Mesterséges intelligencia gyorsítja fel a házhoz szállítást

2021. 07. 03., 12:00

Már Magyarországon is az adatvezérelt, mesterséges intelligencián alapuló logisztikai megoldásokat kínáló DoDo segíti a KFC melegétel-rendeléseinek kiszállítását. A sikeres csehországi együttműködés nyomán a startup már hazánkban is részt vesz a gyorsétteremlánchoz érkező házhoz rendelések teljesítésében, egyelőre egy tesztüzemmód keretében, amely a gödöllői és a maglódi KFC-éttermekre terjed ki. A DoDo futárai a megrendelés regisztrálásától számítva átlagosan 24 percen belül juttatják el az ételeket a vásárlókhoz.

A DoDo és a KFC gyorséttermeket is üzemeltető AmRest együttműködése 2017-ben indult Csehországban, ahol a mesterséges intelligencia alapú kézbesítési szolgáltatásokat kínáló DoDo bekapcsolódott az étteremlánc megrendeléseinek kiszállításába. A cseh KFC-éttermek közel felében veszik igénybe a DoDo által kínált futárfeladatokat, és a gyorsétteremlánc rendelési bevételeinek mintegy háromnegyede a startup által teljesített kézbesítésekhez köthető. Az elmúlt évek során a startup nyolcvan DoDo autóval és háromszáz futárral nagyjából 1,7 millió megrendelést szállított házhoz.  

Idén májustól egy tesztüzemmód keretében Magyarországon is megkezdte a két vállalat a közös munkát. A kezdeti időszakban a gödöllői, illetve maglódi KFC éttermek részére leadott megrendeléseket kézbesíti a DoDo. Az együttműködés kiemelt informatikai fejlesztést igényelt a DoDo részéről, hiszen a frissételek szállítása szigorúan rövid határidőhöz kötött.  A DoDo saját fejlesztésű GAIA felülete API-összeköttetés révén értesül az AmRest által rögzített ételrendelésekről. A vállalat külön autóflottát és futárbázist is dedikált a KFC kiszállításainak.

A társaság a „last mile”, azaz utolsó két kilométeres alapelv érvényesítésével, vagyis az azonos területen teljesített futárfeladatok adatelemzésen és mesterséges intelligencián alapuló optimalizálásával biztosítja a megrendelések kifejezetten gyors, félórán belüli teljesítését, amely már a megrendelés előkészítését is magában foglalja. 

„A melegétel-rendelések esetén különösen fontos a lehető leggyorsabb kiszállítás, szigorú elvárásoknak kell megfelelnünk. Saját fejlesztésű, mesterséges intelligenciával támogatott adatelemző platformunknak köszönhetően úgy tudjuk összehangolni flottánk kapacitását és a forgalmi viszonyokat, hogy a vásárló a legtöbb esetben fél órán belül átveheti a megrendelt ételt, illetve italt. Az átlagos szállítási idő a magyarországi KFC megrendelések esetén 23 perc 46 másodperc, a leggyorsabb futárfeladat teljesítése pedig 2 perc 34 másodperc volt” – mondta Sáfár Károly, a DoDo magyarországi képviselője.

Sáfár Károly is részt vett az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatában, az interjút IDE KATTINTVA olvashatja.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024. 12. 06., 09:05
2024-ben a mezőgazdaság teljes kibocsátása 4,0 ezer milliárd forint felett alakult, az előző évitől 8,0 százalékkal maradt el; a növénytermesztés volumene 11 százalékkal kisebb, az állattenyésztésé 4,9 százalékkal nagyobb volt – tájékoztatott a statisztikai hivatal.
2024-12-07 08:07:00
Az utazási kedv 2024-ben csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt példa: újra növekszik az életbiztosítások száma – derül ki a Bank360.hu elemzéséből.
2024-12-06 11:05:00
Hiába szorított az adóprésükön a kormány, a bankok így is növelni tudták a nyereségüket. Kilenc hónap alatt már 1419 milliárd volt a profitjuk, holott a jegybank a tavalyinál jóval alacsonyabban tartja az alapkamatot, és augusztus óta magasabb tranzakciós illetéket kell fizetniük – írja elemzésében a Bank360.hu.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

Idén már ötödik alkalommal rendezték meg Az Év Szaloncukra versenyt, amin az összes hazai szaloncukrokat gyártó cukrászda és gyártó szaloncukrai ringbe szállhattak.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS