Mihalcsek Noémi: Fontos szerepet kap a minőségi közösségi élet kialakítása a Dunaújvárosi Repülőtéren

Szerdahelyi Csaba  |  2020. 05. 30., 08:15

Hosszú távon abban bízunk, hogy repterünk szolgáltatásainak a minősége hírértékkel bír, és a pozitív tapasztalatokra alapozva ajánlanak majd minket ügyfeleink – mondta az Üzletemnek Mihalcsek Noémi, a Baracs Repülőtér Kft. társtulajdonosa.

Mihalcsek Noémit, a rendezvényszervezéssel foglalkozó Golden Events Kft. ügyvezetőjét régóta foglalkoztatta a gondolat, hogy közelebb kerüljön a repüléshez. Üzlettársaival elnyerte a Dunaújvárosi Repülőtér üzemeltetési jogait a következő 20 évre. Bár a koronavírus-járvány miatti helyzet sok mindent megnehezít, most is gőzerővel dolgozik – és nem csak a repülőtéren, hanem a másik cégében is. Noémival arról is beszélgettem, hogy mire tanította meg a jelenlegi válsághelyzet?

Hogyan jött az ötlet, hogy repülőtér üzemeltetésébe kezd?

– A repülés gyerekkori vágyam volt, mindig is izgalmasnak tartottam azt, ha valaki pilótának készül és körbeutazza a világot. Felnőtt fejjel már másképp látom a dolgokat, a repülés is többet jelent, de a kapcsolódás megmaradt. Kezdetben nem repülőtér üzemeltetése volt a tervünk, egyszerűen szerettünk volna találni egy olyan repülőteret Magyarországon, ahol cégünk az egyik fő tevékenységét az ejtőernyős tandemugrást végezheti. Miután bérlőként több reptéren elutasítottak minket, rátaláltunk az itteni lehetőségekre, és megpályáztuk az üzemeltetési jogot. Szerződésünk 15+5 évre szól.

Kik a társai? Hogyan kezdődött a munka? Mennyi tőke kellett a Baracs Repülőtér Kft. induláshoz?

– Két üzlettársam van: Farkas Gábor ejtőernyős szakmai vezető, Moskovits Ervin pedig repülés szakmai vezető. A munkafolyamat a szerződéskötés után, januárban kezdődött el ténylegesen, bár mondhatom azt, hogy miután tavaly júliusban megtudtuk, hogy mi nyertük a pályázatot, azóta megállás nélkül dolgozunk. Nagyon sok engedélyt kellett beszereznünk, mind a repülőtérrel, mind pedig a tevékenységeink működésével kapcsolatban. Mivel a fő tevékenységünk az ejtőernyős tandemugrás, valamint a sportejtőernyős képzés, ezek törvényes működtetéséhez plusz engedélyekre van szükségünk. Mindez igen lassú folyamat, de szépen haladunk. Ami az anyagi ráfordításainkat jelenti, kezdetben több 10 milliós, középtávon 100 milliós nagyságrenddel számolunk.

Milyen célkitűzéseket fogalmaztak meg az idei „vírusos" évre, és hová kívánnak eljutni 20 év múlva?

– Az idei év célkitűzése az összes szükséges engedély beszerzése, a Repülőklub megalapítása, továbbá az ejtőernyős képzőszervezet megalapítása, ami lényegében már el is készült. Jelenleg is zajlanak az építkezések: a mosdó, zuhanyzó megépítése, büfé, közösségi tér, pilótapihenő kialakítása, és mivel családbarát repülőtér vagyunk, ezért a reptérre kilátogató gyerekekre is gondolva, játszótér is lesz. A repülőtér fejlesztése tehát folyamatban van.  A jövőt illetően rengeteg tervünk van. Mindenképpen olyan repülőteret álmodtunk meg, ahol mindenki megtalálja az érdeklődési körének megfelelő lehetőségeket. Legyen az akár egy tandemugrás, vagy magának a sportnak a megtanulása, esetleg ha valaki pilótának készül, legyen lehetősége az alapokkal megismerkedni. A repülőtér viszonylag nagy, 35 hektár felett kaptuk meg a rendelkezési jogokat, ezért szeretnénk különböző rendezvényeknek, versenyeknek is otthont adni. A minőségi közösségi élet kialakítása is fontos szerepet kap. 

Milyen eszközökkel építenek új brandet?

– 2 brandet is építünk. Az egyik a repülőtér brandje, amely szakmai szolgáltatást, karbantartó bázist, repülő iskolát, verseny- és tréninghelyszínt, felkészülő táborok helyszínét jelenti. Mindezt szakmai fórumokon erősítjük. A másik brand az ejtőernyős tandemugrásra fókuszál, erősítése pedig a klasszikus marketing eszközökkel történik, vagyis online reklámokat készítünk, szélesítjük és kiépítjük az értékesítő partnerek és személyes kapcsolatok körét. Hosszú távon természetesen abban bízunk, hogy repterünk szolgáltatásainak a minősége hírértékkel bír, és a pozitív tapasztalatokra alapozva ajánlanak majd minket ügyfeleink.

A reptéren saját klubja, a Baracs Repülőklub is otthonra talál. Itt melyek a fő feladatok? Hogyan lehet jelentkezni?

– A Baracs Repülőklub egy sok szakosztályos klub, amelynek egyes területei hamarosan megkezdik a működést. Vannak olyan szakosztályok, ahol még folyamatban van a megfelelő szakmai vezetők kiválasztása. Amint megtaláltuk a legmegfelelőbb vezetőt, azonnal indulnak az egyes szakosztályok. Fő feladataink az utánpótlásképzés, a közösségépítés, új versenyzők kinevelése. Jelentkezni Facebook oldalunkon keresztül lehet, továbbá telefonon, vagy személyesen a reptéren.

Hogyan és mikor lesz rentábilis a repülőtér üzemeltetése?

– A reptér összes bevételét a fenntartásra és a fejlesztésre fordítjuk, így biztosítható a hosszú távú fenntartás és fejlődés. A reptér az az alap infrastruktúra, amire települve, amihez csatlakozva az itt működő cégek profitot tudnak termelni.

Mit kell tudnia egy IV. osztályú repülőtérnek? A tervek között szerepel a magasabb osztályba lépés?

– A IV. osztályú repülőtér nem minőségi kategóriát, hanem funkcionalitást takar, ezért nem kívánunk más kategóriába tartozni, a megcélzott feladatokat ezen kategórián belül végre tudjuk hajtani.

Idén meg tudják tartani a repülőnapot?

– Sajnos eddig úgy néz ki, hogy az idei repülőnap elmarad. A szabályozás változásától függ, mivel augusztus 15-ig nem lehet rendezvényeket tartani a repülőnap pedig július 11-re volt kitűzve. Egy ilyen volumenű rendezvény szervezése hosszú folyamat, és mivel, elég nagy a bizonytalanság a jelenlegi helyzetben, úgy gondolom, hogy az idei évben ezt most el kell engednünk. Viszont terveink között szerepel kora ősszel egy családi repülőtéri nap megszervezése.

Mi a nehezebb feladat: kis repülőgépet vezetni vagy repülőtéri rendezvényeket értékesíteni?

– Két különböző kihívásról beszélünk, a kisgép vezetése elméleti és technikai tudást igényel, a szakszolgálati engedély kellő szorgalommal, kitartással megszerezhető. A reptéri rendezvények pedig egyrészt ugyanúgy rendezvények, mint a korábbi általam szervezett események, csak egy másik célközönségnek, másrészt az életemnek egy nagyon izgalmas és új területe, mert ilyet még nem csináltam.

Másik cégében, a Golden Events Kft.-ben a rendezvényszervezést a Covid-19 egyelőre földre kényszeríti, de mire számít: mit és milyen területen lehet elérni az év végéig és 2021-ben?

– Jelenleg minden tervezett rendezvényem az idei évre lemondásra került. Vannak olyan ügyfeleim, akiknek a rendezvényét megpróbáltuk átformálni és átrakni az online térbe, de sok esetben ez nem volt kivitelezhető. Viszont rengeteg új lehetőség nyílt meg az online világgal. Ahol sokan eddig elképzelhetetlennek tartottak egy kisebb rendezvényt online megtartani, ott most ennek mégis sikere lett – úgy gondolom, hogy ebből komolyabb trend fog kialakulni, mert látjuk, hogy működik. És ha már lehet majd rendezvényeket szervezni, biztos vagyok benne, hogy lesznek olyan ügyfelek, akik egyszerre lesznek jelen úgy az online, mint az offline térben. Mivel láthatóan lazulnak a korlátozások, véleményem szerint idén a rendezvényszervezésben az lesz az előrelépés, ha a kisebb létszámú rendezvények bizonyos protokoll betartásával, de már megrendezésre kerülhetnek majd, és amennyiben nem lesz súlyos második, netán harmadik hulláma a járványnak, akkor 2021-re feltámadhat a piac. 

Önt mire tanította meg a járvány miatt kialakult helyzet?

– A türelemre és a kitartásra. Nekem mindegyik vállalkozásomat érintette ez a helyzet, hiszen ahogy említettem, a rendezvények lemondásra kerültek, illetve a repülőtéren is időszakosan megállt az élet. Lassan tér vissza minden, de úgy gondolom, ez igen hosszadalmas folyamat. A türelem és a kitartás nagyon fontos volt és a továbbiakban is kiemelkedő szerepe lesz. 

Elképzelhető, hogy a karitatív rendezvények éppen emiatt még nagyobb jövő előtt állnak?

– A karitatív rendezvények és a társadalmi szerepvállalás mindig is az életem része volt, illetve minden rendezvényemmel támogattam valamilyen segítő szervezetet. A reptéren is hosszú távú terveink között szerepel főleg olyan gyerekek edukálása, akiknek nincs lehetőségük máshogy megismerkedni a repülés világával. Most talán azokra is nagyobb figyelmet kell fordítani, akik egyébként nem élték hátrányos helyzetben az életüket, a járvány miatt most mégis nehéz helyzetbe került a családjuk. Munkahelyek mentek tönkre, munkahelyeket veszítettek el emberek, sokszor mindkét szülő egyszerre. Hiszem, hogy a tények mellett nem mehetünk el, és mindannyiunknak kötelességünk ott segíteni, ahol csak tudunk.

(Vezető fotó: Konaka-Kiss Péter)

LETÖLTHETŐ DOKUMENTUMOK

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS