Külföldi áfa visszaigénylése: közeleg a határidő

2022. 09. 13., 14:18

Magyarországon 2022. szeptember 30-a az a határidő, ameddig vissza lehet igényelni a 2021-ben külföldön fizetett áfát ‒ hívják fel a figyelmet a BDO Magyarország adómenedzserei, Dr. Mucsi-Szabó Brigitta és Rácz István.

Mindazok a hazai vállalkozások, amelyek az Európai Unió országaiban, illetve Svájcban, Liechtensteinben, Norvégiában, Törökországban vagy Szerbiában kaptak helyi áfát tartalmazó számlát valamilyen termékről vagy szolgáltatásról, visszaigényelhetik annak adóösszegét, amennyiben a számla tartalma a társaság gazdasági tevékenységével összefügg. Tipikusan ilyen eset lehet például egy külföldön beszerzett gép, gyártóberendezés, de akár egy külföldi jogi képviseletről szóló számla is.

Fontos, hogy a visszaigénylési kérelmet csak olyan vállalkozás nyújthatja be, amely a számlakibocsátó államában nem rendelkezik sem állandó székhellyel, sem pedig telephellyel, illetve nem tart fenn ott olyan fióktelepet, amelyen keresztül az adott tagállamban bevételre tett szert. Emellett a fenti országbeli társaságoknak is van lehetőségük visszaigénylésre, ha Magyarországon fizettek ki magyar áfával növelt számlákat.

Figyelni kell arra ‒ tette hozzá a szakember ‒, hogy a külföldi áfa-visszaigénylésére vonatkozó határidő jogvesztő, tehát szeptember 30-a után a visszaigénylésre már nincs mód, előtte kell beadni a szükséges dokumentumokat. A megfelelő dokumentáció összeállítása, különösen rövid idő alatt, ilyen irányú szakmai ismeretek nélkül nem biztos, hogy evidens, ezért érdemes szakértőhöz fordulni, hiszen egy nagy beszerzésnél akár komolyabb összegekről is szó lehet.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 13., 14:40
A tavalyi a hazai turizmus új rekordéve, soha ennyien nem utaztak Magyarországra külföldről, soha nem pihent ennyi hazai vendég az országhatáron belül és soha nem keletkezett ennyi bevétel a szálláshelyeken – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség elnöke a turizmus 2024. évi előzetes eredményeit értékelő sajtótájékoztatón.
2025. 01. 13., 20:10
A családi vállalkozások tulajdonosainak jelentős része tisztában van tulajdonának értékével, és többen fontolóra vették már azt is, hogy a jövőben értékesítik cégüket. Egy piaci tranzakció előkészítése rendkívül összetett és időigényes folyamat, amelyhez szükség van megfelelő szakértelemre is. A K&H szakértői szerint az előkészületeket érdemes már évekkel a tényleges eladás előtt elkezdeni.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS