Több mint egymillióan a Simple világában

2020. 06. 29., 16:45

A koronavírus okozta járványhelyzetben azok a hitelintézetek lehettek sikeresek, amelyek már korábban kiemelt figyelmet fordítottak a digitális fejlesztésekre, hiszen az elmúlt hónapokban minden eddiginél többen fordultak az online megoldásokhoz. Az OTP Bank adatai alapján a járványhelyzet kezdete óta harmadával több online tranzakciót hajtottak végre az ügyfelek. Az évről évre fokozódó népszerűségnek örvendő Simple by OTP alkalmazás és a SimplePay regisztrált felhasználóinak száma pedig az egymilliót is túlszárnyalta.

A magyarok többsége továbbra is ragaszkodik a készpénzhez, és a lakossági fizetési tranzakcióknak még csak 20-25 százaléka történik elektronikusan. Ugyanakkor az elmúlt hónapok eseményei, úgy tűnik, trendfordulót jelenthetnek. Ez a pénzügyi piac szereplőit is lépéskényszerbe hozta – hangzott el az OTP Bank és az OTP Mobil közös online sajtóháttérbeszélgetésén.

Az OTP Bank adatai alapján a járványhelyzet kezdete óta harmadával több online tranzakciót hajtottak végre az ügyfelek, több mint 15 százalékkal nőtt a digitális átutalások száma, valamint másfélszer annyian használják jelenleg az OTP SmartBank mobilalkalmazását, mint egy éve ilyenkor. A tavaly nyár vége óta elérhető QR-kódos csekkbefizetéses tranzakciók száma pedig megnégyszereződött az elmúlt pár hónapban.

2020 első félévben a Simple by OTP alkalmazáson keresztüli tranzakciók összege elérte a közel 10 milliárd forintot, a SimplePay online fizetési rendszeren keresztül pedig 2019 első félévéhez képest közel kétszer annyi, mintegy 237 milliárd forintos bevételt realizálhattak a hazai kereskedők. A Simple app is fontos mérföldkőhöz érkezett. A hat éve létrehozott alkalmazást összesen 1,25 millióan használják, ami körülbelül Pest megye lakosságának felel meg. A tavalyi év első félévéhez képest idén a Simple applikáció új regisztrációinak száma duplájára nőtt a tavalyi évhez képest, a tranzakciók száma pedig 22%-kal növekedett.

Az eredmények kapcsán Csányi Péter, az OTP Bank ügyvezető igazgatója elmondta: „Az OTP Bank az elmúlt évtizedekben több sikeres digitális fejlesztést hajtott végre, számos, ügyfeleink kényelmét szolgáló innovatív megoldással tudtuk könnyebbé tenni mindennapjaikat. Az érintéses fizetés, a korszerű internetbank, a mobilalkalmazások, a teljesen online személyi kölcsön vagy az időpontfoglalás szolgáltatások kiemelt jelentőségűvé váltak a járvány időszakában. Az OTP Mobil sikereire rendkívül büszkék vagyunk, hiszen már rég nem egy szűk réteg igényeit kiszolgáló fintech cégről, hanem egy valódi lakossági pénzügyi szolgáltatóról beszélhetünk.”

Az utóbbi időben számos új szolgáltatással is bővült a Simple by OTP, amelyek hamar népszerűvé váltak: a tavaly augusztusban bevezetett csekkbefizetési szolgáltatáson keresztül az indulástól számítva több mint félmillió online tranzakciót bonyolítottak le a felhasználók. Emellett a BKK, illetve a Volánbusz mobiljegyvásárlás is vonzó megoldásnak bizonyult a felhasználók körében: összesen közel 47 ezer tranzakciót bonyolítottak és több mint 30 ezer havi bérletet vásároltak a budapesti utasok a január végi éles bevezetés óta, vidéken pedig mintegy 264 ezer mobiljegyet értékesítettek a helyi buszjáratokon.

„A Simple by OTP fejlesztése során mindig azt tartottuk szem előtt, hogy minél több olyan szolgáltatást tegyünk elérhetővé, amelyek valóban megkönnyítik a felhasználók mindennapjait. Nem meglepő, hogy a pandémia időszakában a parkolási és az autópályamatrica vásárlási funkciók népszerűsége csökkent, ugyanakkor ügyfeleink minden eddiginél többször használták az online csekkbefizetési vagy az online ételrendelési funkciót. A mindennapi teendők további egyszerűsítésére most újabb szolgáltatással bővül a palettánk: az OTP Bankkal közösen elindul a QR-kódos instant transzfer megoldásunk” – mondta Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezetője.

Fizetés egy fényképezéssel

A márciusban bevezetett azonnali fizetési rendszerhez alkalmazkodva, az OTP Mobil az OTP Bankkal közösen elindítja a QR-kódos instant transzfer megoldását: ennek nyomán az OTP SmartBankon keresztül is használható lesz az azonnali fizetési QR-kód olvasása, vagyis a QR-kód lefotózásával is fizethetünk majd. Ennek értelmében a kártyaadatok megadása nélkül hajthatók végre a tranzakciók, amelyek eredményéről azonnali visszajelzést küld a rendszer. A megoldás első körben online, a SimplePay felületeken válik elérhetővé.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 09:11:00
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.
2024-12-10 18:10:00
A következő két évben jelentősen nőnek a céges autókra kivetett adóterhek. Ezek a változások komoly kihívásokat, ugyanakkor jelenleg még kihasználható lehetőségeket is jelentenek a vállalkozások számára. A legfontosabb tudnivalókat Jakus László, az Ayvens pénzügyi igazgatója foglalta össze.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS