Rekordforgalom a Praktikernél

2020. 06. 22., 13:15

Magyarországi történetének legjobb évét zárta a Praktiker 2019-ben. A legjelentősebb árbevételt a szaniter, a kert, az építőanyag és a hidegburkolás kategóriák generálták. A webshop forgalma továbbra is dinamikusan fejlődött. A koronavírus járvány átrendezte az idei terveket, de a lakosság körében egyértelműen nőtt a barkácsolási kedv.

Nettó 67,88 milliárd forintos árbevételt ért el a Praktiker 2019-ben, az előző évi 57,1 milliárddal szemben, ez mintegy 18 százalékos bővülést jelent 2018-hoz képest. A Praktiker 20 áruházzal rendelkezik Magyarországon, mintegy 130.000 négyzetméternyi értékesítési területet működtet, s csaknem 1600 embernek ad munkát.

Az 1998-as hazai piacra lépése óta a 2019-es volt a legeredményesebb üzleti év a Praktiker számára. A nettó 190 milliárd forintosra becsült barkácspiacon a Praktiker 33 százalékos részesedéssel a második legnagyobb szereplő továbbra is. A Praktiker mintegy 340 beszállítóval dolgozik, a magyar beszállítók aránya meghaladta a 80 százalékot.

– Valamennyi termékkategóriában szép eredményeket könyvelhettünk el a tavalyi üzleti évben. A legjelentősebb árbevételt a szaniter, a kert, az építőanyag és a hidegburkolás kategóriák generálták. Fejlődési ütem tekintetében pedig a meleg- és hidegburkolás kategóriák emelkedtek ki, de az építőanyag, építőelemek, a kert és a vasáru kategóriák is jelentős fejlődést mutattak. Ezen termékkörök megerősödéséhez a nagyvásárlói programunk eredményessége is jelentősen hozzájárult, amely egyedi kedvezményeket és külön kiszolgálást biztosít az intézményeknek és cégeknek helyi szinten – mondta Karl-Heinz Keth, a Praktiker Kft. ügyvezető igazgatója.

Hozzátette: a Praktiker vásárlói egyre inkább előtérbe helyezik a közép és magasabb árfekvésű, minőségi termékeket, ezért a Praktiker egyre több hangsúlyt helyez erre a szegmensre. Tavaly megkezdődött a beltéri és kültéri növények kínálatának bővítése is. Az otthonszépítés iránt érdeklődő magánvásárlók és a lakberendezők kedvéért az év folyamán folyamatosan megújuló, trendi lakásdekorációs elemekkel is színesedett a klasszikus barkácskínálat. A Praktiker törekszik arra, hogy természetbarát, innovatív cikkeket is beemeljen a kínálatába, mint például az okos otthon termékkör, amely segít az energiafogyasztás optimalizálásában.

A Praktiker webshopja továbbra is sikertörténet, jelenleg több mint 30 ezer féle árucikk vásárolható meg házhozszállítással. Az online áruház 2019-ben a kasszán átfolyó forgalom csaknem 10 százalékát adta. Az online területen is az áruházi klasszikus értékesítési trendekhez kapcsolódó árucsoportos forgalmi növekedés tükröződik vissza.

Többek között a felújításhoz és az építkezéshez használt építőipari termékek, a bútor, a szaniter bútor és a fürdőszoba kellékek, illetve a világításhoz kapcsolódó termékek fogytak leginkább a webshopban, de jól teljesítettek a kerti bútorok, illetve a szabadidő eltöltéséhez használt összes termék is.

– A pandémia jelentősen befolyásolta a 2020-as forgalmunkat, módosítani voltunk kénytelenek az üzleti terveinket is. Bár munkavállalót nem kellett elbocsátanunk a vírushelyzet miatt, s a 2017-ben megkezdett áruház felújítási programunkat is folytatni fogjuk Budapesten, a forgalmunkat negatívan befolyásolta a márciusi és áprilisi kijárási korlátozás annak ellenére, hogy az otthonmaradás időszakában egyértelműen megnőtt a barkácsolási, az otthon- és kertszépítési, renoválási kedv. Távolságtartás mellett, de sorok alakultak ki az áruházakban ebben az időszakban. Mivel a nagy többség otthon ragadt és a szakemberek jelentős része nem vállalt munkát, mindenki maga igyekezett ezeket a munkálatokat elvégezni, legyen szó festésről, kisebb felújításokról, kertrendezésről – tette hozzá Karl-Heinz Keth.

– Gyorsan és jól reagáltunk a kialakult helyzetre, illetve a rövidített nyitvatartásra. Kitűnő munkát végeztek kollégáim, s abban bízunk, hogy nem lesz második hullám, így vissza tudunk térni a járvány előtti időszakban tapasztalt dinamikus fejlődéshez.

A Praktiker a 2019-es évet 1501 fős alkalmazotti létszámmal kezdte, ez a szám az év végére megközelítette az 1600-at. A megváltozott munkaképességű munkavállalók létszáma év elején még csak 9 fő volt, addig év végére ez a szám 60 főre nőtt. A Praktiker tudatosan építi a munkáltatói márkáját, ami a #praktikercsalád érték- és üzenetrendszer köré épül.

A Praktiker CSR tevékenysége is egyre tudatosabb: az áruházlánc azon dolgozik, hogy minél több sajátos nevelési igényű gyermek jusson megfelelő támogatáshoz.

(Fotó: Praktiker)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024. 12. 11., 09:11
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-10 18:10:00
A következő két évben jelentősen nőnek a céges autókra kivetett adóterhek. Ezek a változások komoly kihívásokat, ugyanakkor jelenleg még kihasználható lehetőségeket is jelentenek a vállalkozások számára. A legfontosabb tudnivalókat Jakus László, az Ayvens pénzügyi igazgatója foglalta össze.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS