Ezt intézte az Agrárkamra az ALDI-nál

2021. 10. 18., 20:15

A Nemzeti Agárgazdasági Kamara felhívására az ALDI állandó kínálatában* hamarosan kizárólag magyar friss húst fog árulni.

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara 2021. szeptember 7-én közleményben hívta fel a figyelmet arra, hogy egy meghatározó német kiskereskedelmi csoport németországi üzleteiben 2022 nyaráig 95 százalékra növelné a teljes mértékben német eredetű friss sertéshús arányát. Győrffy Balázs, a NAK elnöke hasonló lépést szorgalmazott a Magyarországon működő áruházláncoknál is, örömteli, hogy a példa ilyen hamar hazai követőre talált.

Az ALDI mai bejelentése jelentős előnyökkel jár a magyar hústermelőknek, hozzájárul a tudatos vásárlás szélesebb körben történő elterjedéséhez, valamint jelentősen csökkenti a hústermékek előállításának ökológiai lábnyomát.

2004-ben, az európai uniós közös piachoz való csatlakozással elhárultak az adminisztratív akadályok és a más tagországokból – az ottani túlkínálat miatt sokszor dömpingáron – érkező húsok beözönlésével egyre kevesebb hazai húst árusítanak az áruházak. Erről tanúskodik a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal, a NÉBIH nemrégiben közzétett felmérése is, amely a magyar hústermékek értékesítésének mintegy 8 százalékos csökkenését állapította meg csupán a 6 évvel korábbi kutatásban mértekhez képest.

Jellemző, hogy a hazai láncok esetében kisebb a visszaesés, átlagosan 5,6 százalék, míg a nemzetközi láncok esetében az átlagnál nagyobb mértékben, 8,6 százalékkal csökkent a magyar termékek aránya a 2014-es értékekhez képest. Figyelembe véve, hogy a Központi Statisztikai Hivatal legutóbbi, 2019-es jelentése szerint sertéshúsból 311 700 tonna, marha/borjúhúsból 30 800 tonna, míg baromfiból 538 600 tonna volt a hazai hústermelés, ez a csökkenés nagy mennyiségű terméket jelent.

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara ezen kedvezőtlen helyzetet figyelemmel kísérve régóta és folyamatosan törekszik a hazai termelők szempontjából hátrányos trend megváltoztatására, a negatív helyett a pozitív nemzetközi példák meghonosítására. Mint arról már a NAK is beszámolt, egy meghatározó német kiskereskedelmi csoport közelmúltban nyilvánosságra hozott bejelentése nyomán németországi üzleteiben 2022 nyaráig friss sertéshús kínálatának 95 százaléka német eredetű lesz, ráadásul a hizlalás, vágás és feldolgozás összes lépésének is az országban kell megtörténnie. Ezzel egyidejűleg a konszern a sertéstartóknak fizetendő garantált minimumárat is megemelné.

A Magyarországon működő kiskereskedelmi áruházláncok hasonló lépése nemcsak a magyar sertéságazatot és húsipart erősítené, de a hazai szigorú állategészségügyi és higiéniai szabályozások, illetve a rendszeres hatósági ellenőrzések révén a fogyasztók számára is nagyobb biztonságot, valamint a kiemelkedően jó minőségű hazai gabonára alapozott takarmányozás okán magasabb érzékszervi minőséget is garantálhat.

Mindezek ismeretében nagy horderejű az ALDI Magyarország azon bejelentése, miszerint az ALDI hazai üzleteiben állandó kínálatában* hamarosan kizárólag magyar friss húst fog árusítani, az átállás rövidesen – kifutó rendszerben – elindul.

Győrffy Balázs a mai bejelentés kapcsán hangsúlyozta: „Túlzás nélkül elmondhatom, hogy ez egy jelentős áttörés, és rendkívüli öröm, hogy a részese lehettem. Remélem, hogy az első multinacionális kereskedelmi vállalat példáját hamarosan a többi kiskereskedelmi lánc is követi, továbbá, hogy ez a szándék más termékkörökre is kiterjed. A hazai termelők és fogyasztók érdekeinek képviselete és a magyar élelmiszergazdaság védelmében tett folyamatos erőfeszítéseink részeként a témát újra felvetettük az összes jelentősebb kereskedelmi láncnál, ezen tárgyalások folyamatban vannak. A magyar húsok és hústermékek ráadásul frissebbek, ízletesebbek, kiemelkedően jó minőségűek, biztonságosak, és környezettudatosabb választást is jelentenek.”

Természetesen a tudatos vásárlók már jó ideje keresik a magas minőségű, és rendszeresen ellenőrzött forrásból származó hazai termékeket, azonban a NAK újabb sikere további előnyöket is nyújt számukra. A hazai gazdák, a magyar gazdaság támogatásán túl, a jelentősen kisebb távolságról, rövidebb idő alatt és kevesebb ideig hűtött termékek ökológiai lábnyoma is jelentősen kisebb.

*A Hazait, szeretettel – 100 százalék friss és magyar hús kijelentés az ALDI által forgalmazott friss húsok közül azon termékekre vonatkozik, amelyek az állandó árukészlet részét képezik. Az ALDI állandó kínálatában található valamennyi friss hús termék 100 százalékban magyar alapanyagokból és magyar beszállítópartnerektől származik. Állandó kínálat alatt azokat a termékeket értjük, melyek az ALDI-üzletekben a vásárlók számára folyamatosan elérhetőek, vagyis nem időszakosan, szezonálisan vagy a készlet erejéig meghirdetett termékek. Friss húsok közé a hűtőpultokban található, nyers, feldolgozatlan hústermékek tartoznak, melyek ezen az oldalon találhatóak: www.aldi.hu/hu/hazait-szeretettel/friss-huskinalatunk/

(Illusztráció: Pixabay)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 10. 10., 10:10
A munkaviszony többféleképpen szűnhet meg. Lehet munkáltatói vagy munkavállalói felmondás, de a felek közös megegyezéssel is dönthetnek a munkakapcsolat végéről. Olyan is lehetséges, hogy felmondás közös megegyezéssel? Vagy itt már valami nem stimmel? – teszi fel (és válaszolja meg) a kérdést dr. Kocsis Ildikó ügyvéd, vitarendezési szakjogász.
2024-10-10 21:50:00
A Helyreállítási és Rezilienciaépítési Eszköz (RRF) – az EU helyreállítási alapjának, a NextGenerationEU-nak a központi eleme – továbbra is eredményesen működik. A végrehajtása gyorsul, és folyamatos reformokat és beruházásokat ösztönöz a tagállamokban – olvasható az Európai Bizottság közleményében.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS