Pécset és Harkányt is bekapcsolták a FlixBus nemzetközi buszhálózatába

2020. 07. 22., 17:00

Pécsről és Harkányból mostantól a helyiek is közvetlenül utazhatnak a FlixBus autóbuszaival európai városokba.

Jelenleg három országba kínál közösségi közlekedési lehetőséget a mobilitási szolgáltató az új megállókból. Csehországon belül Prága és Brno, Szlovákiában Pozsony, Horvátországban pedig Valpó, Eszék, Diakovár és Bród érhető el közvetlenül FlixBus-szal.

Eleinte a hét öt napján indulnak buszok minden irányba. A Baranya megyei városokból a legtávolabbi úticélra, Prágába 10-11 óra alatt juthatnak el az utasok. A közelebbi távokon néhány óra alatt célba érnek a buszok, Pécs és Eszék között például 2 óra az út.

„A FlixBus az elmúlt négy évben komolyan bővítette a regionális hálózatát. Tavaly már 16 ország közel 200 célállomására kínáltunk közvetlen összeköttetést Magyarországról. A következő lépés most már az, hogy minél több embernek biztosítsunk átszállás nélküli közösségi közlekedési lehetőséget a fővároson kívül is, hogy autó nélkül is könnyen és kényelmesen utazhassanak” – mondta Arany László regionális ügyvezető igazgató.

Budapest Népliget, Budapest Kelenföld, Budapest Mexikói út és Budapest Nemzetközi Repülőtér megállókon kívül több magyar városból is indulnak nemzetközi járatok. Pécs és Harkány mellett jelenleg Győrből, Szegedről és Siófokról is foglalhatók összeköttetések.

Kiterjedt higiéniai intézkedések a biztonságos utazásért

A FlixBus ezen a nyáron Európa-szerte új, átfogó higiéniai és biztonsági intézkedéseket alkalmaz, amelyeket szakértőkkel és a hatóságokkal együttműködésben alakított a jelenlegi helyzethez. Ezek továbbra is érvényben vannak, a Pécsről és Harkányból induló járatokon is.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-04-01 15:20:00
Mintegy 16 ezer kilométer távvezeték, 200 nagyfeszültségű kapcsolóberendezés és 50 generátoregység is alkotja a német vasúttársaság villamosenergiarendszerét. Ezt a kiterjedt rendszert korszerűsíti most a vonatok, vasúti létesítmények és ingatlanok energiaellátásáért felelős vállalat, a Deutsche Bahn Energie. Az új irányítási rendszer várhatóan 2028-ban lép üzembe.
2025-04-01 14:15:00
Végső bevezetési szakaszába lépett az Európai Unió importellenőrzési rendszere (Import Control System 2, ICS2), így 2025. április elsejétől az új vámkövetelmények kiterjednek a vasúti, közúti és tengeri, belvízi szállításra is. A figyelmetlen cégek a vámkezelés megtagadására és bírságokra is számíthatnak – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda.

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS