Megugrott az eladott új traktorok száma az idei első negyedévben Magyarországon

2021. 04. 09., 13:45

2021 első negyedévében 788 új traktort helyeztek forgalomba Magyarországon, ez 17 százalékkal haladta meg az előző év első három hónapjában regisztrált 675-ös értéket. Az Agroinform.hu mezőgazdasági piacterén ugyanebben az időszakban 24 százalékkal növekedett az eladott használt traktorok száma.

Különösen márciusban volt kiugró, 31 százalékot is meghaladó a növekedés: a hónap során 355 új traktort adtak el, szemben a tavaly ilyenkori 270 géppel.

„Tavaly tavasszal a koronavírus-járvány kitörése miatt elmaradt a nagy értékű gépbeszerzések szezonális kiugrása: a gazdálkodók a bizonytalan helyzetben inkább a gazdálkodás szempontjából elengedhetetlen termékekre (vetőmag, műtrágya, növényvédő szerek) költötték forrásaikat. - mondta Bolyki Bence, az Agroinform.hu ügyvezetője. – Mára azonban világossá vált, hogy a járvány nem befolyásolja alapvetően az agrárium működését, a gazdálkodók pedig már a covid utáni időszakra készülnek, így folyamatosan pótolják elmaradt beruházásaikat is.”

Az első negyedévben is a 8 tonnánál nagyobb traktortípusokból fogyott a legtöbb, így az év során a teljes eladások 54 százaléka ebben a szegmensben zajlott. A márkák közötti versenyben a 20 százalékos eladási arányt produkáló John Deere mögött a New Holland végzett 9 százalékos piaci részesedéssel, őket követte a Claas 7 százalékkal.

Az Agroinform.hu online mezőgazdasági piacterének adatai azt mutatják, hogy nem csupán az új, hanem a használt traktorok piacán is komoly élénkülés zajlott az elmúlt negyedév során. A portálon meghirdetett, majd gazdát cserélt gépek száma 24 százalékkal volt magasabb, mint egy évvel korábban. A trend hosszú távú jellegét mutatja, hogy az egyes hónapokban rendre 20-25 százalék között mozgott a növekedés üteme a bázisadatokhoz képest.

„Bár a járványhelyzet még nem múlt el, a traktorok piacára már ősz óta visszatért az optimista hangulat. Arra számítunk, hogy a szélesebb gazdasági környezet fokozatos normalizálódása tovább élénkíti majd ezt a szegmenst is, így 2021-ben az előző évek 3100 körüli eladásszámát sikerül akár 5-10 százalékos mértékben is meghaladni, ami kedvezően növelheti tovább a gépesítettség műszaki színvonalát az agrárszektorban” – jelzi előre Bolyki Bence.

(Az Üzletem.hu Bolyki Bencével korábban készített interjúját IDE KATTINTVA olvashatja.)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS