Ez az új drón kiütéssel győzhet az áruszállító versenyben

Ez az új drón kiütéssel győzhet az áruszállító versenyben
2024. 01. 24., 14:10

A Google anyavállalatának kifejezetten utolsó mérföldes áruszállításra specializálódott cége, a Wing akár egy pizzarendelés időtartama alatt kézbesít a megszokottnál nagyobb tömegű csomagokat. Az erre a célra kifejlesztett drón annyira új, hogy még neve sincs.

Célegyenesbe ért a keresőóriás Google-t is birtokló Alphabet drónfejlesztő vállalata. A Winget arra hozták létre, hogy az égisze alatt építsenek egy gyors, nagyobb teherbírású csomagkézbesítő drónt, azzal az elvárással, hogy a bázisának vonzáskörzetében akár 30 perc alatt kézbesítse a megrendelt csomagokat. Ezt pontosan úgy kell elképzelni, ahogy hangzik: 11-kor eszünkbe jut, hogy nincs, például kenyér az ebédhez, így rendelünk egyet és 11:30-kor a Wing drónja leteszi az ajtóban, vagy egy hozzánk közeli csomagponton.

Ez ma is létező szolgáltatás, ami három kontinens egyes régióiban már működik és eddig 350 ezer kézbesítést teljesített. A cég ezeken a területeken teszteli, hogy milyen igények szerint kell finomítania a megoldásait egy későbbi, globális terjeszkedéshez. A drón, amivel dolgoznak, lehetne nagyobb teherbírású - állapították meg nemrég, ezért építettek egy új változatot.

A legutóbb bejelentett, optimalizált drón a Wing szerint felülmúlja a jelenlegi flotta modelljeinek képességeit, hiszen 1,14 kilogramm helyett már 2,3 kilogramm hasznosteherrel közlekedik, 18 kilométeres körzetben, több mint 100 km/h-s sebességgel.

Konkrét igényekre ad hatékony választ az új drón

A Wing nemrég megosztotta egy kutatás eredményeit, amiben arra jutott, hogy a csomagrendelő ügyfelek 74 százaléka szeretne rövidebb kézbesítési időt – különösen az ünnepi időszakokban – és 43 százalékuknak ez azért fontos, hogy hamarabb jussanak hozzá élelmiszerekhez vagy más háztartási cikkekhez. A válaszadók több mint harmada az aznapi kiszállítást tartja ideálisnak, és 58 százalékuk azt sem bánná, ha ezért cserébe nem kapna házhozszállítást, hanem csomagponton kellene felvennie a rendelését. Ez utóbbi azért fontos szempont, mert adott bázisok között még gyorsabban közlekednének a Wing drónjai, mintha minden egyes szállítást lakcímre vinnének ki.

„Mindig is az volt az elképzelésünk, hogy egy multimodális drónos szállítási modellt valósítsunk meg, ugyanúgy, ahogy a földi szállítás is különböző méretű járműveket használ a különböző megrendelésekhez. Elkötelezettek vagyunk ennek az elképzelésnek a megvalósítása mellett, hogy minél több vásárló megtapasztalhassa a drónos kiszállítás kényelmét. Mivel az új repülőgépek több élelmiszert, gyógyszert és háztartási cikket szállítanak, a városi és külvárosi területeken élő ügyfelek jobban össze tudják majd kötni a rendeléseiket  és egyetlen gyors út során megkapják azokat”  ígéri a Wing.

 

A vállalat mindeközben elismeri: egy önvezető drón csak annyira hatékony, mint a mögötte működő szoftver és logisztikai hálózat, ezért úgy tervezték, hogy képes legyen együttműködni a meglévő infrastruktúrával és automatizálási rendszerekkel, amelyek a jelenlegi flottájukat szolgálják ki. A Wing közölte: a kisebb és a nagyobb drón egyaránt szolgálatban lesz a megrendelések kielégítésére, és utóbbit a következő 12 hónap során be is vezetik a mai kézbesítési területeiken.

Gábor János

Főoldali kép: Wing

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS