A magyar vásárlók harmada kivár egy jó ajánlatra

2021. 09. 06., 19:45

A magyarok több mint harmada halasztott már el vásárlást, hogy később kuponnal olcsóbban szerezhessen be egy terméket, 40 százalékuk pedig olyasmit is vett az akciók miatt, amit eredetileg nem szándékozott megvásárolni – derül ki Reacty Digital reprezentatív kutatásából, amelyet a JOY Magazin megbízásából készített. A kutatás arra is rávilágított, hogy a kuponakciók elsősorban a magasabb végzettségű, városi, havi 400 ezer forint felett kereső közönséget szólítják meg.

A Reacty Digital reprezentatív online felmérése a hazai kuponozási szokásokat kívánta felderíteni az ország egyik legnagyobb vásárlói eseménye kapcsán: az idei harmadik JOY-napokat szeptember 10-12. között tartják.

Jobban hatnak a hölgyekre az akciók

A válaszadók több mint harmada (35 százalék) nyilatkozott úgy, hogy halasztott már el vásárlást azért, hogy kihasználhasson egy közelgő kuponakciót. A nők alighanem jobban figyelnek a lehetőségekre, mert hat százalékkal több hölgy tett így az akciók reményében, mint férfi. Leginkább a 18-29 év közöttiek (41 százalék) hajlamosak az akciós napokra várni, a 45-59 évesek között ez az arány már 31 százalék. Akik halasztottak már el vásárlást egy jó akció miatt, elsősorban műszaki cikkre vágytak, majd a divatáruk és az élelmiszerek következnek a sorban.

A válaszadók 40 százaléka nyilatkozta azt, hogy a jelentős kuponkedvezmény miatt vásárolt már olyan terméket, amelyet eredetileg nem tervezett megvenni. E tekintetben a nők (45 százalék) könnyebben elcsábulnak mint a férfiak (36 százalék).

Magasabb végzettségűek használják ki inkább a lehetőségeket

A kuponakciók leginkább a fiatal, jó keresetű, magas végzettségű, városi rétegeket szólítják meg. Legnagyobb arányban a 18-29-es korosztály (52 százalék) mondta azt, hogy csak a kuponos program miatt vásárolt meg egy terméket. A havi 400 ezernél többet keresők 45 százaléka válaszolt igennel erre a kérdésre, míg a havi 150 ezer forint alatt keresők mindössze 37 százaléka. Hasonlóak az arányok akkor is, ha az iskolázottságot tekintjük: a diplomások 44 százaléka mondta azt, hogy vásárolt már a kuponok miatt, míg a szakmunkásképzőt végzetteknek csupán 36 százaléka.

A kuponos akciók a Budapesten és a megyeszékelyeken élőket mozgatják meg a leginkább, ebben alighanem az is közrejátszik, hogy a nagyobb városokban több lehetőség van a vásárlásra, mint a községekben. A járványhelyzet növelte az online kereskedelem és a kuponos akciók jelentőségét is. A JOY-napok tavasszal minden eddiginél több, 506 kuponnal jelentkezett, a mostani felmérés szerint pedig a 18-79 évesek 22 százaléka pandémia miatt fokozottabban figyeli a kuponos akciókat.

Kevés az igazán ismert brand 

A felmérés alapján a közönség három vásárlói eseményt ismer név szerint. Amikor több lehetőséget is meg lehet jelölni, a válaszadók 80 százaléka Black Friday-t említette, majd a Glamour napok (66 százalék) és a JOY-napok (54 százalék) következnek a sorban. Tekintve, hogy a többi esemény közül egy sem éri el a húsz százalékot, kimondható, hogy ez a három komoly múltra visszatekintő program dominálja a piacot.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS