630 tonna élelmiszert mentett az ALDI az Élelmiszerbankkal együttműködve

2020. 10. 08., 13:45

A kereskedelmi forgalomba már nem kerülő, de fogyasztásra még alkalmas élelmiszerek megmentése érdekében az ALDI Magyarország tovább bővítette partnerségét a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel. A 2016-ban indult együttműködés újabb mérföldkőhöz érkezett, hiszen idén már a 100-at is meghaladja azon ALDI üzletek száma, amelyek bekapcsolódtak a programba, így már az áruházlánc boltjainak csaknem háromnegyede támogatja naponta élelmiszeradománnyal a rászorulókat.

Magyarországon évente 1,8 millió tonna élelmiszerfelesleg keletkezik, ugyanakkor sokan nem jutnak megfelelő mennyiségű élelmiszerhez a hétköznapokban.  Ezen kíván változtatni a 2005 óta működő Magyar Élelmiszerbank Egyesület, amely tavaly több mint 300 ezer embernek juttatott élelmiszeradományt körülbelül 7,5 milliárd forint értékben. 

Az ALDI Magyarország 2016 óta működik együtt az Élelmiszerbankkal, minden évben újabb és újabb ALDI áruházak kapcsolódtak be a programba. Az együttműködés ütemét jól jelzi, hogy már az első év végén 42 üzlet adta át az emberi fogyasztásra alkalmas élelmiszereket az Élelmiszerbanknak, ez a szám 2018 decemberére pedig 75-re nőtt. 2020 szeptemberében mérföldkőhöz ért a diszkont áruházlánc és a szervezet kapcsolata, hiszen már a 100-at is meghaladja azon ALDI üzletek száma, amelyek napi szinten végzik az élelmiszermentést, így egyre több rászoruló családnak jut kereskedelmi forgalomban már nem értékesített, de fogyasztható termék.

Az élelmiszerek megmentése azonban nemcsak a rászorulóknak segít, de jelentősen hozzájárul a környezet védelméhez is, hiszen az élelmiszer termelése, esetleges megsemmisítése jelentős terhet ró bolygónkra és nagymértékben hozzájárul a globális felmelegedéshez.

Az átadott termékek az előző este zárás után megmaradt és a polcokról összegyűjtött áru a látványpékségből; az elszállítás napján lejáró csomagolt és csomagolatlan pékáru, az előző napról megmaradt közvetlen beszállítású, csomagolatlan pékáru; csomagolatlan és csomagolt zöldség-gyümölcs, amely értékesítésre már nem, de fogyasztásra még alkalmas; valamint az elszállítás napján lejáró hűtött és szortiment termékek; a sérült, de nem átlyukadt csomagolású, fogyasztásra alkalmas szortiment termékek.

Az áruházlánc és az Élelmiszerbank Egyesület az élelmiszerbiztonsági szabályok maximális betartásával, közös erővel igyekeznek mérsékelni az élelmiszerpazarlást, és eljuttatni a megmenthető termékeket azokhoz, akiknek a legnagyobb szükségük van rá.

A 105. áruház belépésével az ALDI üzlethálózatának csaknem háromnegyedében aktívan végzik az élelmiszermentést, és a tervek szerint hamarosan újabb áruházakkal bővül az élelmiszerátadó áruházak listája. Az ALDI és az Élelmiszerbank bő hároméves együttműködése során közel 3000 tonna élelmiszer jutott el nélkülöző magyar családok számára.

Az elszállított mennyiség üzletenként változik, de 2020 első hat hónapjában 630 tonna élelmiszert mentettek meg az együttműködésnek köszönhetően, amelyből 53 tonna az áruházlánc biatorbágyi központi raktárából származik. Az ALDI nem csupán a megmaradt élelmiszerek átadásával segíti az Élelmiszerbankot, hanem az idei évben anyagilag is hozzájárul a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájához: a vállalat egy millió forintos támogatást nyújt a szervezet alapvető működésének további biztosítására.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a magyarok európai összehasonlításban is tudatosan kötnek lakásbiztosítást, akadnak fontos apróságok a szerződésekben, amelyeket kifelejtenek. A kisebb, de baj esetén drága hibákra a hazai árvizek során keletkezett károk még jobban ráirányították a figyelmet. Árvízre továbbra sem, vagy csak szigorú kikötések mentén lehet biztosítást találni, viszont más természeti katasztrófák kapcsán nagyot menthet egy jó szerződés – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor ebben az epizódban tisztázza a természeti katasztrófákból eredő károk közötti fontos különbségeket és elmondja, mit nem kellene kifelejteni a szerződésekből, hogy nagyobb biztonságban tudjuk ingó és ingatlan vagyonunkat.
Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS