Mesterséges intelligencia gyorsítja fel a házhoz szállítást

2021. 07. 03., 12:00

Már Magyarországon is az adatvezérelt, mesterséges intelligencián alapuló logisztikai megoldásokat kínáló DoDo segíti a KFC melegétel-rendeléseinek kiszállítását. A sikeres csehországi együttműködés nyomán a startup már hazánkban is részt vesz a gyorsétteremlánchoz érkező házhoz rendelések teljesítésében, egyelőre egy tesztüzemmód keretében, amely a gödöllői és a maglódi KFC-éttermekre terjed ki. A DoDo futárai a megrendelés regisztrálásától számítva átlagosan 24 percen belül juttatják el az ételeket a vásárlókhoz.

A DoDo és a KFC gyorséttermeket is üzemeltető AmRest együttműködése 2017-ben indult Csehországban, ahol a mesterséges intelligencia alapú kézbesítési szolgáltatásokat kínáló DoDo bekapcsolódott az étteremlánc megrendeléseinek kiszállításába. A cseh KFC-éttermek közel felében veszik igénybe a DoDo által kínált futárfeladatokat, és a gyorsétteremlánc rendelési bevételeinek mintegy háromnegyede a startup által teljesített kézbesítésekhez köthető. Az elmúlt évek során a startup nyolcvan DoDo autóval és háromszáz futárral nagyjából 1,7 millió megrendelést szállított házhoz.  

Idén májustól egy tesztüzemmód keretében Magyarországon is megkezdte a két vállalat a közös munkát. A kezdeti időszakban a gödöllői, illetve maglódi KFC éttermek részére leadott megrendeléseket kézbesíti a DoDo. Az együttműködés kiemelt informatikai fejlesztést igényelt a DoDo részéről, hiszen a frissételek szállítása szigorúan rövid határidőhöz kötött.  A DoDo saját fejlesztésű GAIA felülete API-összeköttetés révén értesül az AmRest által rögzített ételrendelésekről. A vállalat külön autóflottát és futárbázist is dedikált a KFC kiszállításainak.

A társaság a „last mile”, azaz utolsó két kilométeres alapelv érvényesítésével, vagyis az azonos területen teljesített futárfeladatok adatelemzésen és mesterséges intelligencián alapuló optimalizálásával biztosítja a megrendelések kifejezetten gyors, félórán belüli teljesítését, amely már a megrendelés előkészítését is magában foglalja. 

„A melegétel-rendelések esetén különösen fontos a lehető leggyorsabb kiszállítás, szigorú elvárásoknak kell megfelelnünk. Saját fejlesztésű, mesterséges intelligenciával támogatott adatelemző platformunknak köszönhetően úgy tudjuk összehangolni flottánk kapacitását és a forgalmi viszonyokat, hogy a vásárló a legtöbb esetben fél órán belül átveheti a megrendelt ételt, illetve italt. Az átlagos szállítási idő a magyarországi KFC megrendelések esetén 23 perc 46 másodperc, a leggyorsabb futárfeladat teljesítése pedig 2 perc 34 másodperc volt” – mondta Sáfár Károly, a DoDo magyarországi képviselője.

Sáfár Károly is részt vett az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatában, az interjút IDE KATTINTVA olvashatja.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-05-29 09:10:00
2024 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,2 millió vendég közel 2,9 millió vendégéjszakát töltött el. A vendégek száma 1,3, a vendégéjszakáké 4,7 százalékkal kisebb volt az egy évvel korábbinál; a csökkenés az ünnepekhez kötődő hosszú hétvégék idei áprilisi elmaradásával van kapcsolatban.
2024-05-29 09:00:27
Nehéz elvonatkoztatnom a csehszlovák múltamtól – még bőven szocializmus volt, mikor először kóstoltam Komáromban mogorva nagyapám mellett álldogálva a majonézes halsalátát, vagyis a treskát.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

Nehéz elvonatkoztatnom a csehszlovák múltamtól – még bőven szocializmus volt, mikor először kóstoltam Komáromban mogorva nagyapám mellett álldogálva a majonézes halsalátát, vagyis a treskát.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS