Megbírságolta a jegybank a MetLife Magyarországi Fióktelepét

2022. 09. 03., 12:13

Az MNB 5 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a MetLife Magyarországi Fióktelepére többek között az ügyféltájékoztatást, a panaszkezelést érintő jogszabálysértések miatt. A vizsgálat szerint nem megfelelően végezték az igényfelmérést és hiányosak, egyes esetekben félrevezetők voltak az ügyfelek tájékoztatására szolgáló dokumentumok. A jegybank emellett hiányosságokat tapasztalt a panaszok felvétele és kezelése területén is.

A Magyar Nemzeti Bank fogyasztóvédelmi célvizsgálatot folytatott le a MetLife Europe d.a.c. Magyarországi Fióktelepénél. A jegybank a 2019. január 1-jétől a vizsgálat lezárásáig terjedő időszakot tekintette át. A vizsgálat célja annak ellenőrzése volt, hogy a biztosító Magyarország területén fióktelepként folytatott biztosítási tevékenysége megfelel-e a vonatkozó fogyasztóvédelmi rendelkezéseknek, különös tekintettel arra, hogy tájékoztatási kötelezettségei teljesítése, illetve a fogyasztói panaszok kezelése során betartja-e a Magyarországon alkalmazandó jogszabályokat.

A jegybank a biztosító a befektetési egységekhez kötött (unit-linked) életbiztosítási termékeinek vizsgálata során több hiányosságot állapított meg. Egyebek közt azt, hogy a biztosító által a biztosítási igények felmérésére kialakított nyomtatványok és űrlapok az ügyfelek konkrét igényei azonosításra vonatkozó követelményeknek nem maradéktalanul felelnek meg. Továbbá a biztosító esetenként nem értékelte kellő körültekintéssel, és az új biztosítás-értékesítési irányelv fokozott elvárásaihoz igazodóan az ügyfél által nyújtott információkat.

A vizsgálat szintén kifogásolta, hogy az életbiztosítási termékismertető dokumentumból egyes kötelező elemek hiányoztak, illetve a biztosító nem minden tájékoztatást bocsátott bizonyítható és azonosítható módon az ügyfelek rendelkezésére.

Az MNB a kiemelt információkat tartalmazó dokumentumok vizsgálata esetén is tájékoztatási hiányosságokat, vagy nem megfelelő, félreérthető tartalmakat azonosított. Az MNB felhívja a figyelmet arra, hogy a fogyasztók számára elengedhetetlen, hogy a biztosítási szerződés megkötése előtt hozzájussanak mindazokhoz az információkhoz, melyek lehetővé teszik a megalapozott fogyasztói döntés meghozatalát, ezen tájékoztatás szerves részét képezi – többek között - a befektetéseik, megtakarításaik védelmével kapcsolatos tájékoztatás is.

A jegybank hangsúlyozza továbbá azt is, hogy a fogyasztóknak a befektetési egységekhez kötött életbiztosítási szerződésekkel kapcsolatos jogszabályi rendelkezések alapján alapvető joguk fűződik ahhoz, hogy a szerződésükkel, annak aktuális helyzetével összefüggésben rendszeresen, valamint a szerződés megszűnését követően megfelelő tájékoztatást, kimutatást kapjanak.

A biztosító emellett nem minden alkalommal vett fel jegyzőkönyvet a szóbeli ügyfélpanaszokról, néhány esetben azokat panasznyilvántartásában sem rögzítette, s hiányosságok merültek fel a telefonos panaszok kezelésénél is. Ugyancsak előfordult, hogy sérültek a panaszok teljeskörű, határidőben történő megválaszolására, illetve a jogorvoslati tájékoztatásra vonatkozó jogszabályi előírások.

Mindezek alapján a jegybank határozatában kötelezte a MetLife Magyarországi Fióktelepét a feltárt hiányosságok megszüntetésére. A legtöbb jogsértés kapcsán idén november végéig kell beszámolnia az MNB határozataiban előírt intézkedések teljesítéséről. A feltárt jogsértések miatt a jegybank 5 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot is kiszabott a biztosítóra. (MNB)

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-24 11:05:00
A munkavállaló rendszerint a munkaidejében köteles a munkáltató rendelkezésére állni. Lehetséges azonban, hogy a munkáltató munkaidőn kívüli rendelkezésre állást írjon elő, amelynek egyik formája a készenlét. Dr. Szabó Gergely ügyvéd összefoglalója.
2024-12-22 10:05:00
A Közös Agrárpolitika Stratégiai Terven alapuló, európai uniós társfinanszírozással megvalósuló, a vidéki közösségeket segítő felhívások közül az első kettőt a Hévíz-Balaton-Zalai Dombhátak LEADER Egyesület és a Szatmári Síkság LEADER Egyesület tette közzé.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS