Az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalatként folyamatosan a jövő módszereit, innovatív lehetőségeit kutatjuk – mondta az Üzletemnek Veres Zsolt, a Schneider Electric országigazgatója.
Az Üzletem CÉGES LEGEK sorozatának 31. cikkében a Schneider Electric legjeit Veres Zsolt országigazgató osztja meg az olvasóval.
Az előző év LEGNAGYOBB tanulsága:
Az előző év (de inkább az előző évek) legfontosabb tanulsága számunkra, hogy nincs olyan rossz, hátráltató külső körülmény, amin ne lehetne úrrá lenni. Mindenre van megoldás – nem jó vagy rossz megoldás, hanem az adott pillanatban a legjobb tudásunk és legjobb szándékunk szerinti megoldás, amivel minden nehezítő tényező ellenére túl lehet lépni az akadályokon, legyen szó világjárványról, globális beszerzési nehézségekről vagy geopolitikai tényezőkről. A kulcs az alkalmazkodás és azok a munkavállalók, akik egy vállalatot a tudásuk, szenvedélyük és elkötelezettségük legjavát adva napról napra működtetnek.
Az idei év LEGFONTOSABB célkitűzése:
A Schneider Electric-et a Corporate Knights 2021-ben a világ legfenntarthatóbb vállalatának választotta, a szektorban, ahol működünk, már ismerik tevékenységünket, filozófiánkat, működésünket. Az idei év egyik legfontosabb célkitűzése, hogy mindazt az elképesztő mennyiségű szakértelmet – legyen szó energiamenedzsmentről, ipari automatizálásról vagy egyéb fenntarthatósági kérdéskörről –, amivel vállalaton belül rendelkezünk, a nagyközönséggel is megismertessük.
A vállalkozás eddigi LEGJELENTŐSEBB sikere:
Legjelentősebb sikerünk kulcsa alap üzleti tevékenységünkből adódik. Az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalatként folyamatosan a jövő módszereit, innovatív lehetőségeit kutatjuk, hogy mindig, mindenki számára elérhető és kielégítő mennyiségű, illetve minőségű energia álljon rendelkezésre. Éppen ezért a folyamatos előremutató gondolkozásmód miatt egy lépéssel mindig előrébb járunk, mint a piac, hiszen csak így tudunk fenntarthatósági törekvéseinknek és a jövő igényeinek egyaránt megfelelni.
A LEGBOSSZANTÓBB pillanat a történetükben:
A legbosszantóbb helyzetnek azokat a pillanatokat tartjuk, amikor a körülmények „rabjai” leszünk, vagyis minden beleszólás és változtatási lehetőség nélkül kell szemlélnünk az eseményeket és alkalmazkodnunk a kialakult helyzethez. Így éltünk meg minden egyes újabb Covid hullámot is: amikor már azt hittük, hogy végre a végére értünk, egy szempillantás alatt egy újabb hullám elején találtuk magunkat.
A vállalkozás életében a LEGDRASZTIKUSABB váltás/változtatás:
Az egyik legdrasztikusabb változás éppen most zajlik nálunk: az új körülményekhez, vagyis a hibrid munkavégzési formához igazodva átépítjük irodánkat. Szeretnénk, ha az irodai környezet olyan inspiráló, motiváló közeget jelentene munkavállalóink számára, ahol szárnyalnak a gondolatok és ahol egyszer sem hangzik el az az egyre gyakoribb kérdés: van-e értelme bemenni az irodába?
A LEGHATÉKONYABB működéshez szükséges új feladatok:
A kulcs egyfelől az alkalmazkodás. Fel kell hagynunk korábbi berögződéseinkkel, még az is lehet, hogy az eddigi legjobb gyakorlatnak tűnt folyamatainkkal is szakítanunk kell. Új eszközökkel, új mentalitással, az új „normális” körülmények figyelembevételével meg kell találnunk a legjobb megoldásainkat. Ebben nagy segítségünkre lehetnek a fiatalok, akik gyakran sokkal otthonosabban mozognak az újdonságok világában. A másik kulcs az előre gondolkozás képessége. Csak így élhetünk túl és teremthetünk élhetőbb körülményeket saját magunk és a következő generációk számára.
Az eddigi LEGDRÁGÁBB beruházásuk:
A Schneider Electric-nél folyamatosan azon dolgozunk, hogy gyáraink és termelő egységeink, logisztikai folyamataink a lehető legokosabban működjenek, ez folyamatos beruházásokat jelent. Legtöbbször saját szolgáltatásainkat és megoldásainkat alkalmazzuk, amelyek elképesztő hatékonyság és kapacitásnövekedést eredményeznek. Legfontosabb befektetésünknek még ezzel együtt is saját humán erőforrásunk megteremtését, megtartását és fejlesztését tekintjük. Hisszük, hogy kollégáink a legértékesebbek a számunkra, hiszen minden folyamatunk, megoldásunk, elképzelésünk és víziónk csak rajtuk keresztül, az ő segítségükkel valósulhat meg. Minden beruházásunkra igaz egyébként, hogy ezek csak legértékesebbek lehetnek, legdrágábbak nem, hiszen drága csak az a beruházás lehet, ami nem térül meg, ami nem hozza az elvárt eredményt. Márpedig a mi beruházásaink nemcsak, hogy megtérülnek, de többszöresen hozzák vissza a beléjük fektetett pénzügyi és humán erőforrás ráfordítást.
Erre kellene a jövőben a LEGTÖBBET költeni:
Sok más területtel egyetemben az energiaelosztás és energiamenedzsment területén is forradalmi változásoknak lehetünk tanúi, hiszen az egyre inkább a megújuló energiaforrásokra támaszkodó, intelligens villamossági hálózatokra történő átállás, az Energia 4.0 korát éljük. Éppen ezért a jövőben még kiemeltebb szerepe lesz az oktatásnak és a tehetséggondozásnak, hogy a jövő szakemberei megismerkedhessenek a legújabb megoldásokkal, legyen szó akár berendezésekről, akár szoftverekről. Éppen ezért működtetünk mi is komplett egyetemi programokat a legnagyobb gazdasági és műszaki felsőfokú oktatást végző intézményekkel, valamint kiterjedt gyakornoki programokat, hogy a jövő szakemberei naprakész gyakorlati tudással rendelkezzenek.
A LEGERŐSEBB konkurenssel így kell versenyezni:
A Schneider Electric-nél azt valljuk, hogy nem a versenytársakkal kell versenyeznünk, hanem az ügyfeleink igényeire kell maximálisan odafigyelnünk. Napjainkban kiemelt jelentősége van minden kapcsolatfelvételnek, tapasztalatnak, így folyamatosan fókuszálnunk kell ügyfeleinkre. Rászánni az időt a megértésükre, a közösen gondolkozásra és a legjobb közös gyakorlatok kialakítására. Ettől lesz kapcsolatunk megingathatatlan, bizalmon alapuló üzleti együttműködés, sokkal több mint egy egyszerű adásvétel.
Ma ezzel a LEGBONYULTABB megbirkózni az üzleti életben:
Az energetika szektorban tapasztalataink szerint az egyik legnehezebb feladat jelenleg a megfelelő szakemberek és beszállítók megtalálása, márpedig ezek elengedhetetlen tényezők ügyfeleink igényeinek legmagasabb színvonalú kiszolgálásához. A másik jelentős feladat, hogy a rengeteg lehetőségből kiszűrjük, mi az, ami fontos, amivel foglalkoznunk kell, és mi az, amit – ha pillanatnyi fájdalmat okoz is, de – el kell engedni. Muszáj fókuszáltnak lennünk, hogy az egyes lehetőségekből ki tudjuk hozni a maximumot, ráadásul úgy, hogy sokszor a döntési folyamat közben is változnak a feltételek. A komplexitásból kell leszűrnünk, ami vállalkozásunk számára fontos, amivel foglalkoznunk kell. Hiába van sok lehetőség, ha nem fókuszálunk, akkor nem tudjuk kihozni belőlük a maximumot. Ezáltal pedig folyamatosan kockázatot is kell vállalnunk ahhoz, hogy az üzletünk fejlődhessen.
(Fotók: Schneider Electric)
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.