Mit tehet egy nagyvállalat a hulladékcsökkentésért?

2020. 12. 02., 13:00

Az Európai Hulladékcsökkentési Hét keretében a HELL ENERGY online edukációs kampánnyal hívta fel a figyelmet a környezetbarát csomagolóanyagok használatára, az egyszer használatos műanyagok és a PET palackok visszaszorításának fontosságára. A közösségi média kampányban közel 120 ezer emberhez jutottak el azok az öteletek, gyakorlati tanácsok, melyeket a vállalat maga is alkalmaz, és egyben példaként is szolgálhatnak mások számára.

Az Európai Hulladékcsökkentési Hetet minden év novemberének utolsó hetében rendezik meg, a program küldetése, hogy megszólítsa az embereket és felhívja a figyelmet a hulladékcsökkentés jelentőségére - nem csak ezen az egy héten, de hosszútávon is. A 2009-ben indított kezdeményezésben résztvevő országokban egy teljes héten keresztül a lelkes önkéntesek saját ötleteikkel hívják fel a figyelmet a tudatos hulladékgazdálkodásra, a hulladék keletkezésének megelőzésére, a keletkezett mennyiség csökkentésére, a termékek újrahasználatára, valamint az újrahasznosítás fontosságára.

A HELL ENERGY először csatlakozott az Európai Hulladékcsökkentési Héthez, a hét folyamán a cég bemutatta saját intézkedéseit, melyekkel inspirálni szeretne másokat is.

Mi a két legfontosabb üzenete az Energiatudatos Vállalat 2020 díjat elnyerő HELL ENERGY-nek?

Környezettudatos döntés, ha vásárlásnál a PET palackos termékek helyett az alumínium dobozos italcsomagolást választjuk:

A hulladékcsökkentés a felelős vásárlással kezdődik. A környezetkárosító PET palackok mennyisége kritikus méreteket ölt. A világméretű problémára az jelenthet megoldást, ha megpróbáljuk megakadályozni, hogy még több műanyag palack kerüljön forgalomba, hiszen újrahasznosítási képessége még rendkívül alacsony, a 2020-ban gyártott műanyag palackoknak (PET) csak 13 százaléka kerül újrahasznosításra.  Ezzel szemben az alumínium italdoboz 100%-ban és végtelenszer újrahasznosítható.

A valaha gyártott alumínium 75 százaléka ma is forgalomban van, ez – bármilyen hihetetlennek is tűnik – azt jelenti, hogy az az alumínium italosdoboz, amiből nagyapáink is ittak, azt unokáink éppúgy használhatják majd, hiszen a körforgás végtelenszer ismételhető. A HELL ENERGY ráadásul hamarosan legalább 75 százalékban újrahasznosított alumínium dobozokba csomagolja termékeit. A megoldás tehát már elérhető a boltok polcain, ezért mindig döntsünk tudatosan és gyűjtsünk szelektíven.

Minden vállalatnak nemcsak saját működését kell környezettudatossá tennie, de vásárlóit és beszállítóit is erre kell ösztönöznie:

A HELL beszerzési stratégiája jó példa más vállalatok számára is.  A cég a beszállítóit is folyamatosan értékeli a környezeti stratégiájuk alapján, és minden területen a környezetbarát, környezetkímélő megoldásokat választja. A HELL ENERGY Magyarország szikszói székhelyén és telephelyein is szelektíven gyűjti a keletkezett hulladékot, sőt a gyártásközi hulladékot100 százalékban visszaforgatja újrahasznosításra. Azonban ennél többet is tehet egy vállalat azzal, hogy a fogyasztókat is környezettudatosságra, szelektív hulladékgyűjtésre ösztönzi.

A HELL ENERGY üdítő és jegestea márkája Magyarországon elsőként indított újrahasznosításra ösztönző promóciót, melyben a vásárlók segítségével közel négyszázezer aludobozt gyűjtött vissza.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-03-05 09:10:00
2023. IV. negyedévben a GDP volumene a nyers adatok szerint nem változott, a szezonálisan és naptárhatással kiigazított és kiegyensúlyozott adatok szerint 0,5 százalékkal meghaladta az előző év azonos időszakit – jelentette a KSH. A statisztikai hivatal közzétette a részletes IV. negyedévi, illetve a 2023 egészére vonatkozó adatokat is.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS