A textiliparban dolgozók tízezrei kerülhetnek utcára Európában

2020. 07. 26., 09:00

Több mint 150 ezer munkahely került veszélybe az európai ruházati és textiliparban a koronavírus-járvány következtében az Euler Hermes hitelbiztosító nemrég közölt tanulmánya szerint.

„Azt feltételezzük, hogy a gazdaságot támogató számtalan intézkedés dacára mintegy 13 ezer vállalat szűnik meg Európában 2021 végére, ami azt jelenti, hogy az európai textiliparban mintegy 158 ezer álláshely került valószínűleg veszélybe” – mutatott rá Ron van het Hof, az Euler Hermes németországi leányvállalatának vezetője.

Az európai ruházati és textilipari vállalatok értékesítése idén 19 százalék körüli mértékben eshet vissza a járvány következtében. Bár jövőre érzékelhetően emelkedni fog az iparág forgalma, a járvány előtti szintet 2023-ig nemigen éri el.

Németországban várhatóan 12 százalékkal csökken idén a textilipar értékesítése, ami jóval kevesebb az olaszországi vagy a franciaországi forgalom visszaesésénél. Ennek jórészt az az oka, hogy Németországban sokkal rövidebb ideig tartott és kevésbé volt szigorú a járvány miatti zárlat, valamint viszonylag gyorsan újra kinyitottak a ruházati és textilipari termékeket árusító üzletek.

Az Euler Hermes tanulmányának szerzője szerint a válság lehetőséget is jelent az európai ruházati és textiliparnak, ha a környezetvédelmi tudatosság növekedése és a járvány következményei azt eredményezik, hogy a fogyasztók elfordulnak a gyorsan változó és olcsó idénydivattól.

Mintaként szolgálhat Olaszország, ahol a fogyasztók, a gyártók és a kiskereskedők a globális trendektől eltérőn inkább a drágább, jobb minőségű és helyben gyártott ruhákat részesítik előnyben. A kevesebb import és a helyi gyártás felfuttatása érezhetően jelentős lökést adhatna az európai textiliparnak. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024. 12. 11., 09:11
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS