2020 nyarán költöztünk egy új disztribúciós központba, Nagytéténybe. Innen szolgálunk ki Magyarországon túl másik 6 régiós piacot is, évente körülbelül 3 milliós dobozszámmal – mondta az Üzletemnek Olasz Henrietta, az AVON Magyarország ügyvezető igazgatója.
CÉGES LEGEK sorozatunk 20. cikkében az AVON Magyarország legjeit Olasz Henrietta, a cég ügyvezető igazgatója osztja meg az olvasóval.
Az előző év LEGNAGYOBB tanulsága:
Hogy nincs lehetetlen! Számos nehezítő tényező mellett, egy olyan időszakban, amikor nem lehet előre tervezni, hatalmas büszkeséggel tölt el, hogy a vezetésemmel Magyarország ismét az AVON-világ élvonalába került és sikerült növekednünk.
Az idei év LEGNEHEZEBB feladata:
Az idei év egyik legnagyobb fókusza a Tanácsadói élmény teljes felülvizsgálata annak érdekében, hogy minden tanácsadónk – attól függetlenül, hogy milyen céllal csatlakozik az AVON nagy családjához – megtalálja nálunk a számításait. Annyi időbefektetéssel, olyan időbeosztással, olyan kötöttségekkel, ami neki tökéletes.
A jövő év LEGFONTOSABB célkitűzése:
Szervezetünk a Natura&Co vállalattal történt egyesülés miatt jelentős szervezeti változáson megy keresztül, amelynek keretében a cél egy hatékonyabb, agilis szervezet megteremtése. A magyar csapat mindig is híres volt a kiváló szakembereiről, így számomra a legnagyobb kihívás, hogy egy jól működő, eredményes szervezet álljon fel és a szinergiáknak köszönhetően valódi omnichannel értékesítési modell tudjon megvalósulni.
A vállalkozás eddigi LEGNAGYOBB dobása:
Nehéz lenne egyetlen dolgot kiemelni, de ha nagyon muszáj, akkor biztosan a havi kampányciklus bevezetését említeném, amelynek Magyarország volt az egyik pilot országa. A magyar csapat szakértelmének és Tanácsadói rendszerünk rendíthetetlen stabilitásának köszönhetően a projekt kiváló eredményekkel zárult és ma már minden AVON-ország havi kampányokkal dolgozik.
A vállalkozás életében a LEGDRASZTIKUSABB váltás/változtatás:
2020 nyarán költöztünk egy új disztribúciós központba, Nagytéténybe. A magasan automatizált, korszerű logisztikai központ költséghatékony működést és a Tanácsadók magasabb színvonalú kiszolgálást teszi lehetővé. Ebből a központból szolgálunk ki Magyarországon túl még másik 6 régiós piacot is, összesen körülbelül 3 milliós éves dobozszámmal. A projekt hatalmas feladatot jelentett a teljes szervezetnek, számos folyamat újratervezését tette szükségessé.
A LEGHATÉKONYABB működéshez szükséges új feladatok:
A digitalizáció a startégiánk egyik legfontosabb alappillére már évek óta. Olyan digitális eszközök fejlesztésén dolgozunk, amelyek támogatják tanácsadóink munkáját, lehetővé téve, hogy a nap 24 órájában, akár útközben is elérjék a szükséges információkat. Befektetéseink számottevő része a jövőben is erre a területre összpontosul.
Az eddigi LEGDRÁGÁBB beruházásuk:
A már említett disztribúciós központ létrehozása.
Erre kellene a jövőben a LEGTÖBB pénzt fordítani:
Azt tapasztaljuk, hogy a környezetvédelmi szempontok egyre inkább előtérbe kerülnek és a fogyasztói döntések meghozatalában is szerepet játszanak. Az, hogy egy vállalat felelős, etikus magatartással járjon el, ma már szerencsére alapelvárás a vásárlók és a stakeholderek részéről is. Az AVON ezen a területen mindig is élen járt, úttörők voltunk az állatkísérletek beszüntetése területén és számos környezetvédelmi vállalást tettünk az elmúlt időszakban is. Erre a területre a jövőben is szívesen szánunk emberi és anyagi erőforrásokat.
A LEGBOSSZANTÓBB pillanat a vállalkozás történetében:
Az AVON egy közvetlen, személyes kapcsolatokra épülő vállalat – ebben rejlik legnagyobb erőnk és hitünk. A COVID időszakában számunkra a legnehezebb, amikor épp ezt, a személyes, bizalmi kapcsolatot kell korlátoznunk. Nagyon nehéz szívvel élem meg például, amikor a járványhelyzet miatt kénytelenek vagyunk lemondani az éves nagy konferenciánkat, ahol végre együtt lehetnénk, ünnepelhetnénk a legsikeresebb Koordinátorainkkal. Mi mindannyian ezekből a találkozásokból inspirálódunk, töltekezünk, így nagyon hiányoznak.
A LEGNAGYOBB konkurenst ezzel lehet legyőzni:
Egy jó csapattal. Sok-sok év tapasztalata mondatja velem, hogy ha motivált, összetartó, elkötelezett csapattal nézünk szembe a kihívásokkal, a lehetetlen küldetések is elérhető céllá válnak.
Ezzel a LEGNEHEZEBB megbirkózni ma az üzleti életben:
A kiszámíthatatlansággal. Az előre tervezhetőség, mint tényező, teljesen kiesett az elmúlt időszakban. Amire készülünk, azt gyakran újra kell terveznünk; vissza kell mennünk a startvonalra és egy teljesen megváltozott feltételrendszer szerint újragondolni. Emiatt sokszor nehéz motiváltan tartani a csapatot, a gyakran változó célpontok és körülmények a legedzettebb társaságot is megviselik.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.