A marketingbüdzsé lecsökkentése mellett is nagyobb lett a menedzsment által a marketingkommunikációtól elvárt eredményesség, a rugalmasság pedig kimondottan felértékelődött – derül ki a Progressive felméréséből.
A koronavírus-járvány és gazdasági hatásai különösen rövid távon befolyásolták negatívan a várakozásokat a vállalatoknál, a hosszú távú kilátásokkal kapcsolatban optimistábbak az ügyfelek – írja a Kreatív Online.
A Progressive tapasztalatai szerint a járvány kitörése után az ügyfeleknél a marketingbüdzsé lecsökkentése mellett is nagyobb lett a menedzsment által a marketingkommunikációtól elvárt eredményesség, ráadásul ez nemcsak rövid távra, hanem hosszú távra is szól.
Ügyféloldalon a menedzserekkel szemben is nagyobb elvárásokat támasztanak a cégvezetők. Fontosabbá vált a nagyobb rugalmasság a változások azonnali lekövetése, a proaktivitás. Elvárás, hogy költséghatékonyabb megoldásokat alkalmazzanak, illetve felértékelődött a stratégiai gondolkodás és az integrált megközelítés is.
A járványra reagálva jellemzően több prompt intézkedést kellett meghozniuk az ügyfeleknek. Át kellett alakítaniuk a korábban jóváhagyott kommunikációs aktivitásokat és marketing mixet, új kommunikációs aktivitásokat indítottak, sokan terelték nagyobb arányban digitális csatornákra a kommunikációjukat.
Értékes tulajdonság a gyors reagálási képesség, valamint az arányaiban a második legnagyobb növekedést elért elvárás a proaktivitás. Ez azt mutatja, hogy az ügyfélkör nyitottabbá vált az ügynökségi oldalról érkező kezdeményezésekre.
Magyarországi leányvállalatának 2021-es megalapítása után újabb K+F projekttel bővíti budapesti központját a Tulip Interfaces. Az amerikai gyártástechnológiai vállalkozás csapata a befektetés után 26 mérnökkel bővül, akiknek feladata a „no-code platform” fejlesztésének támogatása lesz. Az 5,8 millió euró értékű K+F beruházással a cég tovább erősíti befolyását az európai tech piacon.
A Paks II. Zrt. elnök-vezérigazgatója a TelePaks Kistérségi Televízió stúdiójában értékelte az elmúlt időszakot.