Ezt intézte az Agrárkamra az ALDI-nál

2021. 10. 18., 20:15

A Nemzeti Agárgazdasági Kamara felhívására az ALDI állandó kínálatában* hamarosan kizárólag magyar friss húst fog árulni.

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara 2021. szeptember 7-én közleményben hívta fel a figyelmet arra, hogy egy meghatározó német kiskereskedelmi csoport németországi üzleteiben 2022 nyaráig 95 százalékra növelné a teljes mértékben német eredetű friss sertéshús arányát. Győrffy Balázs, a NAK elnöke hasonló lépést szorgalmazott a Magyarországon működő áruházláncoknál is, örömteli, hogy a példa ilyen hamar hazai követőre talált.

Az ALDI mai bejelentése jelentős előnyökkel jár a magyar hústermelőknek, hozzájárul a tudatos vásárlás szélesebb körben történő elterjedéséhez, valamint jelentősen csökkenti a hústermékek előállításának ökológiai lábnyomát.

2004-ben, az európai uniós közös piachoz való csatlakozással elhárultak az adminisztratív akadályok és a más tagországokból – az ottani túlkínálat miatt sokszor dömpingáron – érkező húsok beözönlésével egyre kevesebb hazai húst árusítanak az áruházak. Erről tanúskodik a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal, a NÉBIH nemrégiben közzétett felmérése is, amely a magyar hústermékek értékesítésének mintegy 8 százalékos csökkenését állapította meg csupán a 6 évvel korábbi kutatásban mértekhez képest.

Jellemző, hogy a hazai láncok esetében kisebb a visszaesés, átlagosan 5,6 százalék, míg a nemzetközi láncok esetében az átlagnál nagyobb mértékben, 8,6 százalékkal csökkent a magyar termékek aránya a 2014-es értékekhez képest. Figyelembe véve, hogy a Központi Statisztikai Hivatal legutóbbi, 2019-es jelentése szerint sertéshúsból 311 700 tonna, marha/borjúhúsból 30 800 tonna, míg baromfiból 538 600 tonna volt a hazai hústermelés, ez a csökkenés nagy mennyiségű terméket jelent.

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara ezen kedvezőtlen helyzetet figyelemmel kísérve régóta és folyamatosan törekszik a hazai termelők szempontjából hátrányos trend megváltoztatására, a negatív helyett a pozitív nemzetközi példák meghonosítására. Mint arról már a NAK is beszámolt, egy meghatározó német kiskereskedelmi csoport közelmúltban nyilvánosságra hozott bejelentése nyomán németországi üzleteiben 2022 nyaráig friss sertéshús kínálatának 95 százaléka német eredetű lesz, ráadásul a hizlalás, vágás és feldolgozás összes lépésének is az országban kell megtörténnie. Ezzel egyidejűleg a konszern a sertéstartóknak fizetendő garantált minimumárat is megemelné.

A Magyarországon működő kiskereskedelmi áruházláncok hasonló lépése nemcsak a magyar sertéságazatot és húsipart erősítené, de a hazai szigorú állategészségügyi és higiéniai szabályozások, illetve a rendszeres hatósági ellenőrzések révén a fogyasztók számára is nagyobb biztonságot, valamint a kiemelkedően jó minőségű hazai gabonára alapozott takarmányozás okán magasabb érzékszervi minőséget is garantálhat.

Mindezek ismeretében nagy horderejű az ALDI Magyarország azon bejelentése, miszerint az ALDI hazai üzleteiben állandó kínálatában* hamarosan kizárólag magyar friss húst fog árusítani, az átállás rövidesen – kifutó rendszerben – elindul.

Győrffy Balázs a mai bejelentés kapcsán hangsúlyozta: „Túlzás nélkül elmondhatom, hogy ez egy jelentős áttörés, és rendkívüli öröm, hogy a részese lehettem. Remélem, hogy az első multinacionális kereskedelmi vállalat példáját hamarosan a többi kiskereskedelmi lánc is követi, továbbá, hogy ez a szándék más termékkörökre is kiterjed. A hazai termelők és fogyasztók érdekeinek képviselete és a magyar élelmiszergazdaság védelmében tett folyamatos erőfeszítéseink részeként a témát újra felvetettük az összes jelentősebb kereskedelmi láncnál, ezen tárgyalások folyamatban vannak. A magyar húsok és hústermékek ráadásul frissebbek, ízletesebbek, kiemelkedően jó minőségűek, biztonságosak, és környezettudatosabb választást is jelentenek.”

Természetesen a tudatos vásárlók már jó ideje keresik a magas minőségű, és rendszeresen ellenőrzött forrásból származó hazai termékeket, azonban a NAK újabb sikere további előnyöket is nyújt számukra. A hazai gazdák, a magyar gazdaság támogatásán túl, a jelentősen kisebb távolságról, rövidebb idő alatt és kevesebb ideig hűtött termékek ökológiai lábnyoma is jelentősen kisebb.

*A Hazait, szeretettel – 100 százalék friss és magyar hús kijelentés az ALDI által forgalmazott friss húsok közül azon termékekre vonatkozik, amelyek az állandó árukészlet részét képezik. Az ALDI állandó kínálatában található valamennyi friss hús termék 100 százalékban magyar alapanyagokból és magyar beszállítópartnerektől származik. Állandó kínálat alatt azokat a termékeket értjük, melyek az ALDI-üzletekben a vásárlók számára folyamatosan elérhetőek, vagyis nem időszakosan, szezonálisan vagy a készlet erejéig meghirdetett termékek. Friss húsok közé a hűtőpultokban található, nyers, feldolgozatlan hústermékek tartoznak, melyek ezen az oldalon találhatóak: www.aldi.hu/hu/hazait-szeretettel/friss-huskinalatunk/

(Illusztráció: Pixabay)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS