A vállalkozások otthonaként szolgálnak a startupkonténerek a Széchenyi Egyetemen

A vállalkozások otthonaként szolgálnak a startupkonténerek  a Széchenyi Egyetemen
2022. 07. 10., 10:03

Változatos eszközökkel segíti a kutatói, hallgatói innovációkat és a startup-ökoszisztéma építését a Széchenyi István Egyetem. Az intézményben összpontosuló tudás és kreativitás eredményeként már eddig is számos startup és spinoff cég jött létre. A támogató közegre jellemző az a kezdeményezés, amellyel az egyetem a fiatal vállalkozások infrastrukturális nehézségein segít. A győri kampuszon három konténert telepítettek, amelyekben három cég talált otthonra.

„A Széchenyi István Egyetem (SZE) célja egy moderninnovációs ökoszisztéma megteremtése, amelybe beletartozik a munkatársaink által létrehozott szellemi javak hasznosításán alapuló startup és spinoff vállalkozások támogatása is.Létrejöttüket, működésüket több eszközzel is segítjük, és ennek egy újabb eleme a vállalkozások infrastrukturális lehetőségeit bővíti”– fogalmazott Vági Kornél, az egyetem Menedzsment Campus Kompetenciaközpontjának központvezetője.

Felismerték az igényt, hogy ezek a vállalkozások megfelelő munkaállomásokkal, irodai és műhelykapacitással rendelkezzenek. A konténerek telepítésével pedig mindezt a kampuszon, vagyis közvetlenül az egyetemi közegben, a szellemi műhely és a laboratóriumok közelségében maradva tudta biztosítani az intézmény.

Vági Kornél kiemelte, az épülő győri Tudományos és Innovációs Park egyik fontos funkciója a startup és spinoff vállalkozások fejlődését segítő, korszerű inkubációs környezet kialakítása, amelynek egyik eleme valósult meg a három konténer elhelyezésével a Belsőégésű Motorok Tanszék épületének szomszédságában.

„Három csapat költözött be ezekbe a konténerekbe, amelyek lehetővé teszik számukra a zavartalan munkavégzést” – emelte ki a központvezető. Az így otthonra talált vállalkozások mindegyike a járműfejlesztés valamely területével foglalkozik.

Az ADT Kft. speciális motor fejlesztésén dolgozik, a Quatic Technologies Kft. az egyetem Járműipari Kutatóközpontjának (JKK) kollégái által alapított vállalkozás, amely elsősorban elektromos motorok meghajtásához, méréséhez és elemzéséhez kínál termékeket. A harmadik vállalkozás a katasztrófavédelmi robotfejlesztéssel foglalkozó SDRobot, amely szintén a JKK munkatársainak gyümölcse.

A szakember elmondta, a fejlesztés nagy előrelépés a vállalkozások életében, és már most látható az igény a kapacitás bővítésére. Ezért – amennyiben beválnak a mobil műhelyek – további konténerek telepítése is megvalósulhat a kampusz területén.

A „Top 100 magyar találmány és fejlesztés” között tartják számon 2022-ben a Gyuris Attila és csapata által képviselt Advanced Drivetrain Technology (ADT) startup innovatív újdonságát, amely a belsőégésű motorok világában ígérkezik kiemelkedő jelentőségűnek és egyben költséghatékonynak.

Az ADT kifejlesztheti azt az átalakított motorblokkból és egyedi hengerfejből álló prototípust, amely először a motorsportban, később pedig az utcai járművek számára is jelentősen növelné a motorok teljesítményét. Gyuris Attila, a Széchenyi István Egyetemen végzett járműmérnök, a Belsőégésű Motorok és Járműhajtások Tanszék munkatársa elmondta:Frissen alapított cégünk számára az egyik legnagyobb kihívás a motorunk alkatrészeinek tárolása és szerelése volt. Míg az irodai munkát el lehet végezni akár otthon is, a többi munkafolyamathoz mindenképpen szükségünk volt egy közös, saját használatú helyiségre. Ebben jelentette a megoldást az egyetem által biztosított konténeriroda, amit saját igényeinknek megfelelően tudtunk berendezni, így jelenleg a megbeszélések és a közös számítógépes munkák mellett a kisebb szereléseket is itt végezzük.”

 (Fotó: Májer Csaba József)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-01-13 20:10:00
A családi vállalkozások tulajdonosainak jelentős része tisztában van tulajdonának értékével, és többen fontolóra vették már azt is, hogy a jövőben értékesítik cégüket. Egy piaci tranzakció előkészítése rendkívül összetett és időigényes folyamat, amelyhez szükség van megfelelő szakértelemre is. A K&H szakértői szerint az előkészületeket érdemes már évekkel a tényleges eladás előtt elkezdeni.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS