Online rendelés esetén a megrendelés gombnak vagy hasonló funkciónak egyértelműen jeleznie kell, hogy az arra történő kattintással a fogyasztó fizetés teljesítésére vállal kötelezettséget – mondta ki ítéletében az Európai Unió Bírósága.
Németországban egy olyan lakás bérlője, amelynek havi bérleti díja meghaladta a nemzeti jog által megengedett lakbérplafont, egy követeléskezelő vállalkozástól a túlfizetett bérleti díjak bérbeadóktól való visszakövetelését kérte. A fogyasztó ezt a megrendelést e szolgáltató internetes oldalán keresztül tette meg. Mielőtt a megrendelés gombra kattintott, kipipálta a megfelelő négyzetet az általános feltételek elfogadása érdekében. Ez utóbbiak szerint a bérlőknek a megtakarított éves bérleti díj egyharmadának megfelelő díjazást kell fizetniük, ha a szolgáltatónak a jogaik érvényesítésére irányuló kísérletei sikeresek – vázolja a „tényállást” a Bíróság közleménye.
A szolgáltató és a bérbeadók közötti, ezt követő jogvitában a bérbeadók arra hivatkoznak, hogy a bérlő nem bízta meg érvényesen a szolgáltatót. A megrendelés gomb ugyanis nem tartalmazta a fogyasztók jogairól szóló irányelvben előírt, „fizetési kötelezettséggel járó megrendelés” (vagy ennek megfelelő) feliratot. Ezzel kapcsolatban az a kérdés merül fel, hogy e követelményt akkor is alkalmazni kell-e, ha a bérlő fizetési kötelezettsége nem kizárólag a megrendeléssel keletkezik, hanem a jogainak sikeres érvényesítésére is szükség van. Az e jogvitában eljáró német bíróság ebben a tekintetben intézett kérdést a Bírósághoz.
A Bíróság megállapította, hogy a kereskedő az irányelv követelményeinek megfelelően köteles a fogyasztót – az interneten történő megrendelés megtétele előtt – tájékoztatni arról, hogy e megrendeléssel fizetés teljesítésére vállal kötelezettséget. A kereskedő e kötelezettsége attól függetlenül fennáll, hogy a fogyasztó fizetési kötelezettsége feltétlen-e, vagy ez utóbbi csak valamely feltétel későbbi teljesülését követően köteles a kereskedőnek fizetni. Ha a kereskedő nem tartotta be a tájékoztatási kötelezettségét, a megrendelés a fogyasztót nem köti. Nincs azonban akadálya annak, hogy a fogyasztó megerősítse a megrendelését.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
A tartály legösszetettebb formájú csonkzónái elkészültek; a csonkgyűrűk és a további fő elemek egyenként elvégzett minőségügyi átvétele után azok további megmunkálására és a tartály összeállítására az AEM-Technologies volgodonszki gyárában kerül sor.