RSM-felmérés: a Brexit rombolja az Egyesült Királyság kereskedelmi hírnevét

2019. 03. 25., 15:33

Az európai vállalatok körében végzett felmérésünk eredménye szerint a Brexit veszélyezteti az Egyesült Királyság nemzetközi kereskedelmi központi státuszát. A brit cégek vezetői kevésbé borúsan látják a helyzetet.

Az európai középvállalatok vezetői szerint károkat okoz a rendezetlen Brexit 

Az európai üzleti döntéshozók körében végzett kutatásban részt vevő vállalkozások 90 százaléka szerint az, hogy Egyesült Királyság nem tudott eljutni egy szabályozott kilépés feltételeinek elfogadásáig alig egy héttel a határidő lejárta előtt, jelentősen károsítja az Egyesült Királyság kereskedelmi partneri hírnevét. 

Az európai cégvezetői körben végzett felmérés azt mutatja, hogy Nagy-Britannia reputációs veszteségének hatása egyértelműen tetten érhető a vállalatok szintjén is.  Az európai cégek az Egyesült Királyságnak való kitettségük csökkentésével igyekeznek megvédeni ellátási láncaikat. A közelgő Brexit eredményeként minden ötödik (18 százalék) európai vállalkozás az Egyesült Királyságon kívüli új piacokon bővítette tevékenységét, míg a cégek közel hatoda már újratárgyalta szerződését az Egyesült Királyságbeli beszállítóival. A Brexit hatására számos európai vállalat mérlegeli azt az alternatívát is, hogy elhagyja az Egyesült Királyságot.

Az európai üzleti vezetők 89 százaléka úgy véli, hogy csökken az Egyesült Királyság mint üzleti tevékenységi helyszín jelentősége, míg 8 százalékuk már el is költöztette operációjának egy részét az országból.

A brit cégek kisebb kockázatot látnak a Brexitben

A brit középvállalkozások körében végzett másik felmérés ezzel ellentétben azt mutatta, hogy a brit cégek kevésbé aggódnak a Brexit káros reputációs hatásai miatt. Csupán a brit cégek negyede gondolja úgy, hogy az Egyesült Királyság kereskedelmi hírnevét a Brexit károsította, míg minden ötödik cégvezető inkább javulást érzékelt. Utóbbi álláspontot az európai vállalkozások döntéshozóinak csak 3 százaléka osztotta.

Az Egyesült Királyságnak kulcsfontosságú szerepe van számos európai üzleti ellátási láncban, ez a pozíció úgy tűnik, veszélyben van. Az európai vállalkozások többségében negatív válaszai lehetnek részben érzelmi alapúak, de valószínűleg valós következményekkel járhatnak és hosszútávra szóló elmozdulást eredményezhetnek abban, hogy az uniós vállalatok hogyan és hol működnek. A londoni és brüsszeli politikai eseményektől függetlenül, az Egyesült Királyság és az EU üzleti vezetőn is múlik, hogy a vállalatok közötti kereskedelemi és gazdasági kapcsolatok hogyan alakulnak a jövőben.

A felmérésekről

A felmérések külön brit és európai minták segítségével készültek. Az európai üzleti döntéshozók körében végzett, a Brexitről készült RSM-felmérést az European Business Awards végezte 2019. február végén, közel 400 európai vállalat vezetőjének véleményének megkérdezésével. A brit középvállalkozások körében végzett, a YouGov által az RSM UK nevében végzett felmérés keretében több mint 300 Egyesült Királyságbeli cégvezető válasza került feldolgozásra 2019. január/februárjában.

RSM Hungary

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS