Megbírságolta a jegybank a MetLife Magyarországi Fióktelepét

2022. 09. 03., 12:13

Az MNB 5 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a MetLife Magyarországi Fióktelepére többek között az ügyféltájékoztatást, a panaszkezelést érintő jogszabálysértések miatt. A vizsgálat szerint nem megfelelően végezték az igényfelmérést és hiányosak, egyes esetekben félrevezetők voltak az ügyfelek tájékoztatására szolgáló dokumentumok. A jegybank emellett hiányosságokat tapasztalt a panaszok felvétele és kezelése területén is.

A Magyar Nemzeti Bank fogyasztóvédelmi célvizsgálatot folytatott le a MetLife Europe d.a.c. Magyarországi Fióktelepénél. A jegybank a 2019. január 1-jétől a vizsgálat lezárásáig terjedő időszakot tekintette át. A vizsgálat célja annak ellenőrzése volt, hogy a biztosító Magyarország területén fióktelepként folytatott biztosítási tevékenysége megfelel-e a vonatkozó fogyasztóvédelmi rendelkezéseknek, különös tekintettel arra, hogy tájékoztatási kötelezettségei teljesítése, illetve a fogyasztói panaszok kezelése során betartja-e a Magyarországon alkalmazandó jogszabályokat.

A jegybank a biztosító a befektetési egységekhez kötött (unit-linked) életbiztosítási termékeinek vizsgálata során több hiányosságot állapított meg. Egyebek közt azt, hogy a biztosító által a biztosítási igények felmérésére kialakított nyomtatványok és űrlapok az ügyfelek konkrét igényei azonosításra vonatkozó követelményeknek nem maradéktalanul felelnek meg. Továbbá a biztosító esetenként nem értékelte kellő körültekintéssel, és az új biztosítás-értékesítési irányelv fokozott elvárásaihoz igazodóan az ügyfél által nyújtott információkat.

A vizsgálat szintén kifogásolta, hogy az életbiztosítási termékismertető dokumentumból egyes kötelező elemek hiányoztak, illetve a biztosító nem minden tájékoztatást bocsátott bizonyítható és azonosítható módon az ügyfelek rendelkezésére.

Az MNB a kiemelt információkat tartalmazó dokumentumok vizsgálata esetén is tájékoztatási hiányosságokat, vagy nem megfelelő, félreérthető tartalmakat azonosított. Az MNB felhívja a figyelmet arra, hogy a fogyasztók számára elengedhetetlen, hogy a biztosítási szerződés megkötése előtt hozzájussanak mindazokhoz az információkhoz, melyek lehetővé teszik a megalapozott fogyasztói döntés meghozatalát, ezen tájékoztatás szerves részét képezi – többek között - a befektetéseik, megtakarításaik védelmével kapcsolatos tájékoztatás is.

A jegybank hangsúlyozza továbbá azt is, hogy a fogyasztóknak a befektetési egységekhez kötött életbiztosítási szerződésekkel kapcsolatos jogszabályi rendelkezések alapján alapvető joguk fűződik ahhoz, hogy a szerződésükkel, annak aktuális helyzetével összefüggésben rendszeresen, valamint a szerződés megszűnését követően megfelelő tájékoztatást, kimutatást kapjanak.

A biztosító emellett nem minden alkalommal vett fel jegyzőkönyvet a szóbeli ügyfélpanaszokról, néhány esetben azokat panasznyilvántartásában sem rögzítette, s hiányosságok merültek fel a telefonos panaszok kezelésénél is. Ugyancsak előfordult, hogy sérültek a panaszok teljeskörű, határidőben történő megválaszolására, illetve a jogorvoslati tájékoztatásra vonatkozó jogszabályi előírások.

Mindezek alapján a jegybank határozatában kötelezte a MetLife Magyarországi Fióktelepét a feltárt hiányosságok megszüntetésére. A legtöbb jogsértés kapcsán idén november végéig kell beszámolnia az MNB határozataiban előírt intézkedések teljesítéséről. A feltárt jogsértések miatt a jegybank 5 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot is kiszabott a biztosítóra. (MNB)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022. 11. 24., 16:35
További intézkedésekre is szükség lesz a turisztikai és vendéglátó szektor kilátástalannak tűnő helyzetének enyhítésére – mondja Duska Sándor, a VOSZ Idegenforgalmi, Szálláshely-szolgáltatók és Vendéglátó-ipari szekciójának vezetője.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS