Nem kapkodnak az importált használt autók után

2024. 04. 04., 10:10

Márciusban a DataHouse adatai szerint 8 573 import használt személyautó kapott hazai rendszámot, ami az egy évvel ezelőtti értékhez (9 717) képest csaknem 12 százalékos visszaesést jelent. A használtautó-importtal foglalkozó vállalkozások számára továbbra is távoli álom a korábbi évek 10-11 ezres havi behozatali átlagának elérése.

„Trendszerű visszaesésről nem beszélhetünk, mivel az előző hónapokban átlag felett regisztráltak behozott személyautókat, de a mostani adat is azt erősíti meg, hogy az import mértéke immár több mint egy éve képtelen elmozdulni a havi 9 ezres darabszám közeléből – magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – A márciusi csökkenés is megerősíti azt a korábbi előrejelzésünket, hogy néhány százaléknál nagyobb mértékben idén sem fog felfelé mozdulni a behozott autók mennyisége.”


A stagnálás oka az, hogy miközben a romló reáljövedelmek miatt tavaly visszaesett, és csak lassan éled újra a hazai kereslet, a nyugati piacokon a pandémiát követő időszakban jelentősen megemelkedett a használt autók átlagára.
Az elmúlt hetekben tapasztalt, közel 400 forint/eurós szintig romló forintárfolyam további plusz terhet jelentett a vásárlók számára. A kereslet a reálbérek újbóli növekedésével idén már élénkülhet, és főleg az év második felétől lehet arra számítani, hogy többen választanak majd ismét a külföldi használt autók kínálatából.

A behozott használt autók között a legnépszerűbb márka továbbra is a Volkswagen 12,8 százalékos részesedéssel, melyet az év eleji kis megingást követően ismét az Opel követ (8,9 százalék), hajszálnyival előzve a Fordot (8,8 százalék). A negyedik helyet az Audi (6,7 százalék) tartja, az ötödik helyen azonban most a BMW (5,8 százalék) áll, átvéve az őt követő Mercedes (5,6 százalék) tavalyi pozícióját.

A használtautó-import mennyisége az idei első negyedévben összesen 27 214 volt, ami közel 2 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában regisztrált 26 704-es értéket. Ugyanebben az időszakban az újautó-eladások száma már 31 669 volt, ami több mint 7 százalékkal múlja felül az egy évvel korábbi 29 537-es mennyiséget.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-04-01 18:05:00
Április 2-tól lehet beadni a támogatási kérelmeket új erdőtelepítési pályázatra, a Közös Agrárpolitika keretében megjelent felhívás keretösszege 64 milliárd forint.

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS