A magyarországi bankok közül elsőként a CIB lépett

2020. 10. 20., 14:30

Gyorsabb és egyszerűbb hitelügyintézést, kevesebb bankfiókban töltött időt és a papíralapú iratok mennyiségének csökkentését hozza magával a CIB Bank piaci kamatozású jelzáloghiteleinek megújított igénylési folyamata, mely egyedülálló a hazai jelzáloghitel-piacon. A hitelügyintézést a CIB Bank több fázisnál online megoldásokkal gyorsítja, amelynek köszönhetően egy lakáshitel igénylése lehetséges úgy is, hogy az ügyfél csak egyetlen egyszer jelenik meg személyesen a bankfiókban szerződéskötésig, a szerződés aláírásakor, minden más lépésben a videóbankár segít.

Csökkenti a jelzáloghitelek igényléséhez szükséges időt és papírmunkát a CIB Bank. A bank az elmúlt fél évben azon dolgozott, hogy radikálisan megújítsa a lakáshitel-igénylést, és a fejlesztés eredménye, hogy jelentősen csökken a felhasznált papírmennyiség.

Az eddig átlagosan 150 oldalas dokumentummennyiség töredékére van csak papíralapon szükség, és az eddig megszokott átlagosan négy fióklátogatás helyett mindössze egy alkalommal, a szerződés aláírására kell bankfiókba menni, minden más online végezhető, videóbankár segítségével. Az új folyamatnak köszönhetően csökken a hitelkérelem befogadásához szükséges adminisztráció és az esetleges hiánypótlások teljesítésének ideje is kevesebb lehet.

A lakossági hitelek egyik legismertebb típusa az ingatlanvásárlás céljából felvett jelzáloghitel, ám ez a hiteltípus az, amelynek igénylése és folyósítása mind a bank, mind pedig az ügyfél számára a legösszetettebb és legidőigényesebb folyamat.

A koronavírus miatt életbe lépett korlátozások idején fogott intenzív fejlesztésbe a pénzintézet annak érdekében, hogy ne csak a korlátozások hatálya alatt, de később is egyszerűbb, gyorsabb és sokkal kevesebb papíralapú ügyintézést igénylő legyen az igénylési folyamat, ugyanakkor teljes mértékben megfeleljen a jogszabályi és felügyeleti előírásoknak és minden fél számára biztosítsa ugyanazokat a jogi garanciákat, mint a korábbi, papíralapú ügyintézés. Ezzel a lépéssel a CIB Bank elérhetővé tette videóbanki csatornán keresztül a piaci kamatozású jelzáloghitelek igénylését.

A hazai pénzügyi szektorban úttörő fejlesztés nemcsak a digitális technológiákra épít, az egész adminisztrációs folyamat újragondolása és egyszerűsítése révén valósulhatott meg. Mindez idő- és anyagi megtakarítást is jelent egyszerre az ügyfélnek és a banknak is, a kényelmesebb ügyintézés mellett.

Az ügyfélnek kevesebb időbe – akár szabadnap kivétele nélkül – telhet a hitelügyintézés, továbbá spórolhat a bankfiók-látogatáson és a járulékos költségeken. (parkolás, iratnyomtatás).

A papírmentes ügyintézés révén a bank a fióki munkatársak tehermentesítését segíti, és költséget takarít meg az iratnyomtatás, a szkennelés és a dokumentumok tárolása során. 

Fontos azonban, hogy a szakértő segítség így sem marad el: a folyamat során egy videóbankár áll az ügyfelek rendelkezésére, minden kérdésükre választ ad, és végigkíséri őket az igénylési folyamaton.

„A CIB Bank arra számít, hogy hat hónapon belül a jelzáloghitel-igénylések 10-15 százaléka zajlik majd a most bevezetett, kényelmes és időtakarékos folyamat szerint. Ezzel a megoldással újabb nagy lépést tettünk a digitális átállás útján, így már nemcsak számlát nyitni vagy személyi kölcsönt igényelni lehet nálunk online, de a jelzáloghitel-igénylés is elindítható otthonról. Ennél a terméknél a jogszabályi előírások miatt még nem lehetséges a szerződések megkötése elektronikus úton, de folyamatosan követjük a jogszabályi változásokat és vizsgáljuk annak a lehetőségét, hogy hogyan tudjuk kiszélesíteni az elérhető termékek körét, és megvalósítani a teljesen online lakáshitel-felvételi folyamatot.” – mondta Kói Tibor, a CIB Bank jelzáloghitelért felelős termékfejlesztési menedzsere.

A Magyar Nemzeti Bank 2019 év végén és 2020 elején két fázisban mérte fel a hazai bankok digitalizációs szintjét és felkészültségét – e szerint a szektor tisztában van a digitális transzformáció fontosságával. A jegybank elemzése szerint a bankoknál vezetői szinten a digitalizáció iránti elkötelezettség magas, a belső folyamatok digitalizációja öles léptekkel halad, és a munkaerő digitális felkészültségére is számíthatnak az ügyfelek. A CIB Bank számára a mindennapi banki folyamatok digitalizációja kiemelt stratégiai cél.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 12. 05., 10:10
Nálunk nem csupán a szavak szintjén érvényes az, hogy egy hajóban evezünk, hanem tényleg közösen, csapatként jutunk át egyik partról a másikra – mondta az Üzletemnek Csuhay Attila, az ingatlanprojektek menedzselésével foglalkozó GPM Kft. ügyvezető igazgatója.
2023-12-11 16:10:00
Míg a „scoring” csak bizonyos feltételek mellett megengedett, a fennálló tartozás elengedésére vonatkozó információk huzamos ideig történő tárolása ellentétes az általános adatvédelmi rendelettel– mondta ki ítéleteiben az Európai Unió Bírósága.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 12. 05., 23:30
epizód: 2023 / 19   |   hossz: 20:00
Ebben az epizódban azt a nagy horderejű és rendkívül összetett munkát mutatjuk be, amit Magyarország legmagasabb irodaháza, a MOL Campus építése során végeztek a kivitelezők. A csúcsidőszakban 1800 dolgozó munkáját összefogó Wolf András meg is kapta érte az Év Projektmenedzsere díjat, amit a Projektmenedzsment Kiválóság Tábla tagjaiból álló zsűri ítélt meg számára. A Market Építő Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese szerint amellett, hogy nagy elismerés kollégáktól kapni egy ekkora díjat, meg is erősítette abban a tudatban, hogy érdemes példamutatóan, kitartóan dolgozni a sikerért. A szakember persze a MOL Campus innovatív kivitelezését és fenntartható megoldásait is örömmel bemutatta a BizniszPlusznak adott interjúban.
Egyetlen vállalkozás sem építi fel önmagát, és a legfőbb erőforrása a vezető, aki – pláne egy új üzlet megalapozása közben – sajátos támogatást igényel. A többféle vállalkozás- és vezetőfejlesztő tréninget szervező SEED Alapítvány az ügyvezető igazgató szerint még frissebb módszerekkel, gyakorló vállalkozókkal mentorálja a kezdőket. Lakatosné Lukács Zsuzsanna ebben az epizódban világít rá, hányféle teendő van egy üzleti ötlettel, mire az működő vállalkozássá alakul. Ezen az úton tereli végig az újdonsült cégeket a RajtUp programjuk is.
Ebben az epizódban Pataki Tamás, a Canon Business Development Managere segítségével mutatjuk be, hogy milyen eszközök és mesterséges intelligencia megoldások lehetnek az orvosok segítségére – már nem is a jövőben, hanem akár napjainkban. Az elöregedő társadalmakban egyre több pácienst kell ellátnia az egészségügynek, így olyan technológiák nélkül, amiket például a Canon Medical Solutions képalkotó rendszerei nyújtanak, egyre nehezebb megfelelő számú és pontosságú diagnózist felállítani. De mi köze mindennek a ReCaptcha internet-felhasználó azonosításhoz és az önvezető autókhoz? Ez is kiderül a beszélgetésből.

  Rovathírek: GUSTO

Elkészült a magyar fejlesztésű, kézzel készült borospohár, amely teljesen új, kifinomult arcát mutatja meg a világ egyik legjobb édes borának, az aszúnak. Megérkezett az ASZÚGLASS!

  Rovathírek: ATOMBUSINESS