Ez az e-teherautó gyártó mostantól újrahasznosítja az akkumulátorait

Ez az e-teherautó gyártó mostantól újrahasznosítja az akkumulátorait
2023. 03. 02., 10:07

A Tevva elektromos teherautógyártó első életciklusú akkumulátor-kezelési célból kötött partneri szerződést a lítium-ion eszközök újrahasznosításra specializálódott Ecobattal.

A vállalat mostantól javítja, felújítja, és újra felhasználhatóvá teszi a Tevva elektromos teherautóinak lítium-ion akkumulátorait. A partnerség egy 12 hónapos kísérleti fázissal kezdődik, ami az első életciklusú akkumulátorok kezelésére irányul, és további energiatárolási, illetve újrahasznosítási megoldásokra is kiterjeszthető – írja a The Engineer.

A Tevva székhelye az angliai Tilbury-ben található. Az e-mobilitási piac egy adott szegmensére koncentráló vállalat olyan elektromos járműgyártó, ami kizárólag 7,5 tonnás e-teherautókkal foglalkozik. A kocsik megépítésén és értékesítésén túl egyre jobban törődnek a fenntarthatósággal – annak környezettudatos és üzleti értelmében egyaránt.

Az Ecobattal kötött szerződés értelmében a partner akkumulátorszervízt is biztosít a Tevvának: amennyiben a jármű élettartama során probléma merülne fel, az Ecobat biztosítja, hogy a Tevva saját gyártású lítium-ion akkumulátorai a leghatékonyabb és környezetkímélőbb módon kerüljenek kezelésre, diagnosztizálásra és javításra.

„Azzal, hogy megállapodtunk és stratégiai partnerséget kötöttünk az Ecobattal, egy olyan vállalattal, amely bizonyítottan elkötelezett a hulladék minimalizálásában, az erőforrások tiszteletben tartásában és a ritkaföldfémek tiszteletben tartásában, tudatjuk ügyfeleinkkel, hogy a felelős vállalatként felkészültünk az akkumulátorok élettartamának végére” – jelentette ki a Tevva alapítója és vezérigazgatója. Asher Bennett a közleményben hozzátette: cége elkötelezett abban, hogy a lehető legjobb ügyfélszolgálatot nyújtsa, miközben támogatja az akkumulátorok kezelésének körforgásos megközelítését.

„Az Ecobat örömmel működik együtt egy olyan vállalattal, mint a Tevva, ami elkötelezte magát a hatékony, eredményes és fenntartható erőforrás-gazdálkodás mellett, és komolyan szeretné meghosszabbítani a lítium-ion akkumulátorainak életciklusát. Az olyan úttörőkkel való együttműködés, mint az akkumulátorok kezelésének támogatása érdekében fellépő Tevva, lehetőséget ad az Ecobatnak arra, hogy bővítse lítiumion-ion újrahasznosítási lábnyomát, és előmozdítsa a körforgásos energiagazdálkodást” – mondta Tom Seward, az Ecobat EU Key Accounts igazgatója.

A Tevva 7,5 tonnás akkumulátoros-elektromos teherautója, amelynek mostanában kezdik el a sorozatgyártását a vállalat londoni üzemében, 105 kWh kapacitású akkumulátorral üzemel. Az elem energiacellái annyi energiát vesznek fel, hogy a járműveik egyetlen feltöltéssel akár 220 kilométert is képesek megtenni, ami ebben a kategóriában kifejezetten impozáns teljesítménynek számít.

Nem ez az egyetlen innovációjuk egyébként: készülnek piacra lépni egy szintén 7,5 tonnás hidrogén-elektromos teherautóval is, ami jelentősen nagyobb, 560 kilométeres hatótávval rendelkezik. Egyéb tulajdonságok tekintetében mindkét jármű nagyon hasonló: 15–16 raklapnyi, összesen 2,8-3 tonnás rakományt bírnak el és az akkumulátoraik 90 százalékos feltöltési ideje 5-5 óra, de az utóbbi jármű hidrogéntartályának töltésére elegendő 10 perc is.

Gábor János

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-03-31 19:35:00
Közel akkora áremelkedést hozott az első két hónap rekordkereslete a fővárosi ingatlanpiacon, mint amit előtte egy teljes év alatt regisztráltak a Duna House szakértői. A használt ingatlanok négyzetméterenkénti átlaga Budapesten 6 százalékos drágulást követően megközelítette az 1 millió forintot, de Rákosmentén, Pestszentlőrincen, Pestszentimrén és Soroksáron még akadnak megfizethetőbb lokációk.
2025-03-28 17:05:00
2025-ben már nemcsak az újépítésű, hanem a felújított, használt lakásokért is elkérhetik a tulajdonosok az 1 millió forint körüli négyzetméterárat.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS