Szakmai segítséget is kapnak a biztosítótól a gabonatermesztők

2019. 05. 15., 16:15

Májusban újabb nehézséget okoz a gazdáknak az időjárás: a Dunántúlon már több helyen tarolt jégeső viharok kíséretében. A Gabonatermesztők Országos Szövetsége és a Groupama Biztosító közötti stratégiai partnerség a gazdák közvetlen, szakmailag hiteles informálását segíti.

Az őszi vetésű szántóföldi növények esetében jelentősen érzékelhető a novembertől tartó aszályos időjárás káros hatása, a piac meghatározó biztosítójához az elmúlt évekhez képest nagyobb számban érkezett erre vonatkozó kárbejelentés. Az Országos Meteorológiai Szolgálat adatai alapján megfigyelhető, hogy az ország területeit nem egyforma mértékben sújtotta az időjárási anomália.

„Míg a nyugati és dél-nyugati tájakon kevésbé okozott kárt a csapadék hiánya, addig északon –- ahol akár az átlagtól való – 60 milliméteres eltérés is tapasztalható – súlyosabb a helyzet, ami megmutatkozik a kárbejelentések eloszlásában is. Ezeken a helyeken minimum 30-40 százalékos terméskiesés várható” – Baranyi Szabolcs, a Groupama Biztosító mezőgazdasági üzleti igazgatója szerint. Az aszályos időszak után a jég okozhat komolyabb károkat, a Dunántúl több területén már május elején jégeső esett vihar kíséretében. 

A károk enyhítésében sokat segíthet egy megfelelő biztosítás, amelynek kiválasztásához a gazdáknak minden szükséges információ birtokában kell lenniük. Ebben segíti a termelőket egy új kommunikációs csatorna megnyitásával a Groupama Biztosító és a Gabonatermesztők Országos Szövetsége. Stratégiai együttműködésükkel bátorítani szeretnék a termelőket, hogy tudjanak és merjenek kérdezni a biztosító szakemberitől, és így átláthatóvá váljanak számukra a biztosítási folyamatok az ajánlatadástól egészen a kárrendezésig.

„A gazdákhoz sok esetben nem jut el a megfelelő információ a biztosítások típusairól, feltételeiről, előnyeiről, mert nincsenek közvetlen kapcsolatban a biztosítóval. A növénybiztosítások megkötésének vagy megújításának 70 százaléka májusra esik, mivel a díjtámogatott növénybiztosításokat május 31. előtt lehet megkötni. Az utolsó pillanatig várnak annak ellenére, hogy a gazdák ilyenkor már jócskán benne vannak a munkában. Ha januárban vagy februárban, vagy akár még előbb intéznék a biztosítást, egy nyugodtabb időszakban, megfontoltabban tudnának döntést hozni, ráadásul utólagos módosításokra is lenne lehetőség, de erről is kevesen tudnak. A két szervezet közötti stratégiai partnerség célja többek között, hogy erősítse a mezőgazdasági biztosítások hitelességét és szakmaiságát– mondta a szakértő.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-12 21:10:35
Csak a személyre szabott és élményalapú munkahelyek képesek hosszú távon megtartani az értékes munkaerőt – hangzott el a FIVOSZ hétfői HR-konferenciáján, ahol panelbeszélgetésen keresték a választ arra, hogy milyen az ideális munkahely 2024-ben.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS