Ez az e-teherautó gyártó mostantól újrahasznosítja az akkumulátorait

Ez az e-teherautó gyártó mostantól újrahasznosítja az akkumulátorait
2023. 03. 02., 10:07

A Tevva elektromos teherautógyártó első életciklusú akkumulátor-kezelési célból kötött partneri szerződést a lítium-ion eszközök újrahasznosításra specializálódott Ecobattal.

A vállalat mostantól javítja, felújítja, és újra felhasználhatóvá teszi a Tevva elektromos teherautóinak lítium-ion akkumulátorait. A partnerség egy 12 hónapos kísérleti fázissal kezdődik, ami az első életciklusú akkumulátorok kezelésére irányul, és további energiatárolási, illetve újrahasznosítási megoldásokra is kiterjeszthető – írja a The Engineer.

A Tevva székhelye az angliai Tilbury-ben található. Az e-mobilitási piac egy adott szegmensére koncentráló vállalat olyan elektromos járműgyártó, ami kizárólag 7,5 tonnás e-teherautókkal foglalkozik. A kocsik megépítésén és értékesítésén túl egyre jobban törődnek a fenntarthatósággal – annak környezettudatos és üzleti értelmében egyaránt.

Az Ecobattal kötött szerződés értelmében a partner akkumulátorszervízt is biztosít a Tevvának: amennyiben a jármű élettartama során probléma merülne fel, az Ecobat biztosítja, hogy a Tevva saját gyártású lítium-ion akkumulátorai a leghatékonyabb és környezetkímélőbb módon kerüljenek kezelésre, diagnosztizálásra és javításra.

„Azzal, hogy megállapodtunk és stratégiai partnerséget kötöttünk az Ecobattal, egy olyan vállalattal, amely bizonyítottan elkötelezett a hulladék minimalizálásában, az erőforrások tiszteletben tartásában és a ritkaföldfémek tiszteletben tartásában, tudatjuk ügyfeleinkkel, hogy a felelős vállalatként felkészültünk az akkumulátorok élettartamának végére” – jelentette ki a Tevva alapítója és vezérigazgatója. Asher Bennett a közleményben hozzátette: cége elkötelezett abban, hogy a lehető legjobb ügyfélszolgálatot nyújtsa, miközben támogatja az akkumulátorok kezelésének körforgásos megközelítését.

„Az Ecobat örömmel működik együtt egy olyan vállalattal, mint a Tevva, ami elkötelezte magát a hatékony, eredményes és fenntartható erőforrás-gazdálkodás mellett, és komolyan szeretné meghosszabbítani a lítium-ion akkumulátorainak életciklusát. Az olyan úttörőkkel való együttműködés, mint az akkumulátorok kezelésének támogatása érdekében fellépő Tevva, lehetőséget ad az Ecobatnak arra, hogy bővítse lítiumion-ion újrahasznosítási lábnyomát, és előmozdítsa a körforgásos energiagazdálkodást” – mondta Tom Seward, az Ecobat EU Key Accounts igazgatója.

A Tevva 7,5 tonnás akkumulátoros-elektromos teherautója, amelynek mostanában kezdik el a sorozatgyártását a vállalat londoni üzemében, 105 kWh kapacitású akkumulátorral üzemel. Az elem energiacellái annyi energiát vesznek fel, hogy a járműveik egyetlen feltöltéssel akár 220 kilométert is képesek megtenni, ami ebben a kategóriában kifejezetten impozáns teljesítménynek számít.

Nem ez az egyetlen innovációjuk egyébként: készülnek piacra lépni egy szintén 7,5 tonnás hidrogén-elektromos teherautóval is, ami jelentősen nagyobb, 560 kilométeres hatótávval rendelkezik. Egyéb tulajdonságok tekintetében mindkét jármű nagyon hasonló: 15–16 raklapnyi, összesen 2,8-3 tonnás rakományt bírnak el és az akkumulátoraik 90 százalékos feltöltési ideje 5-5 óra, de az utóbbi jármű hidrogéntartályának töltésére elegendő 10 perc is.

Gábor János

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 09. 06., 15:06
Az előző hónaphoz képest a 95-ös benzin átlagára 7 forinttal, 605 forintra, a gázolajé 10 forinttal, 611 forintra csökkent augusztusban a statisztikai hivatal jelentése szerint; a benzin átlagára 7 forinttal a szomszédos országok átlagára alatt maradt, a gázolajé megegyezett a szomszédos országokéval.
2024. 09. 05., 19:05
Nyár végéig a Balatoni Hajózási Zrt. kompjai 1 millió 229 ezer, a személyhajók pedig 791 ezer utast szállítottak, a társaság így tavalyhoz képest már 2 hónappal korábban, augusztus végére elérte a 2 milliós utasszámot.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.
2024. 08. 16., 22:15
epizód: 2024 / 16   |   hossz: 22:09
Az Edinburgh-i Egyetem magyar docense nem csak azt mesélte el, hogyan vezetett az útja egy hazai egyetemről a tengerentúli Caltech-re, majd Skóciába, hanem azt is, hogy jelenlegi kutatási területe ígéretes jövőképet fest a szív- és érrendszeri betegek hatékonyabb gyógyítása számára. A kémiai és biomérnök tudós egy pakisztáni kollégájával együtt fejlesztett 3D nyomtatással készülő véreret, aminek még az alapanyagát is ők állítják elő, olcsó nyersanyagokból. A forradalmi megoldás véglegesítéséhez nemzetközi együttműködésre is nyitott tudósok szerint a találmányuk egy napon humán betegekbe is beültethető lesz, jelentősen csökkentve a fertőzések veszélyét és gyorsítva a felépülést.
Hosszútávon döbbenetesen kevés cég éli túl a generációváltást. A lehetséges megoldásokról kritikusan fontos beszélni ezekben az években, amikor nagyon nagy létszámú hazai vállalatvezető éri el a nyugdíjkorhatárt, és nem biztos, hogy van koncepciója a gyeplő átadására. Laczkó Péter, a Lawrence & Bennet tulajdonos-vezérigazgatója bemutatja, milyen alapvető stratégiákat kell alkalmazni, hogy megmeneküljenek az évtizedek alatt felépített családi vállalkozások és az élethosszig végzett munkával összeszedett örökségek. A szakembernek arra is van válasza, hogy milyen módon folytassa a munkát egy cég, ha a leköszönő vezetőt már biztosan nem követi családtag.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS