Már Magyarországon is az adatvezérelt, mesterséges intelligencián alapuló logisztikai megoldásokat kínáló DoDo segíti a KFC melegétel-rendeléseinek kiszállítását. A sikeres csehországi együttműködés nyomán a startup már hazánkban is részt vesz a gyorsétteremlánchoz érkező házhoz rendelések teljesítésében, egyelőre egy tesztüzemmód keretében, amely a gödöllői és a maglódi KFC-éttermekre terjed ki. A DoDo futárai a megrendelés regisztrálásától számítva átlagosan 24 percen belül juttatják el az ételeket a vásárlókhoz.
A DoDo és a KFC gyorséttermeket is üzemeltető AmRest együttműködése 2017-ben indult Csehországban, ahol a mesterséges intelligencia alapú kézbesítési szolgáltatásokat kínáló DoDo bekapcsolódott az étteremlánc megrendeléseinek kiszállításába. A cseh KFC-éttermek közel felében veszik igénybe a DoDo által kínált futárfeladatokat, és a gyorsétteremlánc rendelési bevételeinek mintegy háromnegyede a startup által teljesített kézbesítésekhez köthető. Az elmúlt évek során a startup nyolcvan DoDo autóval és háromszáz futárral nagyjából 1,7 millió megrendelést szállított házhoz.
Idén májustól egy tesztüzemmód keretében Magyarországon is megkezdte a két vállalat a közös munkát. A kezdeti időszakban a gödöllői, illetve maglódi KFC éttermek részére leadott megrendeléseket kézbesíti a DoDo. Az együttműködés kiemelt informatikai fejlesztést igényelt a DoDo részéről, hiszen a frissételek szállítása szigorúan rövid határidőhöz kötött. A DoDo saját fejlesztésű GAIA felülete API-összeköttetés révén értesül az AmRest által rögzített ételrendelésekről. A vállalat külön autóflottát és futárbázist is dedikált a KFC kiszállításainak.
A társaság a „last mile”, azaz utolsó két kilométeres alapelv érvényesítésével, vagyis az azonos területen teljesített futárfeladatok adatelemzésen és mesterséges intelligencián alapuló optimalizálásával biztosítja a megrendelések kifejezetten gyors, félórán belüli teljesítését, amely már a megrendelés előkészítését is magában foglalja.
„A melegétel-rendelések esetén különösen fontos a lehető leggyorsabb kiszállítás, szigorú elvárásoknak kell megfelelnünk. Saját fejlesztésű, mesterséges intelligenciával támogatott adatelemző platformunknak köszönhetően úgy tudjuk összehangolni flottánk kapacitását és a forgalmi viszonyokat, hogy a vásárló a legtöbb esetben fél órán belül átveheti a megrendelt ételt, illetve italt. Az átlagos szállítási idő a magyarországi KFC megrendelések esetén 23 perc 46 másodperc, a leggyorsabb futárfeladat teljesítése pedig 2 perc 34 másodperc volt” – mondta Sáfár Károly, a DoDo magyarországi képviselője.
Sáfár Károly is részt vett az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatában, az interjút IDE KATTINTVA olvashatja.
Idén már ötödik alkalommal rendezték meg Az Év Szaloncukra versenyt, amin az összes hazai szaloncukrokat gyártó cukrászda és gyártó szaloncukrai ringbe szállhattak.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.