Év végére az idei újautó-eladások utolérhetik a használtimportot

2020. 12. 03., 13:00

Idén novemberben a DataHouse adatai szerint 10 197 import személyautó került hazai forgalomba Magyarországon, ami októberhez képest 10, tavaly novemberhez viszonyítva pedig 21 százalékos visszaesést jelent.

„A határok szeptemberi lezárása jelentősen megnehezítette a magánimportot, ez az egyik oka annak, hogy már második hónapja számottevően kevesebb használt személygépkocsit regisztrálnak" – magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – További akadályt jelent, hogy a külföldről behozott használt autók első műszaki vizsgáztatását végző vizsgabázisok szűkös kapacitása miatt jelentős, egy hónapot is meghaladó várakozási idő alakult ki a Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesületének adatai szerint.

Ezzel egyidőben 13 265 új személyautó eladásával idei csúcsot ért el az újautó-piac novemberben. Az őszi felfutást segíthette, hogy a tavaszra tervezett vásárlások egy részét ősszel pótolják. A mostani lezárások nem korlátozzák sem az autószalonok, sem az autógyárak működését.
Ez utóbbiak a leállásokat követően igyekeznek maximális kapacitással kiszolgálni a hosszú hónapok alatt feltorlódó igényeket, a szalonok pedig számos őszi promócióval és intenzív kampányokkal próbálják kisöpörni az év végéig az idei gyártású, készleten levő raktári autókat.

Fentiek hatására az eladott új autók mennyisége a korábbi hónapokban tapasztalt lemaradás után immár második hónapja meghaladja a behozott használt autókét: novemberben az újautó-eladásoknak már 30 százalékos volt az előnye. Ha a jelenlegi trend decemberben is fennmarad, év végére minimálisra szűkülhet, vagy akár el is tűnhet az eltérés a hazai autópark két fő forrását jelentő szegmensének összesített fogalmában.
Mindez környezetvédelmi szempontból mindenképpen pozitív hír, mivel a használtautó-import többségében 10 évnél idősebb, rossz kibocsátási jellemzőkkel rendelkező járművekből áll.

A használtautó-import mértéke az idei év első tizenegy hónapjában összesen 120 461 darab volt, 17 százalékkal kevesebb az előző év hasonló időszakában regisztrált 145 194-es mennyiségnél. Ugyanebben az időszakban az újautó-eladások száma 115 317 volt, ami közel 19 százalékkal marad el az egy évvel korábbi 141 767-es értéktől.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-04-01 18:05:00
Április 2-tól lehet beadni a támogatási kérelmeket új erdőtelepítési pályázatra, a Közös Agrárpolitika keretében megjelent felhívás keretösszege 64 milliárd forint.

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS