Black Friday-mérleg: 6 milliós tévé, 76 forintos jégkaparó

2021. 12. 02., 11:41

Nem éreztette hatását az elektronikai eszközökhöz nélkülözhetetlen félvezető alkatrészek hiánya a MediaMarkt Black November akciósorozatának eredményein. 2021 akciós időszakának forgalma több mint 10 százalékkal múlta fölül az előző évit. Az idei slágertermék a nagyértékű televízió volt: a legnagyobb összegű vásárlás, majdnem 6 millió forint értékben, egy LG televízió esetében történt, de a 3 millió forintos csúcskészülékek is szép számmal fogytak. Nemhiába készültek a valaha volt legnagyobb mértékű raktár- és szállítói kapacitással az áruházláncnál; volt olyan televíziótípus, amelyből 1000 darab is fogyott egy hétvégén.

A globális chiphiány és az ellátási láncban jelentkező átmeneti fennakadások miatt sokan számítottak a műszaki kiskereskedelem belassulására. De a MediaMarkt forgalmi adatai alaposan rácáfoltak a pesszimista várakozásokra. Az áruházlánc november 29-én zárta a három hétvégét felölelő Black November-akciósorozatát, amelynek forgalma 10 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakának eredményét. Kereskedelmi szempontból a november 19-22. közé eső hétvége lett a legerősebb. Általában 1 percen belül minden napon megtörténtek online az első vásárlások (a rekord idén 31 másodperc), vagyis nagyon sokan készültek tudatosan erre az időszakra.

„Mindenki megtalálhatta nálunk a számára legkedvezőbb ajánlatot és – a felkészülés részeként 70%-kal bővített raktárkapacitásunknak köszönhetően – a kiválasztott terméket haza is tudta vinni”– mondta Szilágyi Gábor, a MediaMarkt ügyvezetője.„Az akciós időszak meghosszabbításával el tudtuk kerülni a tömegjeleneteket, ami a vásárlók és kollégáink egészsége szempontjából is fontos volt.”

Ebben az évben legtöbbet egy majdnem hatmillió forint értékű LG televízióért fizettek, a készüléket webáruházon keresztül vitte el az egyik vásárló. 3 millió forintos áron is fogytak a tévék – jellemzően a fizikai áruházakból –, de a Sony vezeték nélküli fülhallgatói és az Oral-B fogkefék is bekerültek 2021 slágertermékei közé. Legolcsóbban egy 76 forintos, akciós jégkaparóhoz jutott hozzá online az új tulajdonosa, igaz, ezt nem önmagában vitte el.

Az online vásárlások térnyerése feltartóztathatatlan, de Szilágyi Gábor állítja, ez nem pusztán a pandémia hatásának tudható be. Szerinte a markáns webáruházi növekedésben legalább akkora szerepet játszott az is, hogy a vásárlók elérhettek szinte minden olyan kényelmi szolgáltatást a webáruházon keresztül, amiket korábban jellemzően az üzletekben tudtak igénybe venni: például garanciakiterjesztést, vagy a műszaki eszközök beállításának megrendelését.

„A digitális fejlesztések stratégiai fontosságú terület számunkra, ugyanakkor a jövőben is a lehető legmagasabb színvonalon szeretnénk kiszolgálni azokat a vásárlóinkat, akik inkább a fizikai áruházainkban vásárolnának, a termékek megtekintése, esetleg kipróbálása, valamint a szakértő kollégáinkkal való személyes konzultáció után. Egy olyan, a fizikai és online értékesítésre egyaránt építő üzleti modellben látjuk a jövőt, amelyben minden vásárlónk pontosan ott és úgy jut hozzá az általa vágyott termékhez vagy szolgáltatáshoz, ahol és ahogy neki az a legoptimálisabbtette hozzá Szilágyi.

„Az áruházi szolgáltatásaink is nagyon népszerűek voltak az idei Black November időszak alatt, például az áruházi Okospultoknál nagyon sokan igényeltek fóliafelhelyezést a vásárolt okoseszközre”– mondta az ügyvezető.

A karácsonyi bevásárlás időszaka november elején indult, és az áruház tapasztalatai szerint egészen december 24-ig húzódik.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022. 11. 30., 16:10
Küldetésünk alapja, hogy a létrehozott üzleti kultúra utánunk is fennmarad. Ezt bontjuk le 5 éves periódusokra, melyeket éves terveken keresztül valósítunk meg – mondta az Üzletemnek Avidor András nemzetközi franchise és networking szakértő, a BNI Magyarország vezetője.
2022. 11. 24., 16:35
További intézkedésekre is szükség lesz a turisztikai és vendéglátó szektor kilátástalannak tűnő helyzetének enyhítésére – mondja Duska Sándor, a VOSZ Idegenforgalmi, Szálláshely-szolgáltatók és Vendéglátó-ipari szekciójának vezetője.
2022-12-03 15:12:57
Míg egyes vállalkozások mobil weboldalakat és alkalmazásokat is alkalmaznak, más cégek a kettő közül csak az egyiket választják. Ez a választás függ a költségektől, a használhatóságtól, a szükséges funkcióktól és a kiszolgált célközönségtől is.
2022-12-02 19:18:00
Újabb termékkör, a 8 tojásos levesbetét száraztészták gyártói és forgalmazói számára nyílt meg a lehetőség, hogy elnyerjék a KMÉ védjegy arany fokozatát. A Nébih által koordinált Termékmustra alapján 13 termék esetében igényelhetik a legjobbaknak járó elismerést.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS