Nem kapkodnak az importált használt autók után

2024. 04. 04., 10:10

Márciusban a DataHouse adatai szerint 8 573 import használt személyautó kapott hazai rendszámot, ami az egy évvel ezelőtti értékhez (9 717) képest csaknem 12 százalékos visszaesést jelent. A használtautó-importtal foglalkozó vállalkozások számára továbbra is távoli álom a korábbi évek 10-11 ezres havi behozatali átlagának elérése.

„Trendszerű visszaesésről nem beszélhetünk, mivel az előző hónapokban átlag felett regisztráltak behozott személyautókat, de a mostani adat is azt erősíti meg, hogy az import mértéke immár több mint egy éve képtelen elmozdulni a havi 9 ezres darabszám közeléből – magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – A márciusi csökkenés is megerősíti azt a korábbi előrejelzésünket, hogy néhány százaléknál nagyobb mértékben idén sem fog felfelé mozdulni a behozott autók mennyisége.”


A stagnálás oka az, hogy miközben a romló reáljövedelmek miatt tavaly visszaesett, és csak lassan éled újra a hazai kereslet, a nyugati piacokon a pandémiát követő időszakban jelentősen megemelkedett a használt autók átlagára.
Az elmúlt hetekben tapasztalt, közel 400 forint/eurós szintig romló forintárfolyam további plusz terhet jelentett a vásárlók számára. A kereslet a reálbérek újbóli növekedésével idén már élénkülhet, és főleg az év második felétől lehet arra számítani, hogy többen választanak majd ismét a külföldi használt autók kínálatából.

A behozott használt autók között a legnépszerűbb márka továbbra is a Volkswagen 12,8 százalékos részesedéssel, melyet az év eleji kis megingást követően ismét az Opel követ (8,9 százalék), hajszálnyival előzve a Fordot (8,8 százalék). A negyedik helyet az Audi (6,7 százalék) tartja, az ötödik helyen azonban most a BMW (5,8 százalék) áll, átvéve az őt követő Mercedes (5,6 százalék) tavalyi pozícióját.

A használtautó-import mennyisége az idei első negyedévben összesen 27 214 volt, ami közel 2 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában regisztrált 26 704-es értéket. Ugyanebben az időszakban az újautó-eladások száma már 31 669 volt, ami több mint 7 százalékkal múlja felül az egy évvel korábbi 29 537-es mennyiséget.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 07. 17., 16:05
A nyár nemcsak a pihenés, hanem a munkavégzés rugalmasabb formáinak időszaka is. Egyre többen dolgoznak görög szigeteken, a horvát tengerpartokon vagy éppen a Balaton mellett – hívhatjuk őket akár digitális nomádnak is, magyar céges státusszal. De tényleg működik ez szabályosan, vagy inkább adó- és tb-kockázatot húzunk magunkra? A kérdésre a Niveus szakértője válaszol.
2025-07-18 18:15:00
Magyarországi leányvállalatának 2021-es megalapítása után újabb K+F projekttel bővíti budapesti központját a Tulip Interfaces. Az amerikai gyártástechnológiai vállalkozás csapata a befektetés után 26 mérnökkel bővül, akiknek feladata a „no-code platform” fejlesztésének támogatása lesz. Az 5,8 millió euró értékű K+F beruházással a cég tovább erősíti befolyását az európai tech piacon.

  Rovathírek: HIPA

Magyarországi leányvállalatának 2021-es megalapítása után újabb K+F projekttel bővíti budapesti központját a Tulip Interfaces. Az amerikai gyártástechnológiai vállalkozás csapata a befektetés után 26 mérnökkel bővül, akiknek feladata a „no-code platform” fejlesztésének támogatása lesz. Az 5,8 millió euró értékű K+F beruházással a cég tovább erősíti befolyását az európai tech piacon.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A Siemens a világ vezető automatizálási és robotikai szakkiállításán, a müncheni automaticán mutatta be intralogisztikai fejlesztéseit. Ezekkel már nem csak nagyvállalati, hanem kkv-szinten is elérhetővé válnak a vállalat raktárautomatizáló megoldásai. Boros Péter, a Siemens Zrt. szakértője kérésünkre bemutatta az autonóm mobil robotokban (AMR) és automatizált irányítású járművekben (AGV) rejlő új lehetőségeket, amelyek üzembe helyezését és működtetését új dimenzióba emeli az Operations Copilot rendszer, valamint a Safe Velocity szoftvermegoldás. Előbbivel, a mesterséges intelligencia alapú felületén keresztül beszélgetésbe is elegyedhetünk, míg utóbbi hibabiztosan felügyeli a járművek sebességét, lehetővé téve, hogy a biztonsági lézerszkennerek védőmezői valós időben igazodjanak az adott környezethez.
Donald Trump kriptoüzlete – és a piachoz kötődő szabályozó tevékenysége – miatt világszerte egyre nagyobb figyelem irányul a digitális valutákra. Mivel a téma egy 2025. július 1-jével érvénybe lépett kriptopiaci törvény miatt itthon is forró, megkértük Kalocsai Kornélt, a Blockchain Magyarország Egyesület alapító-elnökét, hogy segítsen tisztán látni, egyrészt az amerikai elnök által előidézett változásokkal, másrészt azzal kapcsolatban, hogy a kriptopiacot hogyan kellene mindenki javára megtisztítani. A blockchain és kripto szakértő-tanácsadó a leggyakrabban előforduló buktatókra és csalásokra is felhívta a figyelmet.
Érdekes ingatlanpiaci helyzetet teremt a helyi önazonosság védelméről szóló törvény, amely júliustól már hatályba is lép. Sokan gondolják, hogy önmagában a létezése befolyásolhatja az árakat, de ez szinte kizárólag az önkormányzatokon múlik. Bár Szegő Péterrel még a parlamenti szavazás előtt beszélgettünk a témáról, a Duna House PR és elemzési szakértőjeként átfogó képet tudott adni róla, hogy mi történik lokálisan és országosan a jogszabály bevezetése után.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS