosan, változatlan hangnemben hajtja végre az interjút. A módszer jelentősen alacsonyabb költséggel, mégis sok lehetőséggel és ugyanolyan pontossággal, hosszú távon pedig számos más alkalmazási lehetőséggel kecsegtet, a piackutatásoktól az időpont-egyeztetéseken át az egészségügyi előszűrő beszélgetésekig.
Tudatos otthonteremtési stratégia újabb állomásának tartja a jelentős kamatkedvezménnyel igényelhető Otthon Start bevezetését a Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai államtitkára. Panyi Miklós az „albérletből otthonba logika” mentén ajánlja a hitellehetőség kihasználását, és hangsúlyozza: olyan albérletárak alakultak ki, hogy a 3 százalékos kölcsön érdemi segítség, hiszen a fiatalok a lakhatás finanszírozása helyett ugyanannyiért, vagy kevesebbért kezdhetik el kifizetni a saját otthonukat. A politikus úgy látja, a program serkenti az új lakások építését is, ami közép-hosszútávon egyensúlyba hozhatja az ingatlanárak emelkedését.
2025. 10. 05., 22:05
epizód: 2025 / 20   |   hossz: 36:31
Az ingatlan.com mérései szerint az albérletszezon első hónapjában lassult a drágulás: országosan 1,1, Budapesten csak 0,7 százalékkal nőttek az árak, éves szinten pedig 7,5, illetve 7,2 százalékos az emelkedés. A kínálat négyéves csúcson van (több mint 18 ezer kiadó ingatlannal), ami egyre erősebb versenyhelyzetet teremt a bérbeadók között. A fővárosban több kerületben csökkentek az albérletárak, vidéken pedig stagnálás, kisebb visszaesés, illetve felzárkózás is tapasztalható. A portál vezető gazdasági szakértője, Balogh László ebben az epizódban elárulja, hogy ez a jelenség hogyan áll összefüggésben az Otthon Start programmal, és milyen tendenciák jellemzik az átalakuló albérletpiacot.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS