Black Friday-mérleg: 6 milliós tévé, 76 forintos jégkaparó

2021. 12. 02., 11:41

Nem éreztette hatását az elektronikai eszközökhöz nélkülözhetetlen félvezető alkatrészek hiánya a MediaMarkt Black November akciósorozatának eredményein. 2021 akciós időszakának forgalma több mint 10 százalékkal múlta fölül az előző évit. Az idei slágertermék a nagyértékű televízió volt: a legnagyobb összegű vásárlás, majdnem 6 millió forint értékben, egy LG televízió esetében történt, de a 3 millió forintos csúcskészülékek is szép számmal fogytak. Nemhiába készültek a valaha volt legnagyobb mértékű raktár- és szállítói kapacitással az áruházláncnál; volt olyan televíziótípus, amelyből 1000 darab is fogyott egy hétvégén.

A globális chiphiány és az ellátási láncban jelentkező átmeneti fennakadások miatt sokan számítottak a műszaki kiskereskedelem belassulására. De a MediaMarkt forgalmi adatai alaposan rácáfoltak a pesszimista várakozásokra. Az áruházlánc november 29-én zárta a három hétvégét felölelő Black November-akciósorozatát, amelynek forgalma 10 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakának eredményét. Kereskedelmi szempontból a november 19-22. közé eső hétvége lett a legerősebb. Általában 1 percen belül minden napon megtörténtek online az első vásárlások (a rekord idén 31 másodperc), vagyis nagyon sokan készültek tudatosan erre az időszakra.

„Mindenki megtalálhatta nálunk a számára legkedvezőbb ajánlatot és – a felkészülés részeként 70%-kal bővített raktárkapacitásunknak köszönhetően – a kiválasztott terméket haza is tudta vinni”– mondta Szilágyi Gábor, a MediaMarkt ügyvezetője.„Az akciós időszak meghosszabbításával el tudtuk kerülni a tömegjeleneteket, ami a vásárlók és kollégáink egészsége szempontjából is fontos volt.”

Ebben az évben legtöbbet egy majdnem hatmillió forint értékű LG televízióért fizettek, a készüléket webáruházon keresztül vitte el az egyik vásárló. 3 millió forintos áron is fogytak a tévék – jellemzően a fizikai áruházakból –, de a Sony vezeték nélküli fülhallgatói és az Oral-B fogkefék is bekerültek 2021 slágertermékei közé. Legolcsóbban egy 76 forintos, akciós jégkaparóhoz jutott hozzá online az új tulajdonosa, igaz, ezt nem önmagában vitte el.

Az online vásárlások térnyerése feltartóztathatatlan, de Szilágyi Gábor állítja, ez nem pusztán a pandémia hatásának tudható be. Szerinte a markáns webáruházi növekedésben legalább akkora szerepet játszott az is, hogy a vásárlók elérhettek szinte minden olyan kényelmi szolgáltatást a webáruházon keresztül, amiket korábban jellemzően az üzletekben tudtak igénybe venni: például garanciakiterjesztést, vagy a műszaki eszközök beállításának megrendelését.

„A digitális fejlesztések stratégiai fontosságú terület számunkra, ugyanakkor a jövőben is a lehető legmagasabb színvonalon szeretnénk kiszolgálni azokat a vásárlóinkat, akik inkább a fizikai áruházainkban vásárolnának, a termékek megtekintése, esetleg kipróbálása, valamint a szakértő kollégáinkkal való személyes konzultáció után. Egy olyan, a fizikai és online értékesítésre egyaránt építő üzleti modellben látjuk a jövőt, amelyben minden vásárlónk pontosan ott és úgy jut hozzá az általa vágyott termékhez vagy szolgáltatáshoz, ahol és ahogy neki az a legoptimálisabbtette hozzá Szilágyi.

„Az áruházi szolgáltatásaink is nagyon népszerűek voltak az idei Black November időszak alatt, például az áruházi Okospultoknál nagyon sokan igényeltek fóliafelhelyezést a vásárolt okoseszközre”– mondta az ügyvezető.

A karácsonyi bevásárlás időszaka november elején indult, és az áruház tapasztalatai szerint egészen december 24-ig húzódik.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS