A tejtermékek után a tartós élelmiszerek is a GVH célkeresztjébe kerültek

A tejtermékek után a tartós élelmiszerek is a GVH célkeresztjébe kerültek
2023. 02. 09., 16:13

Újabb gyorsított ágazati vizsgálattal és rajtaütésekkel folytatódnak a Gazdasági Versenyhivatal célzott hatósági akciói, amelyek célja, hogy feltárják a hazai élelmiszer-termékláncok versenytorzulásait. A versenyhatóság különböző élelmiszerpiaci szereplőknél tartott helyszíni kutatást.

2023. február 8-án a nemzeti versenyhatóság újabb gyorsított ágazati vizsgálatot indított a tartós élelmiszerek piacán. A vizsgálat oka, hogy számos tartós élelmiszer (pl. konzerv- és gyorsfagyasztott termékek) fogyasztói ára nagymértékben emelkedett, emellett az elmúlt évben időszakos hiányhelyzetek is kialakultak. Az érintett élelmiszerek értékláncai – a termékcsoport sokfélesége miatt – egymástól eltérhetnek, ugyanakkor minden esetben többszintűek, és mind hazai, mind külföldi vállalkozások megtalálhatók bennük. A GVH vizsgálata – a tejtermékekhez hasonlóan – a tartós élelmiszerek esetében is kiterjed az érintett piacok teljes forgalmazási láncolataira és versenyviszonyaira, hogy feltérképezhesse: torzulhatott-e vagy korlátozódhatott-e a verseny akár az érintett termékkörök kiskereskedelmi piacain, akár az értéklánc bármely más szintjén.

A fogyasztói árak csökkenésének elősegítését célzó fellépés-sorozat a tej- és tejtermékek gyorsított ágazati vizsgálatával indult 2023. január 20-án, amelynek keretében jelenleg is zajlik az adatgyűjtés.

A gyorsított ágazati vizsgálatok során a GVH a versenytörvény felhatalmazása alapján – bírói engedéllyel – helyszíni kutatást (rajtaütést) is tarthat; az elmúlt két nap során számos helyszínre is kiszállt előzetes értesítés nélkül, hogy adatokat gyűjtsön a forgalmazási láncolat legkülönbözőbb szintjein (gyártóktól, forgalmazóktól, kis- és nagykereskedelmi szereplőktől).

Az információgyűjtés lezárultát és az adatok elemzését követően a GVH nyilvános jelentésekben összegzi majd a gyorsított ágazati vizsgálatok eredményeit.

GVH Közszolgálati kommunikációs és Külkapcsolati Iroda

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 08., 22:05
Az elmúlt fél évben több mint egymilliárd műanyag palackot, fémdobozt és üveget váltottak vissza Magyarországon; karácsony és újév között több napon is 10 millió felett volt a napi visszaváltások száma, amivel megdőlt az augusztusi 8 milliós rekord – tájékoztatott a MOHU.
2025-01-09 09:10:00
2024 novemberében az ipari termelés volumene 4,2, munkanaphatástól megtisztítva 2,9 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól; a szezonálisan és munkanappal kiigazított adatok alapján a kibocsátás az előző hónaphoz képest 1,6 százalékkal csökkent – tájékoztatott a statisztikai hivatal.
2025-01-07 22:45:00
Erősen indult az év a lakáspiacon az ingatlan.com adatai szerint. 2024 utolsó és 2025 első napjaiban – december 27. és január 5. között – éves összevetésben 8 százalékkal nőtt az eladó lakóingatlanok iránti érdeklődések száma, a két évvel ezelőtti szintet pedig 28 százalékkal haladja meg.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS