A Tevva elektromos teherautógyártó első életciklusú akkumulátor-kezelési célból kötött partneri szerződést a lítium-ion eszközök újrahasznosításra specializálódott Ecobattal.
A vállalat mostantól javítja, felújítja, és újra felhasználhatóvá teszi a Tevva elektromos teherautóinak lítium-ion akkumulátorait. A partnerség egy 12 hónapos kísérleti fázissal kezdődik, ami az első életciklusú akkumulátorok kezelésére irányul, és további energiatárolási, illetve újrahasznosítási megoldásokra is kiterjeszthető – írja a The Engineer.
A Tevva székhelye az angliai Tilbury-ben található. Az e-mobilitási piac egy adott szegmensére koncentráló vállalat olyan elektromos járműgyártó, ami kizárólag 7,5 tonnás e-teherautókkal foglalkozik. A kocsik megépítésén és értékesítésén túl egyre jobban törődnek a fenntarthatósággal – annak környezettudatos és üzleti értelmében egyaránt.
Az Ecobattal kötött szerződés értelmében a partner akkumulátorszervízt is biztosít a Tevvának: amennyiben a jármű élettartama során probléma merülne fel, az Ecobat biztosítja, hogy a Tevva saját gyártású lítium-ion akkumulátorai a leghatékonyabb és környezetkímélőbb módon kerüljenek kezelésre, diagnosztizálásra és javításra.
„Azzal, hogy megállapodtunk és stratégiai partnerséget kötöttünk az Ecobattal, egy olyan vállalattal, amely bizonyítottan elkötelezett a hulladék minimalizálásában, az erőforrások tiszteletben tartásában és a ritkaföldfémek tiszteletben tartásában, tudatjuk ügyfeleinkkel, hogy a felelős vállalatként felkészültünk az akkumulátorok élettartamának végére” – jelentette ki a Tevva alapítója és vezérigazgatója. Asher Bennett a közleményben hozzátette: cége elkötelezett abban, hogy a lehető legjobb ügyfélszolgálatot nyújtsa, miközben támogatja az akkumulátorok kezelésének körforgásos megközelítését.
„Az Ecobat örömmel működik együtt egy olyan vállalattal, mint a Tevva, ami elkötelezte magát a hatékony, eredményes és fenntartható erőforrás-gazdálkodás mellett, és komolyan szeretné meghosszabbítani a lítium-ion akkumulátorainak életciklusát. Az olyan úttörőkkel való együttműködés, mint az akkumulátorok kezelésének támogatása érdekében fellépő Tevva, lehetőséget ad az Ecobatnak arra, hogy bővítse lítiumion-ion újrahasznosítási lábnyomát, és előmozdítsa a körforgásos energiagazdálkodást” – mondta Tom Seward, az Ecobat EU Key Accounts igazgatója.
A Tevva 7,5 tonnás akkumulátoros-elektromos teherautója, amelynek mostanában kezdik el a sorozatgyártását a vállalat londoni üzemében, 105 kWh kapacitású akkumulátorral üzemel. Az elem energiacellái annyi energiát vesznek fel, hogy a járműveik egyetlen feltöltéssel akár 220 kilométert is képesek megtenni, ami ebben a kategóriában kifejezetten impozáns teljesítménynek számít.
Nem ez az egyetlen innovációjuk egyébként: készülnek piacra lépni egy szintén 7,5 tonnás hidrogén-elektromos teherautóval is, ami jelentősen nagyobb, 560 kilométeres hatótávval rendelkezik. Egyéb tulajdonságok tekintetében mindkét jármű nagyon hasonló: 15–16 raklapnyi, összesen 2,8-3 tonnás rakományt bírnak el és az akkumulátoraik 90 százalékos feltöltési ideje 5-5 óra, de az utóbbi jármű hidrogéntartályának töltésére elegendő 10 perc is.
Gábor János
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.