Ez az új drón kiütéssel győzhet az áruszállító versenyben

Ez az új drón kiütéssel győzhet az áruszállító versenyben
2024. 01. 24., 14:10

A Google anyavállalatának kifejezetten utolsó mérföldes áruszállításra specializálódott cége, a Wing akár egy pizzarendelés időtartama alatt kézbesít a megszokottnál nagyobb tömegű csomagokat. Az erre a célra kifejlesztett drón annyira új, hogy még neve sincs.

Célegyenesbe ért a keresőóriás Google-t is birtokló Alphabet drónfejlesztő vállalata. A Winget arra hozták létre, hogy az égisze alatt építsenek egy gyors, nagyobb teherbírású csomagkézbesítő drónt, azzal az elvárással, hogy a bázisának vonzáskörzetében akár 30 perc alatt kézbesítse a megrendelt csomagokat. Ezt pontosan úgy kell elképzelni, ahogy hangzik: 11-kor eszünkbe jut, hogy nincs, például kenyér az ebédhez, így rendelünk egyet és 11:30-kor a Wing drónja leteszi az ajtóban, vagy egy hozzánk közeli csomagponton.

Ez ma is létező szolgáltatás, ami három kontinens egyes régióiban már működik és eddig 350 ezer kézbesítést teljesített. A cég ezeken a területeken teszteli, hogy milyen igények szerint kell finomítania a megoldásait egy későbbi, globális terjeszkedéshez. A drón, amivel dolgoznak, lehetne nagyobb teherbírású - állapították meg nemrég, ezért építettek egy új változatot.

A legutóbb bejelentett, optimalizált drón a Wing szerint felülmúlja a jelenlegi flotta modelljeinek képességeit, hiszen 1,14 kilogramm helyett már 2,3 kilogramm hasznosteherrel közlekedik, 18 kilométeres körzetben, több mint 100 km/h-s sebességgel.

Konkrét igényekre ad hatékony választ az új drón

A Wing nemrég megosztotta egy kutatás eredményeit, amiben arra jutott, hogy a csomagrendelő ügyfelek 74 százaléka szeretne rövidebb kézbesítési időt – különösen az ünnepi időszakokban – és 43 százalékuknak ez azért fontos, hogy hamarabb jussanak hozzá élelmiszerekhez vagy más háztartási cikkekhez. A válaszadók több mint harmada az aznapi kiszállítást tartja ideálisnak, és 58 százalékuk azt sem bánná, ha ezért cserébe nem kapna házhozszállítást, hanem csomagponton kellene felvennie a rendelését. Ez utóbbi azért fontos szempont, mert adott bázisok között még gyorsabban közlekednének a Wing drónjai, mintha minden egyes szállítást lakcímre vinnének ki.

„Mindig is az volt az elképzelésünk, hogy egy multimodális drónos szállítási modellt valósítsunk meg, ugyanúgy, ahogy a földi szállítás is különböző méretű járműveket használ a különböző megrendelésekhez. Elkötelezettek vagyunk ennek az elképzelésnek a megvalósítása mellett, hogy minél több vásárló megtapasztalhassa a drónos kiszállítás kényelmét. Mivel az új repülőgépek több élelmiszert, gyógyszert és háztartási cikket szállítanak, a városi és külvárosi területeken élő ügyfelek jobban össze tudják majd kötni a rendeléseiket  és egyetlen gyors út során megkapják azokat”  ígéri a Wing.

 

A vállalat mindeközben elismeri: egy önvezető drón csak annyira hatékony, mint a mögötte működő szoftver és logisztikai hálózat, ezért úgy tervezték, hogy képes legyen együttműködni a meglévő infrastruktúrával és automatizálási rendszerekkel, amelyek a jelenlegi flottájukat szolgálják ki. A Wing közölte: a kisebb és a nagyobb drón egyaránt szolgálatban lesz a megrendelések kielégítésére, és utóbbit a következő 12 hónap során be is vezetik a mai kézbesítési területeiken.

Gábor János

Főoldali kép: Wing

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 09. 06., 15:06
Az előző hónaphoz képest a 95-ös benzin átlagára 7 forinttal, 605 forintra, a gázolajé 10 forinttal, 611 forintra csökkent augusztusban a statisztikai hivatal jelentése szerint; a benzin átlagára 7 forinttal a szomszédos országok átlagára alatt maradt, a gázolajé megegyezett a szomszédos országokéval.
2024. 09. 05., 19:05
Nyár végéig a Balatoni Hajózási Zrt. kompjai 1 millió 229 ezer, a személyhajók pedig 791 ezer utast szállítottak, a társaság így tavalyhoz képest már 2 hónappal korábban, augusztus végére elérte a 2 milliós utasszámot.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.
2024. 08. 16., 22:15
epizód: 2024 / 16   |   hossz: 22:09
Az Edinburgh-i Egyetem magyar docense nem csak azt mesélte el, hogyan vezetett az útja egy hazai egyetemről a tengerentúli Caltech-re, majd Skóciába, hanem azt is, hogy jelenlegi kutatási területe ígéretes jövőképet fest a szív- és érrendszeri betegek hatékonyabb gyógyítása számára. A kémiai és biomérnök tudós egy pakisztáni kollégájával együtt fejlesztett 3D nyomtatással készülő véreret, aminek még az alapanyagát is ők állítják elő, olcsó nyersanyagokból. A forradalmi megoldás véglegesítéséhez nemzetközi együttműködésre is nyitott tudósok szerint a találmányuk egy napon humán betegekbe is beültethető lesz, jelentősen csökkentve a fertőzések veszélyét és gyorsítva a felépülést.
Hosszútávon döbbenetesen kevés cég éli túl a generációváltást. A lehetséges megoldásokról kritikusan fontos beszélni ezekben az években, amikor nagyon nagy létszámú hazai vállalatvezető éri el a nyugdíjkorhatárt, és nem biztos, hogy van koncepciója a gyeplő átadására. Laczkó Péter, a Lawrence & Bennet tulajdonos-vezérigazgatója bemutatja, milyen alapvető stratégiákat kell alkalmazni, hogy megmeneküljenek az évtizedek alatt felépített családi vállalkozások és az élethosszig végzett munkával összeszedett örökségek. A szakembernek arra is van válasza, hogy milyen módon folytassa a munkát egy cég, ha a leköszönő vezetőt már biztosan nem követi családtag.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS