Lukács Ákos lett a JVSZ Környezetvédelmi Bizottságának elnöke

2020. 01. 16., 11:00

Lukács Ákos, a Deloitte Fenntarthatóság és Klímaváltozási tanácsadási üzletágának vezetője tölti be 2020. január 1-től a Joint Venture Szövetség Környezetvédelmi Bizottságának elnöki pozícióját.

A Joint Venture Szövetség (JVSZ) a Magyarországon bejegyzett külföldi részvételű társaságok – részben vagy egészében külföldi tulajdonban lévő vállalatok – érdekképviseletére, működésük és a gazdasági életbe való beilleszkedésük elősegítésére alakult 1986-ban.

A szövetségbe tartozó vállalatok az ipar, a kereskedelem, a szolgáltatások szinte minden területét képviselik: jelen vannak közöttük pl. az elektronika, a telekommunikáció, az élelmiszer-feldolgozás, a könnyűipar, a vegyipar, a banki- és a biztosítási szektor, a könyvvizsgálói és tanácsadói vállalkozások képviselői is.

Napjainkban a környezetvédelem minden vállalat, vállalkozás számára egyre fontosabb téma, a szövetségben is külön bizottság kíséri figyelemmel a környezetvédelmi követelmények és a jogszabályi változásokat, de a bizottság feladata a jogszabályalkotásban való részvétel is, azok véleményezése, az érdekvédelem és a szövetség tagjainak edukálása, tájékoztatása.

A Környezetvédelmi Bizottság elnöke 2020. január 1-től Lukács Ákos, a Deloitte Fenntarthatóság és Klímaváltozási tanácsadási üzletágának vezetője. A szakember több, mint tizenöt éves szakmai tapasztalattal rendelkezik a klímaváltozás és a fenntarthatóság területén, számos emisszió-kereskedelmi és karbonmenedzsment tanácsadást végzett hazai vállalati és intézményi körben. Részt vett és felelt Magyarország második és harmadik uniós kereskedési időszakának kvótaértékesítéséért, emellett szakmai irányításával 2016 tavaszán hazánk elsőként fogadta el és foglalta törvénybe az EU tagállamai közül a Párizsi Megállapodást.

„A klímaváltozás, fenntarthatóság és környezetvédelem ma ismert trendjei jelentős kockázatokat és egyben lehetőségeket is biztosítanak a JVSZ tagvállalatai számára, hogy ezen felelősségből részüket kivéve, versenyképes megoldásokkal tekintsenek a jövőbe. Köszönöm ezért a megtisztelő felkérést és bizalmat. A Bizottság fő feladata ennek mentén a tagság érdekeinek felismerése, érvényesítése és támogatása lesz, a közel 200 tag és 1500 partneri vállalati kör hozzájárulása révén – mondta Lukács Ákos.

„Reméljük, hogy azon fenntartható gazdasági folyamatok, melyek trendjeit itthon is látjuk már, pozitív társadalmi és életminőségbeli változásokat hoznak, melyek megvetik a fenntartható fogyasztói társadalom modelljeit” – tette hozzá a szakember.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS