Útdíjszedés: könnyebbé válik a be nem fizetett díjak behajtása

2019. 03. 05., 13:15

Az EU új információ-megosztási rendszert vezet be, amivel lehetővé teszi a tagállamok nemzeti hatóságainak, hogy hozzáférhetnek egymás gépjármű-nyilvántartási adataihoz, és hogy azonosítani tudják azoknak a járműveknek a tulajdonosait, amelyek esetében elmaradt az útdíj megfizetése.

Az új rendszer az elektronikus útdíjszedési rendszerek azon aktualizált szabályainak a részét képezi, amelyeket az Európai Tanács is elfogadott (azt követően, hogy 2018. november 20-án ideiglenes megállapodást sikerült elérni az Európai Parlamenttel).

Az új szabályok átjárhatóbbá, egyúttal költséghatékonyabbá és felhasználóbarátabbá teszik az elektronikus útdíjszedési rendszereket. Felszámolják továbbá az olyan adminisztratív akadályokat, mint például a körülményes jóváhagyási eljárások és a szabványoktól eltérő, sajátos helyi műszaki előírások. Mindezek eredményeként az elektronikus útdíjszedési szolgáltatók könnyebben bejuthatnak majd az útdíjszedési piacra.

A további lépések

A Tanácsban lezajlott szavazással lezárult a jogalkotási eljárás. Az Európai Parlament 2019. február 14-én szavazott a javaslatról. Az irányelvet mindkét intézmény aláírja, majd azt kihirdetik az EU Hivatalos Lapjában. A kihirdetését követően 20 nappal lép hatályba, az új intézkedéseket pedig a hatálybalépéstől számított 30 hónap elteltével kell majd alkalmazni.

Az irányelv itt olvasható magyarul:

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-12 21:10:35
Csak a személyre szabott és élményalapú munkahelyek képesek hosszú távon megtartani az értékes munkaerőt – hangzott el a FIVOSZ hétfői HR-konferenciáján, ahol panelbeszélgetésen keresték a választ arra, hogy milyen az ideális munkahely 2024-ben.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS