Ez az új drón kiütéssel győzhet az áruszállító versenyben

Ez az új drón kiütéssel győzhet az áruszállító versenyben
2024. 01. 24., 14:10

A Google anyavállalatának kifejezetten utolsó mérföldes áruszállításra specializálódott cége, a Wing akár egy pizzarendelés időtartama alatt kézbesít a megszokottnál nagyobb tömegű csomagokat. Az erre a célra kifejlesztett drón annyira új, hogy még neve sincs.

Célegyenesbe ért a keresőóriás Google-t is birtokló Alphabet drónfejlesztő vállalata. A Winget arra hozták létre, hogy az égisze alatt építsenek egy gyors, nagyobb teherbírású csomagkézbesítő drónt, azzal az elvárással, hogy a bázisának vonzáskörzetében akár 30 perc alatt kézbesítse a megrendelt csomagokat. Ezt pontosan úgy kell elképzelni, ahogy hangzik: 11-kor eszünkbe jut, hogy nincs, például kenyér az ebédhez, így rendelünk egyet és 11:30-kor a Wing drónja leteszi az ajtóban, vagy egy hozzánk közeli csomagponton.

Ez ma is létező szolgáltatás, ami három kontinens egyes régióiban már működik és eddig 350 ezer kézbesítést teljesített. A cég ezeken a területeken teszteli, hogy milyen igények szerint kell finomítania a megoldásait egy későbbi, globális terjeszkedéshez. A drón, amivel dolgoznak, lehetne nagyobb teherbírású - állapították meg nemrég, ezért építettek egy új változatot.

A legutóbb bejelentett, optimalizált drón a Wing szerint felülmúlja a jelenlegi flotta modelljeinek képességeit, hiszen 1,14 kilogramm helyett már 2,3 kilogramm hasznosteherrel közlekedik, 18 kilométeres körzetben, több mint 100 km/h-s sebességgel.

Konkrét igényekre ad hatékony választ az új drón

A Wing nemrég megosztotta egy kutatás eredményeit, amiben arra jutott, hogy a csomagrendelő ügyfelek 74 százaléka szeretne rövidebb kézbesítési időt – különösen az ünnepi időszakokban – és 43 százalékuknak ez azért fontos, hogy hamarabb jussanak hozzá élelmiszerekhez vagy más háztartási cikkekhez. A válaszadók több mint harmada az aznapi kiszállítást tartja ideálisnak, és 58 százalékuk azt sem bánná, ha ezért cserébe nem kapna házhozszállítást, hanem csomagponton kellene felvennie a rendelését. Ez utóbbi azért fontos szempont, mert adott bázisok között még gyorsabban közlekednének a Wing drónjai, mintha minden egyes szállítást lakcímre vinnének ki.

„Mindig is az volt az elképzelésünk, hogy egy multimodális drónos szállítási modellt valósítsunk meg, ugyanúgy, ahogy a földi szállítás is különböző méretű járműveket használ a különböző megrendelésekhez. Elkötelezettek vagyunk ennek az elképzelésnek a megvalósítása mellett, hogy minél több vásárló megtapasztalhassa a drónos kiszállítás kényelmét. Mivel az új repülőgépek több élelmiszert, gyógyszert és háztartási cikket szállítanak, a városi és külvárosi területeken élő ügyfelek jobban össze tudják majd kötni a rendeléseiket  és egyetlen gyors út során megkapják azokat”  ígéri a Wing.

 

A vállalat mindeközben elismeri: egy önvezető drón csak annyira hatékony, mint a mögötte működő szoftver és logisztikai hálózat, ezért úgy tervezték, hogy képes legyen együttműködni a meglévő infrastruktúrával és automatizálási rendszerekkel, amelyek a jelenlegi flottájukat szolgálják ki. A Wing közölte: a kisebb és a nagyobb drón egyaránt szolgálatban lesz a megrendelések kielégítésére, és utóbbit a következő 12 hónap során be is vezetik a mai kézbesítési területeiken.

Gábor János

Főoldali kép: Wing

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS