Pert nyert az Európai Bizottsággal szemben a Deutsche Telekom

Pert nyert az Európai Bizottsággal szemben a Deutsche Telekom
2024. 06. 11., 13:10

Az Európai Bizottságnak kamatot kell fizetnie azon bírságok után, amelyeket a versenyjog területén jogosulatlanul szabott ki, és amelyek összegét ideiglenesen beszedte – mondta ki friss ítéletében az Európai Unió Bírósága.

„Az ügy”

2014. október 15-én az Európai Bizottság hozzávetőleg 31 millió euró összegű bírságot szabott ki a Deutsche Telekom AG-vel szemben, amiért az a széles sávú távközlési szolgáltatások szlovák piacán visszaélt az erőfölényével. A Deutsche Telekom keresetet indított e határozat megsemmisítése iránt az Európai Unió Törvényszéke előtt, ezzel együtt pedig 2015. január 16-án ideiglenesen megfizette e bírságot. A Törvényszék részben helyt adott e keresetnek, és a bírság összegét hozzávetőleg 12 millió euróval csökkentette. Ezért a Bizottság 2019. február 19-én visszatérítette ezt az összeget a Deutsche Telekomnak – foglalta össze „az ügy” előzményeit a Bíróság közleménye.

Ezt követően a Deutsche Telekom azt kérte a Bizottságtól, hogy fizesse meg számára az ezen összeg után járó késedelmi kamatokat a bírság megfizetésének időpontjától a visszatérítés időpontjáig terjedő időszakra, azaz több mint négy évre vonatkozóan. Mivel a Bizottság ezt megtagadta, a Deutsche Telekom ismét a Törvényszékhez fordult, amely arra kötelezte a Bizottságot, hogy fizessen meg a Deutsche Telekomnak hozzávetőleg 1,8 millió eurót. A Bizottság a Törvényszék ezen ítélete ellen fellebbezést nyújtott be a Bírósághoz.

Az ítélet

Az Európai Bíróság elutasítja a fellebbezést, ezáltal pedig helybenhagyja a Törvényszék ítéletét. Figyelembe véve ugyanis az állandó ítélkezési gyakorlatot – amelyet nem szükséges megváltoztatni –, amennyiben valamely uniós bíróság visszaható hatállyal megsemmisíti vagy csökkenti a versenyszabályok megsértése miatt a bizottsági határozatban kiszabott bírságot, ezen intézmény köteles az ideiglenesen megfizetett bírság összegének egészét vagy egy részét az e bírság ideiglenes megfizetésének időpontjától a visszatérítés napjáig terjedő időszakra járó kamatokkal együtt visszatéríteni.

Ez a kötelezettség akkor is fennáll, ha e bírság összegének a Bizottság általi befektetéséből származó pénzügyi hozam ebben az időszakban nulla, esetleg negatív volt. Nem „késedelmi kamatról” van szó, hanem olyan kamatról, amelynek az a célja, hogy átalányösszegben kártalanítsa a vállalkozást a szóban forgó összeg nyújtotta előnyök élvezetétől való megfosztásért. (A Bizottság által a Deutsche Telekom részére fizetendő kamat mértéke az Európai Központi Bank refinanszírozási kamatlába 3,5 százalékponttal növelt mértékének felel meg.)

A képen az ítéletet kihirdető Koen Lenaerts, az Európai Unió Bírósága elnöke.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS