Megjött a gasztrotech cég étvágya: 15 ország már kevés neki

2019. 07. 02., 14:30

A helsinki központú, ételkiszállítással foglalkozó finn gasztrotech cég, a Wolt 160 millió dolláros tőkebevonást kapott a közelmúltban. A Wolt a terjeszkedés folytatásába fekteti a pénzt.

A befektetés két körből áll, a nemrég lezárult,  ICONIQ Capital  általi 130 millió dolláros C körös, illetve egy 2018. januári, a 83North által vezetett 30 millió dolláros B körös bevonásból.  A Highland Europe, az EQT Ventures és a Lifeline Ventures szintén a befektetők között voltak ezekben a körökben. A Wolt az új tőkét a növekedés és a terjeszkedés folytatásába invesztálja.

"Az online ételkiszállítás piaca az előrejelzések szerint globálisan a jelenlegi 35 milliárd dollárról 2030-ra 365 milliárd dollárra növekszik. Ez óriási lehetőség a Wolthoz hasonló cégek számára földrajzi helytől függetlenül. Míg azonban látszólag bárki rendkívül gyors növekedést tud produkálni ezen a piacon, hihetetlenül nehéz ezt úgy megteremteni, hogy közben hosszú távon is profitábilis vállalkozást építsen. A Wolt pontosan erre fókuszál: felépíteni a leghatékonyabban működő vállalkozást az ételkiszállítás területén”  -mondta Miki Kuusi, a Wolt alapítója és  ügyvezető igazgatója.

Egy évvel ezelőtt a Wolt 4 északi ország 10 városában volt jelen. Azóta a dinamikus terjeszkedésnek köszönhetően jelenleg az EMEA régió 15 országának 50 városában működik. A gasztrotech  Wolt titka a saját technológián alapuló ételkiszállítás: a cég platformja a logisztikát valós időben optimalizálja, ami lehetővé teszi a Wolt számára, hogy az iparági átlagnál hatékonyabban szállítsa a rendeléseket.

"Rendkívül vonzó volt számunkra a Wolt lenyűgözően hatékony működési- és profitmodellje. Nagyon várjuk a közös munkát a Wolt csapatával, amely gyors növekedést és terjeszkedést biztosít világszinten az ételkiszállítási iparágban, miközben hosszú távra erős és fenntartható működési modellt épít" – nyilatkozta Greg Stanger az ICONIQ Capital üzlettársa.

A Woltot 2014-ben Helsinkiben alapították,  jelenleg 15 országban több, mint 450 dolgozója van. A cég 80 fős fejlesztői csapata dolgozik folyamatosan saját fejlesztésű technológiáján. Erőteljes működési eredményeket és alapokat épített ki: már  több, mint 5 ezer étteremmel és 10 ezer futárral dolgozik világszerte.

Magyarországon a Wolt egy éve van jelen, 2018 májusában Budapesten is dolgozik. „Nagyon büszkék vagyunk arra, amit a magyar operáció elért az elmúlt egy évben. Ez a befektetés további stratégiai lehetőségeket biztosít a terjeszkedésünk folytatására” – mondta Tajta Ákos, a Wolt Magyarország ügyvezető igazgatója.

Magyarországon már több mint 200 étteremmel állnak szerződéses viszonyban és mintegy 500 futárt foglalkoztatnak.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 28., 10:10
A szerződés alapvető jellemzője, hogy a felek egybehangzó akaratát fejezi ki. Mi a helyzet akkor, hogy az egyik szerződő felet tévedésbe ejtették, és emiatt döntött a szerződéskötés mellett? A legfontosabb tudnivalókat dr. Szabó Gergely ügyvéd foglalta össze.
2024-05-29 15:40:00
Az ingatlan.com májusi adatai, valamint az aktuális hazai ingatlanpiaci trendek alapján a money.hu összegyűjtötte, hol lehet érdemes most nyaralót vásárolni, és hogyan finanszírozható akár hitelből is egy balatoni víkendház.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS