A kis bioboltok az elsők között mehetnek csődbe

2022. 07. 19., 19:27

Vajon milyen mértékű drágulást hajlandóak még elfogadni a vásárlók? Ez a kérdés már minden szektorban felmerül, napi beszédtéma a bioboltok és patikák értékesítőknél és a beszállítóknál is. Kérdéses továbbá, hogy ősztől mennyire lesz pénze a vásárlóknak, milyen áron fogják még a termékeket megvenni? Jelen körülmények csökkenthetik a márkahűséget, illetve az üzletek között is egyre nagyobb verseny alakulhat ki – hívta fel a figyelmet Jánvári András, a Multi-vitamin.hu ügyvezető igazgatója.

A kis online cégek járhatnak a legrosszabbul

„Online területen még sokkal érzékenyebb ez a kérdés, ugyanis sok cég nincs felkészülve a folyamatos árváltozásra. Ez nagy terhet jelent a pár fős cégeknek, ugyanis könnyen lehet, hogy most havonta többször is módosítani kell az áraikon, miközben korábban erre csak egyszer volt szükség évente. Ha nem tudnak időben reagálni, akkor előfordulhat, hogy veszteségesen értékesítenek” – mutatott rá Jánvári András.

Az segíthet a piacnak, hogy az elmúlt két-három évben, leginkább a pandémia miatt az emberek életében fontos szempont lett az egészségmegőrzés, így hajlandóak költeni a vitaminokra, tudatosult ezek fontossága.

„Emellett azonban azt is nehéz megjósolni, hogy vajon mikor érkezik el az a lélektani határ, ami felett már nem lesznek hajlandóak erre költeni az emberek, és inkább ismét elkezdenek lemondani ezekről a termékekről” – tette hozzá az ügyvezető.

Piaci átrendeződés a kereskedők és a beszállítók oldalán

„Az alapanyagok árai mellett a logisztikai költségek is egyre drágulnak, a gyártók esetében látványos a piaci ár növekedése, és az egész ágazatot sújtja az árfolyamok elszállása. A vitaminok piacán nincsen lehetőség hazai termelésre, ugyanis lehet, hogy a tablettákat itthon készítik, azonban az alapanyagok a legtöbb esetben a világ másik végéről, például Kínából érkeznek, ami nagy mértékben növeli az előállítási költségeket” – magyarázta a szakértő.

„Azok a kereskedők, akiknek van raktáruk és kellő likviditásuk, készleteznek amennyire tudnak, de ebben kockázatot jelent, hogy a piaci trendek folyamatosan változnak. A mi piacunkra is egyre jellemzőbb, hogy az ismert márkák helyett elkezdik a vásárlók az olcsóbbakat preferálni. Ez egyelőre a reformélelmiszerek esetében érezhető, azonban a vitaminoknál is kezd egyre jellemzőbb lenni" – mondta Jánvári András.

Egyre több a megbízhatatlan webshop

Az elmúlt két évben sokat lehetett hallani, hogy milyen jól járnak azok, akiknek webáruházuk van, és ők lesznek a gazdasági átalakulás nyertesei.

„Mindez igaz volt 2020-ban, azonban összességében a pandémia előidézte változások azt okozták, hogy nagyon nagy arányban jelent meg konkurencia. Sajnos a vitaminok piacán is sok olyan webáruházat nyitottak, amelyek leszerződtek egy-egy nagykereskedéssel, majd otthon csomagolták be a termékeket. Az olcsóbb árak elsőre talán vonzónak tűnnek, azonban akkor van baj, amikor egy vásárló mást kap, mint amit rendelt vagy esetleg a szavatossági ideje rossz a terméknek, a weboldalon pedig még egy telefonszám sincs feltüntetve" – hívta fel a figyelmet az online kereskedelmi szakértő.

Egyre pesszimistább a hangulat

Az elmúlt hét eseményeit és változásait követően a piac egyre nagyobb része kezd pesszimistává válni, hiszen kérdéses, hogy a vásárlók meddig engedhetnek meg még maguknak egy-egy terméket.

„Sajnos azt már most is lehet látni, hogy az egy-két fős bioboltok jelentős része meg fog szűnni, ugyanis a jelenlegi körülmények között nem fognak tudni az árérzékeny vásárlók számára megfelelő árakat, a vásárlók többi részének pedig megfelelő szélességű árukészletet fenntartani ezekben az üzletekben” – hívta fel a figyelmet Jánvári András.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS