Megtudhatják a fiatalok, mitől lesz versenyképes egy vállalkozás

2019. 11. 14., 13:15

Az innováció minden vállalkozást versenyképesebbé tesz – többek közt erre szeretné felhívni a figyelmet a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFIH) a Fiatal Vállalkozók Hete – Karrier & Üzleti Show-n. Az NKFIH standján részletes tájékoztatást kaphatunk az innovációt ösztönző pályázati lehetőségekről és szolgáltatásokról, a helyszínen megjelenő szakemberek pedig akár személyre szabott szakmai támogatást is nyújtanak az érdeklődőknek.

November 18. és 22. között immár 12. alkalommal rendezi meg a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (FIVOSZ) a magyar gazdasági utánpótlásnevelés egyik legfontosabb eseményét, a Fiatal Vállalkozók Hetét. Idén a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFIH) kiemelt szakmai támogatóként vesz részt a rendezvénysorozat budapesti eseményein, ahol elsősorban az innováció fontosságára hívják fel a fiatal vállalkozók figyelmét, valamint tanácsokkal szolgálnak a résztvevőknek.

A kormány által november elején elfogadott, a kis- és középvállalkozók megerősítését célzó új stratégia egyik alappillére az innovációs képesség fejlesztése. Ezt támogatja a vállalkozóbarát szabályozási és adózási környezet kialakítása, a kapcsolódó adminisztratív terhek csökkentése, valamint az üzleti környezet és az e-kormányzat fejlesztése.

Az NKFIH kiállítóként is arra törekszik az eseményen, hogy a vállalkozók figyelmét ráirányítsa erre az új szemléletre. A piaci siker eléréséhez elengedhetetlenek ezek a tényezők, hiszen az újítások alkalmazásával minden cég versenyképesebbé válhat. Az újszerű megoldások pedig végső soron az országban élők jólétét növelik, amennyiben fontos társadalmi vagy gazdasági kihívásokra adnak válaszokat.

A Hivatal nem csak a saját standján várja az érdeklődőket, hanem tematikus kerekasztal-beszélgetésen is részt vesz. Dr. Birkner Zoltán, az NKFIH elnöke, valamint Kölkedi Krisztián, az NKFIH ifjúsági innovációért és startup ökoszisztémáért felelős elnöki tanácsadója pedig előadást is tart majd az innováció jelentőségéről a vállalkozások életében.

Szeretnénk, ha beépülne a köztudatba, hogy a cégek számára az innovatív gondolkodásmód a lehető legjobb befektetés – mondja dr. Birkner Zoltán. – A hazai tapasztalatok egyelőre azt mutatják, hogy a magyar vállalkozó ma még leginkább akkor gondolkodik el az innováció lehetőségén, ha megjelenik egy számára közvetlen forrást biztosító pályázati kiírás. Én azt gondolom, az innováció akkor jelent igazi perspektívát, ha általános szemléletmódként, változás- és megoldás-orientált filozófiaként jelenik meg a cégek életében.”

A FIVOSZ országos rendezvényén 2019-ben a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) is képviselteti magát, valamint olyan neves vállalkozások is megjelennek, mint a Wizz Air, a Mogyi, a Béres Gyógyszergyár Zrt, az OTP Bank, a Gundel, az Ericsson, a Continental, a Master Card vagy a kalocsai székhelyű EMIKA Zrt., akik szintén beszámolnak majd az innovációs lehetőségekről, tapasztalataikról.

Ahogy azt az érdeklődők az elmúlt években már megszokhatták, az előadók között multinacionális vállalatok vezetői és évszázados magyar márkák jelennek majd meg látvány show-elemekkel tarkított élményalapú előadásokon. Olyan személyek fogadták el a meghívásunkat a rendezvényre, akik a fiatal vállalkozóknak rendkívül hasznos információkkal tudnak majd szolgálni saját tapasztalatuknak köszönhetően” – mondta Kovács Patrik, a FIVOSZ alapító elnöke.

A FIVOSZ által szervezett eseménysorozat tavaly közel tízezer érdeklődőt vonzott. A program célja, hogy bemutassa a vállalkozói és üzleti létet, s ezzel fiatalok tömegét inspirálja vállalkozás indításra. Az esemény ingyenes, de regisztrációhoz kötött.

Még várják az érdeklődő fiatal vállalkozók jelentkezését a következő weboldalon: http://fiatalvallalkozokhete.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS