Üzleti ismeretek nélkül kezdenek vállalkozásba a hazai kreatív szakemberek?

2021. 10. 12., 15:15

Gyakran hiányos, elavult üzleti ismeretekkel kezdenek vállalkozásba a hazai design- és művészeti szakemberek, miközben a digitális átalakulással is lépést kell tartaniuk – mutat rá a Magyar Formatervezési Tanács.

A szervezet idén is kiadta a legfrissebb, ingyenesen letölthető Start Up Guide vállalkozásfejlesztési útmutatót, ami több mint másfél évtizede segíti a mikro-, kis- és középvállalkozások piacra lépését és sikeres működését a kreatíviparban.  A kiadvány egy online előadássorozat formájában meg is elevenedik az októberi Budapest Design Week-en, ahol emellett kiállítások és workshopok keretében azok a társadalmunkat gyökeresen átalakító új normák is napirenden lesznek, mint a social design, a home office és a divat kapcsolata vagy az NFT.   

Az Európai Beruházási Alap és a Magyar Vállalkozásfejlesztési Alapítvány idén bejelentette, hogy összesen 3 milliárd forint összegű támogatást nyújt a világjárványból való felépüléshez azoknak a magyar kis- és középvállalkozásoknak, amelyek a kulturális és a kreatív ágazatban tevékenykednek. A szektor szereplőinek azonban nem csupán a globális vészhelyzet okozta gazdasági nehézségekkel, de az egyre digitalizálódó üzleti környezettel is szembe kell nézniük.

„Az elmúlt 15 év tapasztalatai azt mutatják, hogy számos esetben átgondolt üzleti és pénzügyi terv nélkül indulnak el a hazai kreatív vállalkozások. Hiába rendelkeznek egy alapvetően piacképes termékkel vagy szolgáltatással a frissen céget alapítók, ha nincs mögötte megfelelően felépített marketing- és értékesítési stratégia vagy nem tudnak a szinte teljesen elektronikus környezethez idomulni – nem is beszélve a megfelelő oltalmak megszerzéseséről. A sikeres piacra lépéshez szükséges gyakorlati és digitális ismerteket gyűjtötte össze 2021-ben is a Start Up Guide kiadvány, ami online ingyen letölthető” – hangsúlyozta Pomázi Gyula, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala és Magyar Formatervezési Tanács elnöke.

A kihívásokkal teli kreatív szektorban szerencsét próbáló vállalkozóknak készült Start Up Guide 16. kiadásából ismereteket szerezhetünk az indulás minden aspektusáról az üzleti és pénzügyi tervezéstől, a számviteli fogalmakon, a finanszírozáson, a szerzői jog és tárgyalási ismereteken át egészen a marketing és a márkaépítés alapjáig, valamint a legfrissebb digitális megoldásokig.

Az útmutató meg is elevenedik az idén október 8. és 17. között zajló Budapest Design Week-en a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) és a Magyar Formatervezési Tanács szervezésében. A Start Up Guide Live többnapos, interaktív online előadássorozata keretében október 12-én az üzletek válságállóvá alakításának módszerei, a finanszírozási formák és a piaci változások követése lesznek a középpontban, október 13-án pedig az ügyfélélmény fogalma és fontossága, a remarketing eszköztára és a rendszerben gondolkodás előnyei adják a fő témákat.

A résztvevők többek között megtudhatják, miként ismerhetők fel az új fogyasztói trendek, mikor érdemes módosítani az üzleti stratégiát, honnan érdemes forrásokat bevonni, hogyan lesz az érdeklődőből vásárló vagy miként alkothatnak működő egész rendszert a különálló online, sales és marketing eszközökből, fizetési, logisztikai alkalmazásokból. Az eseményeken többek között olyan elismert szervezetek szakembereitől tanulhatnak, mint a Hiventures vagy a Bestbyte.  

A járvány következtében születő új normákat több mint 120 szakmai partnerrel és 200 programmal járja körbe az idei Budapest Design Week. A korábbi évek gyakorlatához hasonlóan idén is komplex szakmai programmal jelentkezik október 11-én a Fabunio (Magyar Fa- és Bútoripari Unió), azt elemezve, hogy az egyes alkotók és cégek életére milyen hatással van a designszemlélet, illetve milyen élményekkel és kihívásokkal jár a gyártói-tervezői együttműködés. Október 13-án a New Standards beszélgetéssorozat részeként a forradalmi átalakuláson áteső autóipar, valamint közösségi közlekedés előtt álló feladatokat és design szerepét vitatják meg a MOL, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, a KPMG és a MOME képviselői. Ugyancsak a közös megoldásokat és a jövő útjait keresi a jelen és a jövő szociális kihívásai vetületében október 13. és 14. között a Magyar Formatervezési Tanács és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem közös programja, a nemzetközi Social Design Network szimpóziuma és kiállítása.

A különböző európai egyetemek hazai és nemzetközi szociális design szakértői a COVID-19-járvány miatt megváltozott elméletekről és a társadalmi tervezés új gyakorlatairól számolnak be. A szimpózium előadói egyrészről bemutatják intézményeik szociálisdesign-gyakorlatát és -értelmezését, emellett felvázolják a szociális design újradefiniálására tett kísérleteiket ebben a folyamatosan változó világban. A Social Futures kiállítás pedig átfogó képet ad a Social Design Network partnerintézmények hallgatói projektjeiből és koncepcióiból, amelyek kiemelt társadalmi kérdésekre reagálnak, és alkalmazhatók a globális világjárvány idején és azt követően is. Az eseménysorozat számos, az életünket átformáló különleges jelenségbe nyújt betekintés, mint amilyen a kiterjesztett valóság, valamint a NFT-k, a digitális alkotók munkáját hitelesítő és védő, nem helyettesíthető érmék szerepe a formatervezésben.

A Budapest Design Week eseménysorozat nyitókiállítása a Société Budapestben a központi témát körbejáró „New Standards”, amely 30 fiatal, 30 év alatti tervező munkáját mutatja be. A Budapest Design Week stratégiai partnereként a Magyar Divat és Design Ügynökség (HFDA) pedig idén az október 4. és 10. között megtartott 360 design kiállítás megszervezéséért felel. Az Európai Unió kezdeményezéséhez csatlakozva BEDA tagként a Magyar Formatervezési Tanács és partnerei New European Bauhaus workshopot szerveznek október 12-én.

A Budapest Design Week népszerű eseménysorozata minden évben a Nyitott Stúdiók, amely idén – a pandémiás helyzetet szem előtt tartva, az aktuális biztonsági előírásoknak megfelelően – offline és online programokkal várja azokat, akik szeretnének betekintést nyerni a hazai designerek, designstúdiók műhelyébe. A 2021-es Budapest Design Week azonban nem csak a fővárosra koncentrál, ugyanis a csatlakozó külsős helyszínek mintegy 150 különböző programot kínálnak Budapesten és országszerte a designtól, a kreatívipari vállalkozásfejlesztésen át, a divat és belsőépítészetig számtalan témakört feldolgozva kerekasztal-beszélgetéseken, kiállításokon, készműves workshopokon és városi sétákon keresztül. Idén Szombathely, Sopron, Pécs és Debrecen is csatlakozik az eseménysorozathoz.

A programokkal a Budapest Design Week egyik kiemelt célja, hogy a résztvevő kreatívipari mikro-, kis- és középvállalkozások segítségével bemutassa, miként lehet sikeresen alkalmazkodni egy piac gyors változásaihoz, a fogyasztói szokások hirtelen átalakulásához, amitől más szektorok is inspirációt kaphatnak. Az eseménysorozat egyedi megoldásaival egy ingyenes továbbképzési lehetőséget is nyújt a kreatív szakemberek számára, akik szeretnék az ismereteiket bővíteni, ezáltal minél nyitottabban és felkészültebben szembenézni a változásokkal.

További információ: https://budapestdesignweek.hu/2021/

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024. 12. 11., 09:11
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-10 18:10:00
A következő két évben jelentősen nőnek a céges autókra kivetett adóterhek. Ezek a változások komoly kihívásokat, ugyanakkor jelenleg még kihasználható lehetőségeket is jelentenek a vállalkozások számára. A legfontosabb tudnivalókat Jakus László, az Ayvens pénzügyi igazgatója foglalta össze.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS