A magyarországi bankok közül elsőként a CIB lépett

2020. 10. 20., 14:30

Gyorsabb és egyszerűbb hitelügyintézést, kevesebb bankfiókban töltött időt és a papíralapú iratok mennyiségének csökkentését hozza magával a CIB Bank piaci kamatozású jelzáloghiteleinek megújított igénylési folyamata, mely egyedülálló a hazai jelzáloghitel-piacon. A hitelügyintézést a CIB Bank több fázisnál online megoldásokkal gyorsítja, amelynek köszönhetően egy lakáshitel igénylése lehetséges úgy is, hogy az ügyfél csak egyetlen egyszer jelenik meg személyesen a bankfiókban szerződéskötésig, a szerződés aláírásakor, minden más lépésben a videóbankár segít.

Csökkenti a jelzáloghitelek igényléséhez szükséges időt és papírmunkát a CIB Bank. A bank az elmúlt fél évben azon dolgozott, hogy radikálisan megújítsa a lakáshitel-igénylést, és a fejlesztés eredménye, hogy jelentősen csökken a felhasznált papírmennyiség.

Az eddig átlagosan 150 oldalas dokumentummennyiség töredékére van csak papíralapon szükség, és az eddig megszokott átlagosan négy fióklátogatás helyett mindössze egy alkalommal, a szerződés aláírására kell bankfiókba menni, minden más online végezhető, videóbankár segítségével. Az új folyamatnak köszönhetően csökken a hitelkérelem befogadásához szükséges adminisztráció és az esetleges hiánypótlások teljesítésének ideje is kevesebb lehet.

A lakossági hitelek egyik legismertebb típusa az ingatlanvásárlás céljából felvett jelzáloghitel, ám ez a hiteltípus az, amelynek igénylése és folyósítása mind a bank, mind pedig az ügyfél számára a legösszetettebb és legidőigényesebb folyamat.

A koronavírus miatt életbe lépett korlátozások idején fogott intenzív fejlesztésbe a pénzintézet annak érdekében, hogy ne csak a korlátozások hatálya alatt, de később is egyszerűbb, gyorsabb és sokkal kevesebb papíralapú ügyintézést igénylő legyen az igénylési folyamat, ugyanakkor teljes mértékben megfeleljen a jogszabályi és felügyeleti előírásoknak és minden fél számára biztosítsa ugyanazokat a jogi garanciákat, mint a korábbi, papíralapú ügyintézés. Ezzel a lépéssel a CIB Bank elérhetővé tette videóbanki csatornán keresztül a piaci kamatozású jelzáloghitelek igénylését.

A hazai pénzügyi szektorban úttörő fejlesztés nemcsak a digitális technológiákra épít, az egész adminisztrációs folyamat újragondolása és egyszerűsítése révén valósulhatott meg. Mindez idő- és anyagi megtakarítást is jelent egyszerre az ügyfélnek és a banknak is, a kényelmesebb ügyintézés mellett.

Az ügyfélnek kevesebb időbe – akár szabadnap kivétele nélkül – telhet a hitelügyintézés, továbbá spórolhat a bankfiók-látogatáson és a járulékos költségeken. (parkolás, iratnyomtatás).

A papírmentes ügyintézés révén a bank a fióki munkatársak tehermentesítését segíti, és költséget takarít meg az iratnyomtatás, a szkennelés és a dokumentumok tárolása során. 

Fontos azonban, hogy a szakértő segítség így sem marad el: a folyamat során egy videóbankár áll az ügyfelek rendelkezésére, minden kérdésükre választ ad, és végigkíséri őket az igénylési folyamaton.

„A CIB Bank arra számít, hogy hat hónapon belül a jelzáloghitel-igénylések 10-15 százaléka zajlik majd a most bevezetett, kényelmes és időtakarékos folyamat szerint. Ezzel a megoldással újabb nagy lépést tettünk a digitális átállás útján, így már nemcsak számlát nyitni vagy személyi kölcsönt igényelni lehet nálunk online, de a jelzáloghitel-igénylés is elindítható otthonról. Ennél a terméknél a jogszabályi előírások miatt még nem lehetséges a szerződések megkötése elektronikus úton, de folyamatosan követjük a jogszabályi változásokat és vizsgáljuk annak a lehetőségét, hogy hogyan tudjuk kiszélesíteni az elérhető termékek körét, és megvalósítani a teljesen online lakáshitel-felvételi folyamatot.” – mondta Kói Tibor, a CIB Bank jelzáloghitelért felelős termékfejlesztési menedzsere.

A Magyar Nemzeti Bank 2019 év végén és 2020 elején két fázisban mérte fel a hazai bankok digitalizációs szintjét és felkészültségét – e szerint a szektor tisztában van a digitális transzformáció fontosságával. A jegybank elemzése szerint a bankoknál vezetői szinten a digitalizáció iránti elkötelezettség magas, a belső folyamatok digitalizációja öles léptekkel halad, és a munkaerő digitális felkészültségére is számíthatnak az ügyfelek. A CIB Bank számára a mindennapi banki folyamatok digitalizációja kiemelt stratégiai cél.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 03. 22., 13:09
Vezetői stílusom szerves része a folyamatos és drasztikusan őszinte visszajelzés, de ezt nagyon szépen be tudom csomagolni – mondta az Üzletemnek Hortobágyi László, a Nova Human Resource Kft. új üzletágának igazgatója.
2023. 03. 14., 13:43
Tíz év alatt sikerült egy marginális szereplőnek számító magyar kisvállalatból Magyarország elsőszámú fejvadász cégét felépíteni – mondta az Üzletemnek dr. Molontay Patrik, a HumanField Vezető- és Specialistakiválasztó Kft. ügyvezető igazgatója és Executive-üzletágvezetője.
2023-03-30 19:11:00
Az ügyvédekről szóló filmeknek, sorozatoknak se szeri se száma. De miért megy olyan jól ez a téma? Miért érdekli az embereket, hogy milyen egy ügyvéd, hogyan dolgozik?
2023-03-30 17:11:06
Magyarország 2030-ra saját forrásokból fedezheti a teljes áramszükségletét, beleértve az addig kiépülő új ipari kapacitások szükségletét is – mondta az Energiaügyi Minisztérium közigazgatási államtitkára a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségének (MGYOSZ) csütörtöki rendezvényén Budapesten.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 03. 26., 23:45
epizód: 2023 / 3   |   hossz: 19:51
Mi kerül akár több tízmillió forintba egy nagy teljesítményű hangsugárzón és miben különbözik a hagyományos értelemben vett hangfalaktól? Hogyan lehetséges, hogy nem vastagabb egy faliképnél, mégis úgy szólaltat meg analóg és digitális zenét, mint semmi más? A világhír felé haladó márka sztoriját Kiss Imre, a Popori Acoustics értékesítési és marketingvezetője mutatja be.
Miért és hogyan érdemes különbséget tenni vállalkozás és női vállalkozás között? Hogyan segítheti ez a szekció a VOSZ-on belül a hazai társas vállalkozások női vezetőit és dolgozóit? Mi az, amit egy női vállalkozás csípőből tud, de a cégeknek – még a nagyobbaknak is – még mindig tanulni kell? A szövetség legújabb szervezetét, a Női Vállalkozói Szekciót az elnök, Lakatosné Lukács Zsuzsanna mutatja be.
Mire számíthatnak a hazai vendéglátók és a szálláshely-szolgáltatók 2023-ban? Melyek az ágazat legfőbb problémái és kiugrási lehetőségei, mely régiók reménykedhetnek leginkább jó eredményekben? Hogyan támogatja a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége az ágazat szereplőit? A kérdésekre Duska Sándor, az Idegenforgalmi, Szálláshely-szolgáltatók és Vendéglátó-ipari szekció elnöke válaszol.

  Rovathírek: GUSTO

A szervezők célja, hogy összehozzák a kenyér szerelmeseit, hogy kicserélhessék tapasztalataikat, hogy visszaemeljék a köztudatba az igazi kenyérsütés fogalmát, készítésének változatait, eredeti ízeit.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS