Ha november, akkor egyre több baleset az utakon

2018. 10. 31., 14:00

Bár ezekben a napokban szokatlanul meleg van, a vezetéstechnikai szakértők szerint már most érdemes felkészíteni autónkat a télre. A legtöbb baleset a Generali adatai szerint novemberben és januárban történik.

A késő ősz és a tél az autósok szempontjából kiemelten veszélyes időszak. A Generali statisztikái szerint tavaly november 1-je és idén február 28-a között közel 16 000 kárbejelentés történt, a kifizetett kárösszeg elérte a 4,5 milliárd forintot.

A legtöbb balesetet novemberben és januárban regisztrálta a társaság, a legnagyobb kárt okozó baleseti források a járművek ütközéséből, külső tárgy és vadállat okozta sérülésből fakadt.

Készüljünk az első hó és jég előtt!

A változékony, hirtelen hidegre forduló időjárás kellemetlen meglepetést okozhat az autósoknak, ezért érdemes időben - már most - felkészíteni az autónkat a télre. Ezzel a biztonságosabb autózás mellett időt is spórolhatunk, hiszen sok autós mindent az utolsó pillanatra hagy, ezért az első hó lehullásakor óriási sorok alakulnak ki az autószervizekben" – hangsúlyozza Szikszai József, a Generali vagyon és gépjármű kárrendezési igazgatója.

Ha +7 °C alá csökken a hőmérséklet, a nyári gumiabroncsokat cseréljük télire, hiszen ilyenkor már romlik a tapadásuk, ezért nem lehet velük biztonságosan közlekedni. Fontos, hogy használjunk fagyálló hűtőfolyadékot és fagyálló ablaktörlő folyadékot. Indulás előtt mindig takarítsuk le a havat és a jeget a szélvédőkről és az autó tetejéről. Mivel a féktávolság a csúszós utakon megnő, mindig az útviszonyoknak megfelelően vezessünk és tartsuk a követési távolságot.

Az előkészületek és az óvatosabb vezetés ugyan segíthetnek megelőzni a bajt, de mint a statisztikai adatok is mutatják, gyakran mégis megtörténik. Társaságunk a kárrendezés megkönnyítése érdekében ezért most több újonnan bevezetett, innovatív okos megoldást ajánl ügyfeleinek" – hívja fel a figyelmet Szikszai József.

A javítási ajánlatok közül már csak választani kell

Ha az ügyfél autóját kár éri, és tanácstalan azzal kapcsolatban, hol javíttassa meg, a Generali által alkalmazott javítói portál segít neki megtalálni a legkedvezőbb ajánlatot. A biztosító kárszakértője a helyszínre kiérkezve elvégzi a kárfelvételi szemlét, ezután pedig a biztosító a lehető legrövidebb idő alatt beszerzi a javítási ajánlatokat. Az ügyfélnek ezután már csak annyi a dolga, hogy kiválasztja, melyik számára a legszimpatikusabb. Számos extra szolgáltatás segíti a gyors és egyszerű kárrendezést: a Generali többek között csereautót, szállítást, hozom-viszem szolgáltatást és gépkocsi átvizsgálást is biztosít.

Kárrendezés okostelefonnal

A Generali SMART kárrendezési szolgáltatása segítségével az ügyfelek saját okostelefonjukon számolhatják ki az autóban esett kár nagyságát: megadhatják járművük sérüléseit, azok mértékét és le is fotózhatják. Ez idő alatt a háttérben már el is készül a javítási ajánlat. Ha az ügyfél elfogadja a kiszámolt összeget, a bankszámlaszám megadása után azonnal indulhat a kárkifizetés.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022-06-28 17:27:00
A borászok kiválóan alkalmazkodnak a változásokhoz, úttörői a mezőgazdasági újításoknak, és utat mutatnak az egész magyar agrárium számára – jelentette ki Nagy István agrárminiszter a 41. Országos Borverseny megnyitóján.
2022-06-28 15:37:00
2021-ben az országnak három olyan megyéje volt, ahol a természetes fogyás ellenére a belföldi és a nemzetközi vándorlás együttes hatásának köszönhetően a lakosság lélekszáma ténylegesen nőtt – olvasható a statisztikai hivatal „Népmozgalom, 2021” című kiadványában.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 06. 26., 09:15
epizód: 2022 / 7   |   hossz: 21:02
Milyen volt a Hannoveri Technológiai Kiállítás és Vásár a Covid után, de háborús időben? Hol tart az ipar 4.0 napjainkban, melyek a digitalizáció legfontosabb új irányai? Mit jelent a virtuális üzembe helyezés? Hogyan hat az automatizálás a munkaerőpiacra? Hogyan szimulálható a Marsra szállás? Mit jelent Európa egyik legnagyobb ipavállalatának, hogy kivonul az orosz piacról, ahol 1851 óta jelen volt? A kérdésekre Jeránek Tamás, a Siemens Magyarország Zrt. elnök-vezérigazgatója válaszol.
2022. 06. 13., 06:35
epizód: 2022 / 6   |   hossz: 19:01
A kamerás megfigyelés csak „célhoz kötött” lehet, de a célok meghatározásakor is körültekintően kell eljárni – hívja fel a figyelmet dr. Szabó Gergely ügyvéd. A Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda irodavezető partnerét a munkavállalók megfigyelésére, a kamerák elhelyezésére vonatkozó szabályokról, az élőképekre vonatkozó speciális előírásokról és a technika fejlődés nyújtotta lehetőségek jogi korlátairól kérdeztük.
2022. 05. 30., 12:00
epizód: 2022 / 5   |   hossz: 21:41
Mi vár a vendéglátóiparra a Covid-járvány végén és az ukrajnai háború közben? Miként lesznek a konkurensekből partnerek? Miért a 3. év a legkritikusabb az ágazatban? Hogyan lehet visszacsábítani a pályaelhagyókat? Hány főnök tud kiszabadulni a napi rutinból a hetenkénti feladatmegbeszélésre a csapattal? Bánhalmi Kata, a több ezer tagot számláló Piqniq Budapest szakmai szervezet társalapítója válaszol a kérdésekre.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS