Az MNB újabb fogyasztóvédelmi vizsgálatot indított az – itthon határon átnyúló szolgáltatóként működő – NOVIS biztosítónál a társaság panaszkezelési és ügyfél-tájékoztatási gyakorlatát, illetve a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmára vonatkozó jogszabályoknak való megfelelést áttekintve. A jegybank korábbi lépései nyomán a biztosító három éve nem köthet új szerződéseket itthon. A meglévő hazai ügyfeleknek célszerű folyamatosan tájékozódni a NOVIS helyzetéről.
Hazai ügyfélbeadványok és nemzetközi jelzések alapján fogyasztóvédelmi célvizsgálatot indított a Magyar Nemzeti Bank – az itthon határon túli biztosítóként működő – pozsonyi székhelyű NOVIS Positovna a.s.-nél (NOVIS biztosító). A vizsgálat elsősorban a biztosító panaszkezelési, ügyféltájékoztatási gyakorlatát, illetve a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmára vonatkozó jogszabályi előírások betartását veszi górcső alá.
Noha a NOVIS üzleti megbízhatósági és fogyasztóvédelmi felügyeletét az uniós jogszabályok alapján alapvetően a Szlovák Nemzeti Bank (NBS) láthatja el, az MNB a magyar ügyfelek érdekeinek védelmében, a közjó, közérdek vonatkozásában jogosult e fogyasztóvédelmi vizsgálat lefolytatására és szükség esetén fogyasztóvédelmi intézkedés meghozatalára. Mivel a NOVIS biztosító Magyarország mellett még több európai országban tevékenykedik határon átnyúló biztosítóként, az MNB üdvözöl minden hasonló témájú vizsgálatot, amelyet valamely ottani pénzügyi felügyelet folytat le hasonló témában.
A MNB korábbi határozott lépései megakadályozták a NOVIS biztosító hazai ügyfélkörének növekedését, ennek megfelelően a társaság mintegy 3 éve nem köthet új biztosítási szerződést Magyarországon. A biztosító korábbi éves jelentései szerint ugyanakkor az elmúlt években több ezer magyar ügyfél mintegy 20 milliárd forintnyi biztosítási díjat fizetett be a NOVIS biztosítónak. A meglévő magyarországi ügyfelek célszerű folyamatosan tájékozódni, és – a szerződéses feltételek adta keretek közt – felelős döntést hozni biztosításaikról.
Mint emlékezetes, az NBS egy tavaly áprilisi határozata szerint a biztosító 2019. december 31. és 2020. augusztus 30. között nem a szerződésben foglaltaknak megfelelően, hanem a nyilvántartott ügyfélszámla egyenlegénél kisebb mértékben fektette be szlovákiai és határon túli ügyfelei befizetett biztosítási díjait. Az NBS kötelezte a NOVIS biztosítót, hogy az érintett befektetési életbiztosítási (unit-linked) szerződések teljes biztosítási díját a szerződési feltételek szerint, körültekintő módon fektesse be.
Az NBS ezt megelőzően 2020 novemberében ideiglenes intézkedésében jelentősen korlátozta a NOVIS biztosító szabad rendelkezési jogát saját eszközei felett. Nem sokkal korábban, 2020 szeptemberében pedig az NBS egy további ideiglenes intézkedést hozott a pozsonyi biztosítóval szemben, amely szerint annak havonta kell értékelnie és jelentenie tartalékainak megfelelőségét, és azok elégtelensége esetén nem értékesíthet újabb szerződéseket. (MNB)
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
A tartály legösszetettebb formájú csonkzónái elkészültek; a csonkgyűrűk és a további fő elemek egyenként elvégzett minőségügyi átvétele után azok további megmunkálására és a tartály összeállítására az AEM-Technologies volgodonszki gyárában kerül sor.