Az ebéd mellett már a reggelit és az élelmiszert is szívesen rendeljük házhoz

2020. 09. 29., 15:15

Átlagban csaknem napi négy rendelést adott le április-májusban a leggyakrabban NetPincérező, a legnagyobb összeget költő ételrendelő pedig milliós nagyságrendben vásárolt a kijárási korlátozások időszakában. Népszerű lett a reggeli rendelés, este pedig az alkohol házhoz szállításra kaptak rá a magyarok. És bár a pizza még mindig az elsőszámú hazai kedvenc, rövid időre áprilisban a hamburger vette át a vezetést. A NetPincér adatai alapján megvizsgáltuk, hogy hogyan rendeltünk ételt az elmúlt hónapokban: így változtak ételrendelési szokásaink a vírushelyzet hatására.

Tavasszal szinte egyik napról a másikra változott meg sok minden a vírus hatására, egy dolog azonban maradt a régi: a magyarok szeretnek enni, nem is akármennyire. Ennek egyik ékes bizonyítéka, hogy a kijárási korlátozások időszakában a korábbiakhoz képest is kiemelkedően sokan használták ki az ételrendelés lehetőségét: Budapest mellett Gyöngyösön, Szekszárdon, Kaposváron, Mosonmagyaróváron és Szombathelyen például kimondottan megugrott a rendelések száma. És ez azóta is tartja magát: vidéken a NetPincér által lefedett több, mint 800 településen egyre népszerűbb az étel házhoz szállítás.

8 millió forint ételrendelésre két hónap alatt

A jó döntéshez sok idő is kell, így márciusról áprilisra átlagosan alkalmanként több, mint 10 százalékkal tovább gondolkoztunk azon, hogy vajon milyen fogást ennénk szívesen aznap. A vírushelyzet hatására nemcsak a rendeléssel töltött idő, de a rendelt ételek mennyisége is sokaknál növekedett: volt például olyan felhasználó, aki a karantén idején minden nap az online ételrendelést választotta, az abszolút rekorder NetPicérező pedig majdnem 8 millió forintot költött el két hónap alatt étel házhoz szállításra. Bár minden bizonnyal nemcsak magának rendelt ebben az időszakban, mert volt olyan alkalom, amikor csaknem 3 millió forintért vásárolt egyszerre. Mindez pedig nem egyedi: a járványügyi helyzetben megnövekedett az igény a vállalatok részéről arra, hogy új megoldásokkal gondoskodjanak a munkatársak jólétéről. Ennek egyik eszköze az étel házhoz szállítás, amelyben mostantól egy cégekre szabott megoldással is segít a NetPincér: a vállalatok utólagos havi elszámolással transzparensen, céges keretek között tehetik elérhetővé akár home office-ban dolgozó munkatársaik számára is az ételrendelés lehetőségét októbertől.

Karanténban jobban ízlik a hamburger

A kijárási korlátozások ideje alatt új szokásokat is felvettek az ételrendelők. Például egy rövid időre a hamburger letaszította a trónról az évek óta élen járó pizzát a rendelések toplistáján, de ez nem tartott sokáig: az utóbbi időben az olaszok kedvence ismét fölényesen vezet. Míg tavaly a legsűrűbb napszak az ebéd- és a vacsoraidő volt, a kijárási korlátozások időszakában minden bizonnyal több ideje maradt a magyaroknak a vacsorakészítésre, mivel április-májusban az esti/éjszakai rendelések helyett az ebédidős és délutáni házhoz szállítások szaporodtak meg.

Házhoz kértük az alkoholt, de jótékonykodtunk is

A koronavírus a reggeli szokásainkat is megváltoztatta: május végére közel duplájára nőtt azoknak a száma, akik az életmentő kávét és a frissen sült péksüteményt házhoz rendelték ébredés után. Ehhez pedig úgy látszik könnyű hozzászokni, mert a reggel rendelők száma azóta is tartja magát. Az esti szórakozásnál is sokaknak nyújtott gyors segítséget az azonnali házhoz szállítás: április-májusban 50 százalékkal többen szereztek be alkoholt online rendeléssel a korábbiakhoz képest. Jó hír, hogy a felhasználók nagy része nemcsak a hasára gondol.

„Több éve lehet már nálunk adakozni, jelenleg hét alapítvány részére. Nagyon örülünk annak, hogy ezt a lehetőséget egyre többen kihasználják és a jótékony célra adományozók száma a karantén alatt két és félszeresére nőtt. Ebben az időszakban a legnépszerűbb a Magyar Vöröskereszt és a Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézet közös járványügyi kezdeményezése volt, mellyel a COVID-gyanús gyerekek előszűrését segítették a támogatók”– mondta Blaumann Debóra, a NetPincér marketingigazgatója.

Sokak számára szolgált mentőövként a futárkodás

Március óta egyébként folyamatosan szélesedett a NetPincér kínálata, összesen több, mint 1400 partner kereste fel az ételrendelő platformot csatlakozási szándékával nemcsak Budapestről, de vidékről is és legtöbbjük – például a Burger King, a Zing Burger vagy a padthai - azóta is aktív az oldalon: ami eredetileg a vészhelyzet elhárítására szolgált, az mára a szolgáltatásuk egyik alappillérévé vált sok vendéglátóhelynek.

Az éttermek mellett számos cukrászda, reggelizőhely, ételérzékenyeket kiszolgáló hely és alkoholos italt forgalmazó partner is az ételkiszállítást választotta az elmúlt hónapokban, ez a tendencia pedig nem állt meg, jelenleg is folyik a paletta bővítése. Így tud a platform mára szinte bármilyen vásárlói igényt kielégíteni.

Április-májusban összesen több, mint 1000 fővel növekedett a vállalat futárpartnereinek száma. Közülük sokaknak mentőövként szolgált akkor az étel házhoz szállítás és sokan még ma is futárként dolgoznak. A szerződéses futárpartnerek felvétele jelenleg is folyamatban van: a cégnél most is keresnek új futárokat Budapesten és vidéken egyaránt.

Online borravaló és sok-sok újdonság

A NetPincér azon dolgozik, hogy minél jobb szolgáltatást nyújtson mind a megrendelőknek, mind a partnereknek. Ennek keretében élesítették augusztus végén a szolgáltatás új platformját, ahol már most is olyan új funkciók érkeztek, mint az elviteles rendelés, a kuponzseb és a térképes helymeghatározás.

Újdonság az online borravaló is, ami a kezdetektől nagy népszerűségnek örvend. Ez alapján látszik például, hogy egy-egy rendelésnél átlagosan kicsit több, mint 210 Forintos borravalót adnak a felhasználók a futároknak, de volt már olyan is, aki 2000 Forinttal ajándékozta meg kiszállítóját. A fejlesztés pedig nem áll meg, év végéig még számos újítással készülnek a felhasználóknak.

Ennek egyik eleme, hogy folyamatosan növekszik az élelmiszer kiszállítással foglalkozó partnerek köre: októbertől a NetPincéren keresztül rendelhetünk házhoz országszerte 89 OMV Viva és SPAR Express üzletből, a Shell kutaknál pedig országszerte összesen már tizenegy töltőállomás étel-ital kínálatából rendelhetünk kiszállítással. Azt pedig, hogy a második hullám mit tartogat, még mindig nehéz megmondani, az első hullám tapasztalatai azonban segítenek a NetPincérnek abban, hogy bármi is történjen, felkészülten és biztonságosan szolgálják ki felhasználóikat.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 05., 10:05
Nagyon viszik a lakossági hiteleket az ügyfelek a bankoktól. A személyi kölcsönöknél az idei év mindenképpen rekordot hoz, de a lakáshiteleknél is nagy esély van erre. A babaváró támogatás iránti kereslet is megugrott hirtelen, hajrázhatnak azok, akiknek jövőre már nem jár ebből a nulla százalékos hitelből – derül ki a Bank360.hu elemzéséből.
2024-12-05 21:05:00
A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek.
2024-12-05 15:05:00
A 2025-re vonatkozó kilátásaikat tekintve a munkáltatók inkább optimisták, de egyelőre óvatosan nyilatkoznak a létszámbővítési terveikről. A legnagyobb kihívásuk jelenleg megtalálni azokat a szakmailag megfelelő jelölteket, akik beillenek a cégkultúrába, miközben meg kell birkózniuk a jelentkezők magas bérigényeivel is – derült ki a Profession.hu elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

Idén már ötödik alkalommal rendezték meg Az Év Szaloncukra versenyt, amin az összes hazai szaloncukrokat gyártó cukrászda és gyártó szaloncukrai ringbe szállhattak.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS