Már Magyarországon is az adatvezérelt, mesterséges intelligencián alapuló logisztikai megoldásokat kínáló DoDo segíti a KFC melegétel-rendeléseinek kiszállítását. A sikeres csehországi együttműködés nyomán a startup már hazánkban is részt vesz a gyorsétteremlánchoz érkező házhoz rendelések teljesítésében, egyelőre egy tesztüzemmód keretében, amely a gödöllői és a maglódi KFC-éttermekre terjed ki. A DoDo futárai a megrendelés regisztrálásától számítva átlagosan 24 percen belül juttatják el az ételeket a vásárlókhoz.
A DoDo és a KFC gyorséttermeket is üzemeltető AmRest együttműködése 2017-ben indult Csehországban, ahol a mesterséges intelligencia alapú kézbesítési szolgáltatásokat kínáló DoDo bekapcsolódott az étteremlánc megrendeléseinek kiszállításába. A cseh KFC-éttermek közel felében veszik igénybe a DoDo által kínált futárfeladatokat, és a gyorsétteremlánc rendelési bevételeinek mintegy háromnegyede a startup által teljesített kézbesítésekhez köthető. Az elmúlt évek során a startup nyolcvan DoDo autóval és háromszáz futárral nagyjából 1,7 millió megrendelést szállított házhoz.
Idén májustól egy tesztüzemmód keretében Magyarországon is megkezdte a két vállalat a közös munkát. A kezdeti időszakban a gödöllői, illetve maglódi KFC éttermek részére leadott megrendeléseket kézbesíti a DoDo. Az együttműködés kiemelt informatikai fejlesztést igényelt a DoDo részéről, hiszen a frissételek szállítása szigorúan rövid határidőhöz kötött. A DoDo saját fejlesztésű GAIA felülete API-összeköttetés révén értesül az AmRest által rögzített ételrendelésekről. A vállalat külön autóflottát és futárbázist is dedikált a KFC kiszállításainak.
A társaság a „last mile”, azaz utolsó két kilométeres alapelv érvényesítésével, vagyis az azonos területen teljesített futárfeladatok adatelemzésen és mesterséges intelligencián alapuló optimalizálásával biztosítja a megrendelések kifejezetten gyors, félórán belüli teljesítését, amely már a megrendelés előkészítését is magában foglalja.
„A melegétel-rendelések esetén különösen fontos a lehető leggyorsabb kiszállítás, szigorú elvárásoknak kell megfelelnünk. Saját fejlesztésű, mesterséges intelligenciával támogatott adatelemző platformunknak köszönhetően úgy tudjuk összehangolni flottánk kapacitását és a forgalmi viszonyokat, hogy a vásárló a legtöbb esetben fél órán belül átveheti a megrendelt ételt, illetve italt. Az átlagos szállítási idő a magyarországi KFC megrendelések esetén 23 perc 46 másodperc, a leggyorsabb futárfeladat teljesítése pedig 2 perc 34 másodperc volt” – mondta Sáfár Károly, a DoDo magyarországi képviselője.
Sáfár Károly is részt vett az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatában, az interjút IDE KATTINTVA olvashatja.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.